
(Fot. Pepco Group)
– Nasza prognoza nakładów inwestycyjnych na cały rok wynosi obecnie 250 mln euro. W ubiegłym roku wydaliśmy prawie 400 mln euro, więc będzie to około 150 mln euro mniej rok do roku. To oczywiście wpłynie bezpośrednio na wolne przepływy pieniężne, więc zakończymy ten rok z bardzo, bardzo silną pozycją wolnych przepływów pieniężnych – powiedział Bond w rozmowie z ISBnews.
– Zdecydowanie wolę otworzyć 200 do 300 niezwykle rentownych sklepów niż 400, niemniej podpisaliśmy w tym roku już sporo nowych umów najmu. Myślę więc, że w przyszłości – począwszy od nowego roku obrotowego – będziemy otwierać 200 do 300 sklepów rocznie – dodał.
Executive chair podkreślił, że Grupa nadal widzi możliwość otwierania sklepów w Polsce, a także w całym regionie CEE.
– Nasz pipeline nieruchomości na przyszły rok wskazuje, że w przyszłym roku możemy otworzyć od 50 do 80 sklepów w Polsce. Tak więc nadal widzimy możliwości powiększania sieci sklepów na każdym rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Nie widzimy nasycenia rynku, przeciwnie – widzimy, że tort do podziału wciąż rośnie. Wciąż są możliwości rozwoju – podsumował Bond.
Grupa podała dziś, że nadal oczekuje, iż otworzy ok. 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024.
W III kw. w regionie CEE uruchomiono 71 proc. z nowych sklepów Pepco, w tym 14 otwarć netto w Polsce, 11 w Rumunii i Serbii. W Europie Zachodniej nowe otwarcia zostały skoncentrowane na Włoszech i Hiszpanii. Sieć Dealz Poland otworzyła netto 8 nowych sklepów w III kw. i obecnie posiada łącznie 324 placówki w Polsce.
Łączna liczba sklepów Grupy wyniosła na koniec czerwca br. 4 882 placówki.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.