
Fot. Pexels
Benefit Systems specjalizuje się w dostarczaniu pracodawcom skutecznych rozwiązań z obszaru pozapłacowych świadczeń pracowniczych. Flagowym produktem spółki jest Program MultiSport, który umożliwia prowadzenie aktywnego, a tym samym zdrowego, trybu życia, dzięki dostępowi do ponad 4.000 obiektów sportowo-rekreacyjnych w około 650 miastach Polski. Grupa Benefit Systems posiada w ofercie także inne karty sportowe, np. kartę FitProfit.
Narastająco po trzech kwartałach Benefit Systems miał 48,62 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 20,63 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 576,33 mln zł w porównaniu z 860,98 mln zł rok wcześniej. Należy pamiętać, że wyniki finansowe grupy Benefit Systems były w pierwszych dwóch kwartałach br. pod istotnym wpływem restrykcji związanych z pandemią. W III kwartale br., po ponownym otwarciu branży fitness, grupa skoncentrowała się głównie na odbudowie bazy kart sportowych i wzmocnieniu oferty produktowej.
– Od momentu zniesieniu ograniczeń w funkcjonowaniu siłowni na przełomie maja i czerwca systematycznie, z miesiąca na miesiąc odbudowujemy bazę kart w Polce i na rynkach zagranicznych. W czerwcu aktywnych kart na rodzimym rynku było 544 tysiące, w listopadzie ta liczba znacznie przekroczyła 800 tysięcy. Na powrót do poziomu sprzed pandemii potrzebujemy czasu oraz stabilnej sytuacji epidemicznej. Wspieramy się również kampaniami marketingowymi – w ostatnich miesiącach przeprowadziliśmy m.in. kampanię Gotuj się do sportu czy #CiałoDajeRadę. Nie obserwujemy ani odwrotu pracodawców od kart sportowych ani niekorzystnej zmiany nawyków – wręcz przeciwnie, mocny ryenk pracy wspiera popyt na benefity, a Polacy chętnie wrócili do aktywności po okresie długiego lockdownu – powiedziała Małgorzata Kloka, CFA i Dyrektor ds. Relacji Inwestorskich i Strategii Finansowej Benefit Systems SA.
W III kwartale spółka zanotowała 10 mln zł straty netto wobec 18,1 mln zł zysku rok wcześniej i wobec prognozowanych przez rynek 11,3 mln zł zysku. Obecnie Benefit Systems pracuje nad odbudową biznesu. Warto przypomnieć, że w 2020 roku wiele osób rezygnowało z wizyt w klubach i siłowniach ze względu na ograniczenia związane z lockdownem. Spółka w tym czasie renegocjowała czynsze, co przyczyniło się do zmniejszenia kosztów.
– Mamy świadomość ryzyka związanego z kolejną falą pandemii, choć – analizując wypowiedzi polityków – wydaje się, że skłonność rządzących do wprowadzenia kolejnego lockdownu jest mniejsza niż w przypadku poprzednich fal covidu. Pod względem operacyjnym jesteśmy przygotowani na różne scenariusze w zależności od panujących obostrzeń. Pod kątem finansowym: bardzo mocno zredukowaliśmy zadłużenie, poczyniliśmy dużo oszczędności kosztowych. Nieustannie rozwijamy również naszą ofertę online – powiedziała Małgorzata Kloka.
– Grudzień to miesiąc, w którym zwykle liczba kart w Polsce istotnie się już nie zwiększała – jest to związane z sezonowością naszej działalności i okresem świątecznym. Z kolei na rynkach zagranicznych wzrastająca liczba zakażeń jest czynnikiem wpływającym na powrót użytkowników programu MultiSport – powiedziała Małgorzata Kloka.
Benefit Systems nie pozostaje też obojętny na podwyżki cen energii i kosztów pracy. Spółka zapowiada podwyżki cen swoich usług.
– Ceny energii to istotny składnik kosztów klubów fitness; dodatkowo chyba cały rynek mierzy się z presją płacową – kolejną ważną kategorią kosztową. W związku z tym w klubach własnych wprowadzamy podwyżki cen karnetów – powiedziała Małgorzata Kloka.
– W przypadku karnetów w naszych klubach skala podwyżki zależy od rodzaju karnetu, typu kluby, jego lokalizacji itp. Są to podwyżki rzędu kilku-kilkunastu procent. Na ten moment nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy to zrekompensuje presję na koszty w perspektywie roku/dwóch lat, bo de facto nie wiemy jak duża ta presja będzie. Będziemy obserwować rynek i podejmować kolejne decyzje w tym zakresie w przyszłym roku – dodała.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW.