
Fot. mat. prasowe
Stabilne wyniki finansowe
Grupa Action w pierwszym półroczu 2025 roku osiągnęła przychody na poziomie 1 376,7 mln zł. Zysk netto wyniósł 18,6 mln zł, a marża utrzymała się na poziomie 8,7 proc. Spółka wskazuje, że rezultaty są zgodne z oczekiwaniami rynku i potwierdzają skuteczność realizowanej strategii wzrostu w segmentach B2C i B2B. Równolegle rozwijany jest trzeci filar działalności – projekty technologiczne zwiększające efektywność biznesu klientów korporacyjnych i instytucjonalnych.
Dynamiczny rozwój e-commerce
W obszarze B2C Action wzmacnia własne platformy sprzedażowe, takie jak krakvet.pl, pomocedlaseniora.pl, bron.pl oraz sferis.pl, a także rozwija działalność międzynarodową poprzez zoofaster.cz i zoofaster.de. Spółka intensyfikuje również aktywność na platformach marketplace.
– Widzimy, że na rynku e-commerce konsekwentnie coraz mocniejszą rolę zyskują platformy zakupowe, a przyszłość branży będzie kształtowana przez rozwój sztucznej inteligencji. Dlatego inwestujemy w projekty, które wykorzystując te trendy zapewniają klientom pożądaną przez nich ofertę, zwiększają efektywność naszych partnerów i jednocześnie zapewniają stabilny wzrost spółki – mówi Piotr Bieliński, prezes zarządu Action SA.
Spółka podkreśla, że potwierdzeniem skuteczności tej strategii jest niemal 30-proc. wzrost liczby zamówień w pierwszej połowie 2025 roku wobec analogicznego okresu roku ubiegłego.
B2B z naciskiem na rozwiązania enterprise i ekspansję zagraniczną
W segmencie B2B Action rozwija sprzedaż rozwiązań enterprise oraz handel międzynarodowy. Firma wdraża nowy system ERP i projekty oparte na sztucznej inteligencji, wspierające automatyzację współpracy z partnerami.
– Specjalizacja, automatyzacja i sztuczna inteligencja rozwijają się dziś na naszych oczach w tempie, jakie jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić. To sprawia, że aby pozostać w grze, potrzeba nam nowego systemu ERP, który wdrażamy oraz rozwoju projektów w firmie koncentrujących się na wykorzystaniu narzędzi AI. I nad tym też intensywnie pracujemy, by biznesowa rzeczywistość była dla nas źródłem inspiracji i owocnej współpracy z partnerami, a nie sztuką negowania nowoczesnej technologii – dodaje Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action SA.
Technologia jako trzeci filar wzrostu
Spółka rozbudowuje także działalność w obszarze technologii. W pierwszej połowie 2025 roku skoncentrowała się na tworzeniu kompleksowych rozwiązań dla klientów korporacyjnych i instytucjonalnych, wspierających redukcję kosztów i poprawę efektywności. Projekty obejmują m.in. automatyzację, robotykę i nowoczesne technologie energetyczne.
Siedziba spółki pod Warszawą przekształca się w centrum technologicznym, które ma pełnić rolę zaplecza innowacyjnych wdrożeń dla klientów B2B. Ekosystem ten budowany jest w sposób umożliwiający wzajemne wspieranie się poszczególnych elementów i generowanie dodatkowych optymalizacji.
Grupa Action działa w obszarze dystrybucji sprzętu IT oraz RTV/AGD/GSM, prowadzi działalność w segmencie dystrybucji z wartością dodaną (VAD) poprzez Action Business Center, a także jest producentem sprzętu komputerowego. Spółka rozwija projekty e-commerce, takie jak sferis.pl i gram.pl, oraz jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 roku.