uvmqedoj
PARTNER SERWISU
fnayrfyj

Badanie: reklama w internecie przyniesie Twojej marce długofalowe efekty

Badanie przeprowadzone w 2022 roku przez Nielsen, Nepa i GfK wykazało, że firmy nie doceniają skuteczności swoich działań reklamowych, jeśli oceniają je jedynie przez pryzmat krótkoterminowych wyników. Według badania reklama cyfrowa oraz aplikacje Meta (dawniej Facebook) są skuteczne w generowaniu długoterminowych korzyści dla marki. 

Fot. freepik.com

Artykuł sponsorowany

Działania długofalowe a efekty 

Rosnąca inflacja i spowolnienie gospodarcze przyczyniły się do tego, że specjaliści ds. marketingu zaczęli zwracać szczególną uwagę na inwestycje w różne działania marketingowe. Oczekiwali, że inwestycja bardzo szybko się zwróci, a zysk z reklam będzie jak najbardziej wymierny. Dotyczyło to także działań poświęconych budowaniu świadomości marki i skupionych na długoterminowych korzyściach biznesowych. Jednocześnie, według badania Global Web Index, ludzie w internecie spędzają coraz więcej czasu – aż 72%! Z tego powodu marketerzy zastanawiają się, czy za pomocą portali społecznościowych możliwe jest długofalowe budowanie świadomości marki. 

Firmy Nielsen, Nepa i Gfk na zlecenie Meta przeprowadziły badanie, które wykazało, że reklama cyfrowa oraz aplikacja Meta w przypadku działań długofalowych przynoszą satysfakcjonujące korzyści. Badanie zrealizowano w pięciu europejskich krajach (Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce i we Włoszech), wykorzystując przy tym zaawansowane modelowanie kompozycji marketingowej. Badaniem objęto różne sektory między innymi produktów szybko zbywalnych, dóbr trwałych oraz elektroniki. Przeanalizowano ponad 3500 kampanii. Za cel postawiono obliczenie krótko- i długoterminowych zwrotów z inwestycji w reklamy na różnych kanałach cyfrowych. 

Co wykazało badanie? 

Z wyników badania dowiadujemy się między innymi tego, że budowanie marki ma kluczowe znacznie w przypadku długofalowych wyników biznesowych. Co więcej, firmy nie doceniają całkowitej wartości reklamy, jeśli nie mierzą jej długofalowych wpływów. W tej analizie długoterminowy zwrot stanowił prawie 60% całkowitego ROI. 

To jednak nie wszystko. Okazuje się, że kanały cyfrowe, takie jak Facebook, Instagram, wideo online i digital display mają ogromny wpływ na długoterminowe przychody. W czterech z pięciu badań Facebook oraz Instagram przyniosły wyższy całkowity zwrot z inwestycji (uwzględniające krótko- i długoterminowe ROI) w porównaniu do telewizji. Dodatkowo aplikacje Meta obiecały o 52% wyższy całkowity zwrot z inwestycji, niż miało to miejsce w przypadku tradycyjnego kanału. 

O tym, jak skutecznie budować świadomość marki, m.in. na portalach społecznościowych, dowiesz się ze strony: https://firmove.pl/.

Efekty reklamy różnią się w zależności od branży

W kwestii długoterminowych efektów reklam znaczenie ma branża, w której działamy. Badanie wykazało, że w przypadku dóbr trwałych oraz elektroniki prawie 80% całkowitych inwestycji reklamowych przynosiło długofalowe zwroty. Z kolei dla dóbr szybko zbywalnych krótkoterminowy ROI przewyższał długoterminowy o 42%. Nie oznacza to jednak, że długoterminowe efekty nie były satysfakcjonujące – wręcz przeciwnie! Długofalowe efekty przyniosły znaczny zwrot, jednak zostałby on niezauważony, gdyby marketerzy patrzyli jedynie na krótkoterminowe wpływy działań reklamowych. 

Badanie skomentowała  Agata Szeliga-Staszkiewicz, head of agencies CEE w firmie Meta. Podpowiedziała, o jakich kwestiach pamiętać, jeśli decydujemy się inwestować w reklamy.

– Po pierwsze warto kierować reklamy do szerokiej grupy odbiorców. Po drugie, należy wykorzystywać wiele różnych formatów reklamowych – w tym wideo. Po trzecie, częstotliwość ekspozycji – najlepiej żeby odbiorcy mieli styczność z marką co najmniej dwa razy w tygodniu. Wreszcie po czwarte: długofalowość działań – dla długoterminowych efektów dla marki bardzo ważne jest prowadzenie kampanii przez istotny okres. 

Omówione badanie jasno pokazuje, że firmy, które skupiają się wyłącznie na krótkoterminowych efektach reklamy cyfrowej, nie doceniają jej pełnego potencjału. W takiej sytuacji może dojść do przeoczenia długoterminowych korzyści, takich jak np. wzrost świadomości marki i lojalności wśród klientów. Warto zatem zwrócić uwagę na szersze perspektywy i strategie, które uwzględniają zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe cele.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    Answear utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Text stawia na rozwój Text App. Dywidenda i buy-back wciąż na stole

    Text koncentruje się na rozwoju i promocji swojego nowego zintegrowanego rozwiązania Text App. Spółka podtrzymuje zamiar dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami i nie wyklucza powrotu do skupu akcji własnych.

  • Dom Development z rekordową sprzedażą mieszkań w III kwartale 2025

    Grupa Dom Development odnotowała najlepszy kwartał w historii, sprzedając 1 183 lokale w trzecim kwartale 2025 roku. Wynik ten jest o 18 proc. wyższy niż w poprzednim kwartale i nieznacznie lepszy niż rok wcześniej.

  • Rada nadzorcza JSW odwołała prezesa

    Rada nadzorcza Jastrzębskiej Spółki Węglowej odwołała Ryszarda Jantę z funkcji prezesa zarządu. Do czasu powołania nowego prezesa obowiązki będzie pełnił Bogusław Oleksy, dotychczasowy zastępca ds. ekonomicznych.

  • Wzrosty na GPW, sWIG80 z szansą na rekord. W grze CCC, KGHM, Izostal, Asseco i Creotech

    Shutdown w USA pozbawił rynki akcji ważnego drogowskazu, jakim były dane z rynku pracy w USA. Korzystają na tym giełdowe byki, które wykorzystują dobre nastroje na rynkach globalnych, ciągnąc warszawskie indeksy w górę. Wobec braku impulsów zewnętrznych w centrum uwagi są doniesienia ze spółek. W piątek jest to m.in. KGHM, CCC, Asseco Poland, 11 bit studios, Creotech Instruments, Text i Celon Pharma.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat