
Fot. spółka
Obecnie Asbis zarządza sześcioma salonami oferującymi produkty Bang & Olufsen zlokalizowanymi na Cyprze, w RPA oraz nowo otwartym salonem w Gruzji. Koleje salony zostaną oficjalnie otwarte we Włoszech oraz w USA jeszcze w tym roku.
Umowa o współpracy z Bang & Olufsen została podpisana w 2020 r. i obecnie obejmuje Europę, kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, z wyłączeniem Rosji oraz Afrykę i USA.
Trzeci salon Bang&Olufsen zarządzany przez Asbis został oficjalnie otwarty w jednym z najbardziej popularnych centrów handlowych w mieście – Galerii Tbilisi. Znajduje się ona w samym centrum miasta, przy najważniejszym placu i ulicy stolicy Gruzji – placu Wolności. Galeria Tbilisi to 8-piętrowe wielofunkcyjne centrum handlowe, w którym znajdują się sklepy wielu znanych światowych marek, ale też restauracje, ośrodki kultury takie jak Teatr Wolności, Teatr Gribojedowa, Kino Cavea oraz Bowling Hall i centrum rozrywki dla dzieci.
Nowo otwarty salon Bang&Olufsen w Tbilisi będzie miał też formułę showroomu, w którym będą prezentowane sprzęty Hi-Fi marki o najbardziej zaawansowanych brzmieniach oraz nowatorskiej stylistyce. Klienci będą mieli zapewnioną najwyższej jakości obsługę, w ramach której otrzymają własnego konsultanta i spersonalizowane konsultacje oraz specjalne pokazy produktów.
– Asbis wprowadza markę Bang & Olufsen na nowe rynki, rozwijając aktywnie sieć sprzedaży tych produktów. Była to pierwsza ekskluzywna marka z segmentu Hi-Fi, z którą rozpoczęliśmy współpracę. Rozwija się ona bardzo dobrze. Poza obecnym salonem w Tbilisi, niedługo oficjalnie otworzymy salon w Mediolanie, a jesienią tego roku na zachodnim wybrzeżu USA – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy Asbis.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 3 mld USD w 2024 r.