PARTNER SERWISU
ykwgkmvu

Bytom podpadł raportem sprzedażowym za październik

Omawiane walory:

Odzieżowa spółka opublikowała wyniki kwartalne i miesięczne. Pierwsze były z grubsza zgodne z oczekiwaniami, natomiast drugie rozczarowały wartością sprzedaży oraz marżą.

W III kwartale 2016 r. Bytom zaliczył około 10-proc. spadek wyniku EBITDA do 3,7 mln zł. Rezultat był zbieżny z konsensusem PAP. EBIT spadł o 17,5 proc. do 2,6 mln zł. Tu analitycy zakładali 2,7 mln zł. Zysk netto wzrósł o 48,7 proc. do 4,3 mln zł. Szacunki analityków zakładały rezultat w okolicach 2,6 mln zł. Na poziomie netto różnicę spowodowało ujęcie przez spółkę podatku odroczonego (1,4 mln zł). Przychody kwartale zwiększyły się o 11,2 proc. do 35,9 mln zł. Analitycy DM BPS oceniają wyniki jako neutralne.

– Co prawda wartości przedstawione były lepsze od naszych szacunków, jednakże jedyną różnicą były niższe o 0,5 mln zł koszty SG&A. Tym samym w dobie rezultatów YTD nie zmieniamy oczekiwań całorocznych, które na poziomie EBIT mówią o 15,1 mln zł zysku. Nie zmienia to faktu, iż w ujęciu r/r nastąpiło pogorszenie wyników: zysk na sprzedaży i EBIT. Winę za to ponosi spadek efektowności sprzedaży -5,4 proc. r/r oraz obniżenie marzy o 0,3 p.p. r/r. W ujęciu narastającym średnia sprzedaż spadła o 3 proc. r/r do 1.089 w zł/mkw przy spadku marży o 0,6 p.p. r/r. Powierzchnia sprzedaży na koniec września zwiększyła się o 18 proc. r/r do 11 tys. mkw. Bytom podtrzymuje, iż nadal chce istotnie zwiększyć posiadaną sieć sprzedaży, a celem na koniec 2018 r. jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 120 sklepów o łącznej powierzchni 15 tys. mkw vs. 12 tys. mkw na koniec 2016. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.

Jednocześnie Bytom przedstawi wyniki za październik. Sprzedaż w tym okresie wzrosła o 13,1 proc. r/r do 12,5 mln zł, a przychody w detalu powiększyły się o 13,3 proc. do 12,2 mln zł. Jednak marża detaliczna obniżyła się z 58,3 proc. do 55,7 proc., a w hurcie z 36,6 proc. do 32,4 proc. Narastająco po dziesięciu miesiącach ogólna sprzedaż zwiększyła się o 15,8 proc. do 116,7 mln zł przy spadającej marży z 54,3 proc. do 53,4 proc.

– Informację wynikach odbieramy negatywnie zwłaszcza w dobie wartości zaprezentowanych przez konkurencję oraz tego, że było 5 weekendów sprzedażowych. Jednocześnie wzrost LFL w październiku o 4,1 proc. po spadku -5 proc. miesiąc wcześniej uznajemy za b. słaby wynik! Widoczny jest również spadek marży handlowej, który w części detalicznej wyniósł 2,6 p.p. r/r! W ujęciu YTD marża handlowa jest niższa o 1,2 p.p. dlatego też zaczynamy mieć obawy o szacowane przez nas utrzymanie marży procentowej na ubiegłorocznym poziomie. – komentuje Marcin Stebakow.

Dziś akcje Bytomia tracą kilka procent i pogłębiają tegoroczną przecenę do ponad 18 proc. W skali ostatnich 12 miesięcy akcje spółki straciły na wartości 26 proc.

wykres_bytom

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat