
(Fot. spółka)
Asbis poszerzył ofertę. Do biznesowych rozwiązań związanych z zapewnieniem cyberbezpieczeństwa firmy Avast, dołączyła właśnie cała gama produktów Norton w segmencie B2C, w tym wersje pudełkowe i klucze elektroniczne.
– Zapewnienie bezpieczeństwa naszych danych oraz urządzeń komunikujących się w Internecie nigdy nie było tak istotne jak obecnie. Żyjemy w świecie, w którym łączność i cyfryzacja są integralną częścią codziennego życia. Smartfony, laptopy, tablety, inteligentne telewizory i inne urządzenia na stałe weszły już do naszego życia. Dlatego ważne jest, aby korzystanie z tych urządzeń zapewniało nam bezpieczeństwo i prywatność w sieci. Z dużą przyjemnością rozszerzamy więc nasze portfolio produktów związanych z cyberbezpieczeństwem o rozwiązania światowego giganta – firmy Norton – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS.
Norton 360 to oprogramowanie antywirusowe i chroniące przed złośliwym oprogramowaniem, założone przez Petera Nortona. Zostało ono opracowane i było dystrybuowane przez firmę Symantec (obecnie Gen) w 1990 roku jako część rodziny produktów bezpieczeństwa komputerowego Norton. Do identyfikacji wirusów wykorzystuje sygnatury i heurystykę. Inne zawarte w nim funkcje to filtrowanie spamu e-mail i ochrona przed phishingiem.
Gen to globalna firma wspierająca ideę Digital Freedom dzięki rosnącej rodzinie marek konsumenckich, w tym Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender i CCleaner. Gen dostarcza swoim użytkownikom wiodące rozwiązania technologiczne w zakresie cyberbezpieczeństwa, prywatności w Internecie i ochrony tożsamości.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 2,69 mld USD w 2022 r.