ruivenod
PARTNER SERWISU
cmfvsnrv

Grupa Tarczyński zwiększyła przychody i odchodziła zysk netto w I półroczu

Omawiane walory:

Grupa Tarczyński po sześciu miesiącach 2025 roku odnotowała wzrost sprzedaży w kraju i na rynkach zagranicznych, jednak przy spadku zyskowności w ujęciu rocznym.

Grupa, Tarczyński, zwiększa, przychody, ale, zysk, netto, niższy, po, I, półroczu, 2025,

Fot. mat. prasowe.

Wzrost sprzedaży, niższe wyniki zysków

Przychody Grupy Tarczyński w I półroczu 2025 roku wyniosły 1,063 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 8,5 proc. rok do roku. EBITDA spadła do 133,5 mln zł z 151,9 mln zł przed rokiem, a skonsolidowany zysk netto zmniejszył się do 67,4 mln zł wobec 75,3 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.

Eksport coraz ważniejszym filarem

Sprzedaż eksportowa osiągnęła poziom ponad 350,2 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. r/r. Tym samym rynki zagraniczne odpowiadały już za 33 proc. przychodów grupy.

– Konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu Grupy Tarczyński w kraju i na rynkach eksportowych, które w minionym półroczu odpowiadały już za 33 proc. całej sprzedaży. Dalej zamierzamy być istotnym graczem na kluczowych rynkach, przede wszystkim w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Czechach i Litwie. Nasza pozycja eksportowa rośnie z każdym rokiem, także poprzez uruchamianie nowych kierunków. Po tym jak w 2024 r. założyliśmy spółki celowe w USA, Wielkiej Brytanii i Rumunii, teraz koncentrujemy się na Skandynawii, gdzie zarejestrowaliśmy spółkę Tarczynski Sweden AB. Rozwój i wzrost to dla nas także poszerzanie oferty o nowych klientów o odmiennych gustach smakowych. Tym samym nie tylko umacniamy naszą pozycję w dotychczasowych kategoriach produktowych, ale także wchodzimy w nowe kategorie produktowe oraz smaki bliższe gustom zagranicznych konsumentów. Dlatego na sklepowych półkach w kraju i za granicą jeszcze tej jesieni pojawią się nowe produkty – komentuje Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży Tarczyński.

Surowce pod presją cenową

Na wyniki spółki w analizowanym okresie wpływała sytuacja na rynku mięsa. W przypadku wieprzowiny koszty rosły z powodu ograniczonej podaży, odbudowy stada w UE i sezonowego ożywienia popytu. Z kolei rynek drobiu znajdował się pod wpływem skutków ptasiej grypy, co najpierw przełożyło się na wzrost cen, a następnie na ich łagodny spadek w związku z odbudową podaży.

Rozwój kluczowych kategorii produktowych

Grupa kontynuowała strategię koncentracji na dwóch głównych kategoriach. Sprzedaż parówek wzrosła o 26 proc. r/r, a kabanosów o 15 proc. r/r.

Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat