
(Fot. spółka)
Analityk BM PKO BP zaktualizował rekomendację dla Oponeo. Piotr Łopaciuk podtrzymał rekomendację „trzymaj” dla akcji Oponeo, ale podwyższył cenę docelową z 86 zł do 109 zł. W poniedziałek na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 99,60 zł.
Jak zaznaczył analityk, podstawowy biznes Oponeo wyraźnie przebił oczekiwania w 2024 – ostatecznie przychody przekroczyły prognozy o kilka procent, ale rentowność była wyraźnie wyższa. Spółka wygenerowała rekordową marżę brutto, jednocześnie utrzymując dość szybki wzrost przychodów i dobrą kontrolę kosztów.
– Biznes oponowy nie dość, że utrzymał dobre tempo wzrostu (+11 proc. w 2024) – naszym zdaniem utrzymując stabilny udział w rynku (około 25 proc.), to jednocześnie odnotował najwyższą marżę brutto (21,4 proc.) w ostatnich latach. Jesteśmy pod wrażeniem, jednak do prognoz podchodzimy dość ostrożnie. Historia spółki pokazała, że środowisko biznesowe potrafi być dość zmienne w tej branży – czytamy w raporcie z 6 maja.
Łopaciuk zauważa, że jednocześnie spółka wskazuje na dość agresywne poczynania konkurencji – i chyba rozważa większą aktywność marketingową lub konkurencję cenową.
– Ten rok może być sprawdzianem, czy rentowność nie wzrosła za bardzo i za szybko – robiąc nieco miejsca dla konkurencji. Oczekujemy stabilnego wyniku w segmencie oponiarskim w 2025. W kolejnych latach zakładamy utrzymanie rentowności, ale kosztem nieco wolniejszego wzrostu (…) Co prawda EBIT rośnie zgodnie z naszymi wcześniejszymi oczekiwaniami, ale przychody sporo szybciej. (…) – zaznacza analityk BM PKO BP.
Analityk pochwali Dadelo
Mocnym punktem w grupie Oponeo jest Dadelo. Zdaniem analityka, sytuacja konkurencyjna dystrybutora rowerów i akcesoriów rowerowych wydaje się jeszcze lepsza niż Oponeo.
– Spółka córka Dadelo (Oponeo posiada 59 proc. akcji) rozwija się świetnie. Co prawda EBIT rośnie zgodnie z naszymi wcześniejszymi oczekiwaniami, ale przychody sporo szybciej. Plan motywacyjny spółki zakłada CAGR przychodów na najbliższe 3 lata na poziomie 34 proc. i patrząc na dotychczasowy rozwój biznesowy – wydaje się to być w zasięgu spółki. Dadelo które generuje już 15 proc. EBIT Grupy (a w 2028 powinno to być już ponad 24 proc.) staje się istotnym elementem w wycenie. Sytuacja konkurencyjna Dadelo wydaje się jeszcze lepsza niż Oponeo – komentuje Piotr Łopaciuk.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Raport analityczny dla Oponeo powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 4.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa