
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 81,3 mln zł wobec 71,03 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 226,79 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 174,76 mln zł rok wcześniej.
– Łączna wartość przychodów ze sprzedaży Grupy w pierwszym kwartale 2024 r. była wyższa w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku, głównie ze względu na utrzymującą się wysoką sprzedaż Widma Wolności – dodatku fabularnego do gry Cyberpunk 2077, którego premiera miała miejsce 26 września 2023 r. Największy udział w przychodach grupy kapitałowej CD Projekt w omawianym okresie miały przychody ze sprzedaży produktów, przede wszystkim z tytułu:
a) tantiem wynikających ze sprzedaży gry Cyberpunk 2077 oraz dodatku Widmo Wolności;
b) tantiem wynikających ze sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Serca z Kamienia oraz Krew i Wino;
c) przychodów licencyjnych z franczyz studia CD Projekt Red;
d) przychodów związanych z pozostałymi produktami segmentu CD Projekt Red: grami Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, Wiedźmin oraz Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści – wymieniono w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 100,53 mln zł wobec 73,12 mln zł zysku rok wcześniej.
– EBIT okazał się o 18 proc. wyższy niż prognozowaliśmy. Wynika to z istotnie niższych, o 27 proc., kosztów sprzedaży. Pokazuje to, że nie doszacowaliśmy skali marketingu związanego z Widmem Wolności czy sezonową intensyfikacją działań na Steam w 4Q23. W konsekwencji niższe koszty sprzedaży powinny utrzymać się w kolejnych kwartałach i być bazą, do której będzie trzeba doliczać okolicznościowe wydarzenia promocyjne. Na poziomie przychodu minimalne zaskoczenie in plus. Dobrze oszacowaliśmy potencjał sprzedażowy i spodziewamy się, że Cyberpunk będzie wspierał wyniki przez dłuższy czas, szczególnie, ze maju wśród nowych graczy przekroczył 95 proc. pozytywnych opinii. Pozytywnie na różnicę względem naszej prognozy wpłynęły również wyższe przychody finansowe oraz ujemny podatek dochodowy, co w konsekwencji dało 100 mln zł zysku netto, czyli 1/4 naszej prognozy rocznej i 35 proc. powyżej kwartalnej. Projekty w spółce rozwijają się zgodnie z harmonogramem. Podtrzymywana jest chęć przejścia do produkcji właściwej Polarisa w połowie roku. Nad grą pracuje obecnie 407 osób. W pozostałych projektach największy wzrost zatrudnienia zaliczył Orion, z 47 osób na koniec lutego do 56 na koniec kwietnia. Należy jednak podkreślić, że 96 pracowników wciera pozostałe projekty w ramach działu Shared Services, który będzie mobilny w zależności od potrzeb i zaawansowania gier – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”. Spółka jest notowana na GPW i wchodzi w skład indeksu WIG20.