
Dom Development chciałby zwiększyć ofertę do 2 700-2 800 lokali
– Chcielibyśmy mieć nieco wyższy stock ofertowy, niż w tej chwili. […] Taki, powiedzmy, optymalny poziom oferty, gdybym miał dziś [wskazać], to by było gdzieś w granicach 2 700-2 800 lokali, czyli trochę więcej, niż w tej chwili mamy i będziemy do tego dążyć – powiedział Szanajca podczas wideokonferencji.
W III kwartale tego roku Grupa Dom Development rozpoczęła realizację 9 projektów liczących łącznie 934 lokale, a narastająco od początku bieżącego roku rozpoczęła 29 projektów obejmujących łącznie 3 457 lokali. Na koniec września jej oferta liczyła 2 141 lokali dostępnych do sprzedaży (wobec 2 280 rok wcześniej).
Wiceprezes i dyrektor finansowy Leszek Stankiewicz podkreślił, że spółka ma bardzo duży potencjał przekazań mieszkań na ostatni kwartał tego roku.
– Bardzo duży potencjał w IV kw. 2023, który zapewni nam satysfakcjonujący wynik na koniec roku. […] Przed nami pracowity IV kwartał, w którym liczba przekazań będzie wystarczająco wysoka, aby zrealizować wynik roczny – powiedział Stankiewicz.
W III kwartale 2023 roku klienci Grupy Dom Development otrzymali klucze do 535 lokali wobec 420 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 27 proc. W I kw. br. było to 1 350 przekazanych lokali, a w II kw. – 648 (razem w I-III kw.: 2 533 wobec 2 598 rok wcześniej).
Zarząd ocenia, że możliwe jest jeszcze poprawienie marży brutto, ale obecny poziom jest „wyśrubowany”.
– Możliwe jest, ale wydaje się już na tyle mocno wyśrubowana, że nie budował bym na tej podstawie jeszcze wyższych oczekiwań. Wydaje się, że marża na poziomie 31%, którą dziś widzimy, nawet jeśli gdzieś przejściowo uda się, aby wzrosła, to myślę, że jest to poziom zadowalający dla akcjonariuszy – powiedział CFO podczas konferencji.
Marża brutto wyniosła 31,4 proc. w III kw. br. wobec 26,6 proc. rok wcześniej i 31,2 proc. w okresie I-III kw. (rok wcześniej: 29,8 proc.).
Dom Development to deweloper mieszkaniowy notowany na warszawskiej giełdzie od 2006 roku. W 2022 r. sprzedał klientom detalicznym 3 093 lokale.