
Fot. spółka
W trzecim kwartale 2025 r. przychody Grupy Wittchen sięgnęły 119,7 mln zł, co oznacza 4-proc. wzrost rok do roku. Od stycznia do września łączna sprzedaż wyniosła 325,6 mln zł, czyli o 1 proc. więcej niż rok wcześniej, poinformowała spółka w komunikacie.
Sprzedaż detaliczna i B2B
Przychody ze sprzedaży do klientów detalicznych w III kwartale wzrosły o 3 proc. r/r do 106,9 mln zł. Segment B2B osiągnął 12,8 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. rok do roku.
– Trzeci kwartał tego roku przyniósł lekkie odbicie sprzedaży w Grupie Wittchen, dzięki czemu narastająco cały okres od stycznia do września również zakończyliśmy nieco wyższymi przychodami niż przed rokiem. Aktywnie dążymy do tego, aby podtrzymać, a nawet wzmocnić tę pozytywną tendencję w kolejnych okresach – mówi prezes Jędrzej Wittchen.
– W tym celu stale uatrakcyjniamy i rozbudowujemy naszą ofertę. Dziś jednak trudno jeszcze mówić o trwałej poprawie otoczenia rynkowego. Z jednej strony, popyt konsumencki odbudowuje się powoli, a klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, a z drugiej – mierzymy się z agresywną konkurencją niektórych graczy, co rodzi presję na ceny. W efekcie, wartość sprzedaży rośnie wciąż wolniej niż wolumeny sprzedanych produktów – dodaje prezes.
Sprzedaż po dziewięciu miesiącach
Narastająco od stycznia do września 2025 r. sprzedaż detaliczna wyniosła 291,8 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. r/r. W segmencie B2B przychody spadły do 33,9 mln zł, czyli o 7 proc. mniej r/r. Łączne przychody w tym okresie wyniosły 325,6 mln zł (+1 proc. r/r).
Sieć sprzedaży i działalność
Na koniec czerwca 2025 r. Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż przez osiem własnych e-sklepów, 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych pod markami Wittchen i Wittchen Travel.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych, a także obuwia, odzieży skórzanej i akcesoriów podróżnych. Spółka notowana jest na GPW od 2015 r. i wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody w 2024 r. wyniosły 454 mln zł.