vpqhhswp
Advertisement
PARTNER SERWISU
odaujktx

Wittchen miał 11,8 mln zł zysku netto w II kw. 2024 r.

Omawiane walory:

Grupa Wittchen zwiększyła zysk operacyjny do 16,5 mln zł (+4,8 proc. r/r), a wynik EBITDA do 24,4 mln zł (+6,7 proc. r/r) w II kw. 2024 r. Zysk netto wyniósł 11,8 mln zł wobec 13,2 mln zł przed rokiem, kiedy to istotny pozytywny wpływ na tę pozycję miały przychody finansowe, głównie z tytułu różnic kursowych.

Wittchen, wyniki, zysk, 2024

Fot. spółka

Wyniki grupy Wittchen za II kwartał okazały się wyższe r/r i lepsze od konsensusu. Producent i dystrybutor wyrobów skórzanych odnotował 16,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 23,24 mln zł zysku rok wcześniej, podano w raporcie.

Zysk operacyjny we I półr. br. wyniósł 23,42 mln zł wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 38,6 mln zł wobec 42,4 mln zł rok wcześniej.

– W końcu coś pozytywnego w Wittchen. Wyniki r/r i od konsensusu lepsze. Spadek marży brutto r/r o 1,5 p.p. to przede wszystkim efekt presji cenowej i wpływu konkurencji. Powoli zaczynają być widoczne również ceny frachtu, choć ze względu na rotację zapasów, efekt ten nie był w pełni widoczny w drugim kwartale. Zapewne te czynniki pozostaną ze spółką w drugim półroczu. Sprzedaż krajowa rośnie, ale przede wszystkim w B2B. Segment ten charakteryzuje się pewnymi peakami sprzedażowymi, które nie zawsze muszą być powtarzalne. Powstaje więc naturalne pytanie, czy ta część biznesu dostarczy również satysfakcjonujące wyniki w kolejnym kwartale, gdzie baza porównawcza jest już sporo wyższa – ocenia Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl.➡ Obserwuj jego profill na X (Twitter)

wittchen, akcje, wyniki

Źródło: Przemysław Staniszewski/Opracowanie własne

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 205,78 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 206,74 mln zł rok wcześniej.

– Konsumenci wciąż są bardzo ostrożni, jeżeli chodzi o wydatki, co potwierdzają raportowane przez GUS niskie odczyty dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy również wyraźne schłodzenie koniunktury w Niemczech, które są dla nas jednym z kluczowych rynków zagranicznych. W takim otoczeniu w drugim kwartale osiągnęliśmy niewielki wzrost sprzedaży i liczymy, że zdołamy trwale odwrócić negatywną tendencję z dwóch poprzednich kwartałów. Dążymy do zwiększania sprzedaży we wszystkich kanałach i jednocześnie uważnie kontrolujemy koszty. Notujemy rosnący udział przychodów ze sprzedaży w naszej sieci stacjonarnej. Klienci odwiedzający nasze salony, doświadczający wysokiej jakości produktów i obsługi, w mniejszym stopniu są wrażliwi na cenę, która w przypadku zakupów online często przesądza o zakupie – powiedział prezes Wittchen Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.

– W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój sprzedaży za granicą, zarówno online, jak i w sieci stacjonarnej. Uruchomiliśmy salony w Niemczech, Austrii i Rumunii. Rumuński rynek jest obiecujący, bo przeciętny dochód rozporządzalny konsumentów rośnie i wykazują oni większą skłonność do zakupów. Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć w Bukareszcie trzeci salon marki Wittchen – dodał.

Zdecydowaną większość przychodów Grupy Wittchen (ok. 83 proc.) stanowi sprzedaż krajowa, która w drugim kwartale br. zwiększyła się o ponad 6 proc. r/r do ponad 93 mln zł, głównie dzięki wzrostowi w segmencie klientów biznesowych. Wzrost ten z nawiązką skompensował niższą sprzedaż na rynkach zagranicznych, na co wpłynęło pogorszenie koniunktury w Niemczech oraz umocnienie się złotego wobec euro (negatywny wpływ na poziom sprzedaży wyrażonej w polskiej walucie).

W II kw. Grupa Wittchen utrzymała wysoki poziom marży brutto na sprzedaży, która wyniosła 62,1 proc., co oznacza nieznaczny spadek r/r. Jest on odzwierciedleniem silnej presji na ceny, szczególnie w kategorii bagaż, będącej od kilku lat najistotniejszą kategorią produktów oferowanych przez Grupę.

Grupa chce także uruchomić własny e-sklep w Słowacji. Na II kw. produkty marki Wittchen były oferowane w 24 krajach Europy, za pośrednictwem 7 własnych e-sklepów oraz 46 platform marketplace.

– Stale rosnące znaczenie kanału e-commerce i konieczność zwiększania efektywności w tym obszarze sprawiły, że Grupa Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowne jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Z uwagi na planowaną budowę węzła drogowego w Palmirach w ramach trasy S7, w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby spółki, musiała ona dostosować do tych planów harmonogram swojej inwestycji. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest obecnie na 2025 rok – czytamy dalej w materiale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 19,88 mln zł wobec 23,61 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Wittchen rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.

    WITTCHEN, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, większe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy oraz planowaną rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach, zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2024 r. w całości na kapitał zapasowy. Jednocześnie intencją zarządu jest, aby w długim terminie WITTCHEN pozostał spółką dywidendową.

  • Wittchen miał 4,2 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    WITTCHEN odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej.

  • Rynkowy rollercoaster trwa w najlepsze, w grze 11 bit studios i Wittchen

    Piątkowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od wzrostów, które szybko zostały wyzerowane. Przed weekendem o wzrosty na GPW może być ciężko i sukcesem będzie jeżeli indeksy nie spadną, ale w średnim terminie perspektywy dla warszawskiej giełdy pozostają dobre.

  • Wittchen na czerwono po słabych wynikach za IV kwartał 2024 r.

    Końcówka 2024 r. okazała się dużo słabsza od oczekiwań. Zysk netto okazał się słabszy ok konsensusu o 46 proc., a EBIT o 13 proc. W piątek rano akcje WITTCHENa tanieją o blisko 9 proc.

  • Wittchen miał 133 mln zł przychodów w IV kw. 2024 r., wzrost o 1 proc. r/r

    WITTCHEN miał 133 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 1 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 114,3 mln zł (-1 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9 proc. r/r). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-2 proc.), zaś B2B 55,1 mln zł (-10 proc. r/r).




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat