jcsqpazy
Advertisement
PARTNER SERWISU
zdjqgjzi

Allegro miało 147 mln zł skorygowanego zysku netto w III kwartale 2020 r.

Omawiane walory:

Allegro odnotowało 147,4 mln zł skonsolidowanego skorygowanego zysku netto - oczyszczonego o zdarzenia jednorazowe (koszty związane z IPO i refinansowaniem zadłużenia) - w III kw. 2020 r. wobec 75,7 mln zł zysku rok wcześniej.

allegro, wyniki, handel,

Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. spółka

Allegro odnotowało 130,63 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 73,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 167,76 mln zł wobec 210,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik EBITDA w III kw. br. wyniósł 285,7 mln zł wobec 319,8 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA (tj. bez uwzględnienia jednorazowych kosztów związanych z IPO) – odpowiednio: 408,5 mln zł wobec 322,4 mln zł.

– Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów. Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł – wyjaśnił dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick, cytowany w komunikacie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 928,7 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 620,19 mln zł rok wcześniej.

– Największy udział w łącznych przychodach w omawianym okresie miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2 proc.). Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7 proc. r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6 proc. r/r) – czytamy w komunikacie.

– W trzecim kwartale 2020 r. Allegro poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe. Chociaż ogłaszamy te wyniki z satysfakcją, mamy świadomość, że wszyscy odczuwamy trudną sytuację gospodarczą i społeczną, wywołaną przez COVID-19 w Polsce i na świecie. W tych warunkach zdołaliśmy przyciągnąć na naszą platformę 300 tys. nowych klientów, co z kolei pozwoliło sprzedającym zwiększyć wartość sprzedaży o 48,7 proc. r/r, do ponad 8,25 mld zł. Nasz zespół skupiał się na szeregu inicjatyw, których celem było zwiększenie liczby ofert, zapewnienie konkurencyjnych cen dla konsumentów i jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów – w ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4 proc. do blisko 2 500 zł rocznie – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts, cytowany w komunikacie.

W III kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 8,25 mld zł, co oznacza wzrost o 48,7 proc. r/r. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec I półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9 proc. r/r). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6 proc. r/r.

– Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART! dołącza rekordowa liczba kupujących. Wyniki Allegro pokazują, że popularność zakupów online wśród polskich konsumentów szybko rośnie. W czwartym kwartale obserwujemy dalszy wzrost tego zainteresowania. Allegro jest bardzo dobrze przygotowane na to, by ułatwić konsumentom świąteczne zakupy, a także wspierać sprzedawców w tym kluczowym dla nich okresie – skomentował prezes.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 158,28 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 268,48 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2698,84 mln zł w porównaniu z 1786,66 mln zł rok wcześniej.

Wynik EBITDA w I-III kw. br. wyniósł 1 073,3 mln zł wobec 944,8 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 1 216,5 mln zł wobec 953,8 mln zł.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Historyczny rekord sWIG80, w grze Diagnostyka, Grenevia i Bumech

    Mamy to! Indeks sWIG80 rozpoczął tydzień od nowego historycznego rekordu. To nie przypadek. Po świetnej pierwszej połowie 2025 roku w wykonaniu dużych spółek, druga połowa roku powinna należeć właśnie do małych spółek. Mocno rosną również pozostałe warszawskie indeksy, dzięki czemu GPW jest dziś rano najmocniejszym parkietem w Europie.

  • Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober

    Giełda w Warszawie rozpoczęła piątkową sesję od wzrostów. Rano w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki ALLEGRO, Asseco Poland, Bumech, Bloober Team i Spyrosoft. To jednak tylko przygrywka do prawdziwych giełdowych emocji jakie czekają na inwestorów po południu. O losach dzisiejszej sesji rozstrzygną dane z amerykańskiego rynku pracy.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś ALLEGRO, Vercom i Asseco Poland.

  • 16 kandydatów na gwiazdę sezonu wyników za II kwartał

    Świetne wyniki Żabki i Aliora rozgrzały emocje na GPW. Sprawdziliśmy, jakie jeszcze spółki zdaniem analityków mogą sprawić pozytywną niespodziankę w bieżącym sezonie wynikowym.

  • Michael/Ström: Ożywienie na rynku obligacji. Wartość emisji sięgnęła 8 mld zł w I poł. 2025 r.

    Emitenci pozabankowi uplasowali w pierwszym półroczu 2025 roku obligacje o łącznej wartości 8 mld zł. Zdaniem ekspertów Michael / Ström Dom Maklerski, rynek wykazuje oznaki trwałego ożywienia, co potwierdza rosnący popyt inwestorów i wzrost aktywów funduszy dłużnych.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat