
(Fot. CreativeForge Games)
CreativeForge Games w III kwartale miało 433 tys. zł przychodów, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku było to o 48 proc. mniej r/r, czyli o 0,4 mln zł. Spółka tłumaczy to brakiem istotnych premier.
– Przed rokiem mieliśmy kwartał w którym swój potencjał uwalniał wydany w kwietniu Aircraft Carrier Survival (933 recenzje do tej pory), a także wyprodukowany dla Hyperstrange i Running with Scissors Postal: Brain Damage z ponad 6200 recenzjami do tej pory, gdzie spółka mogła już mieć udziały w zysku. Premierę w poprzedzającym kwartale też miał wyprodukowany przez zależną na tamten moment Ancient Games projekt Battleships Command of The Sea, który jednak nie zrobił sukcesu – aktualnie 36 recenzji. Dodatkowo w okresie bezpośrednio porównywalnym premierę miała Deadwater Saloon (200 recenzji). W raportowanym kwartale spółka wydała Musicstore symulator, ale jak się mogło wydawać to produkt mocno niszowy i spektakularnego sukcesu nie przyniósł – według listopadowych aktualności sprzedaż wyniosła 3200 kopii – komentuje Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl.

Źródło: opracowanie własne/StockWatch.pl
W okresie 12 miesięcy zakończonych 30 września przychody spółki wyniosły 1,9 mln zł, ale nie uchroniło to spółki przed stratami. W samym III kwartale spółka miała 95 tys. zł straty na sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej było 315 tys. zł zysku.
– Co istotne kwartał porównawczy był ostatnim okresem kiedy udało się na tym poziomie wyjść ponad próg rentowności. W ciągu ostatniego roku spółka straciła łącznie 0,86 mln zł. Z pewnością zyskowność CFG nie jest najsilniejszą stroną. W konsekwencji strat już w najwyższej partii rachunku wyników mamy także straty operacyjne, brutto i netto. Na poziomie pozostałej działalności operacyjnej w tym roku nie ma istotnych kwot, ale w IV kw. 2022 r. pozostała działalność zabrała ok. 390 tys. zł, głównie z powodu odpisów na grach. To właśnie dlatego strata EBIT w ciągu ostatniego roku rośnie do 1,2 mln zł, natomiast strata brutto to już prawie 3 mln zł – odpis na wartości spółki Garlic Jam i udzielonych jej pożyczkach, które zostały zawiązane podczas badania sprawozdania finansowego za 2022 r. Teraz takich atrakcji nie ma, bo spółka nieco uporządkowała swoją strukturę kapitałową, ale o tym za chwilę. W samym III kw. 2023 r. strata netto wyniosła ciut ponad 100 tys. zł – tłumaczy Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- bieżącej produkcji gier,
- wyników finansowych na różnych poziomach,
- przepływów operacyjnych, finansowych i inwestycyjnych,
- struktury aktywów,
- sytuacji płynnościowej,
- ryzyk dla spółki,
- polityki informacyjnej,
- zapowiedzianych projektów i planu premier,
Pełna treść analizy dostępna jest w Strefie Premium StockWatch.pl >>Złapać oddech – omówienie sytuacji finansowej CFG SA po III kw. 2023 r.