
Fot. Pexels
Zysk operacyjny wyniósł 19,32 mln zł wobec 49,37 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 74,46 mln zł wobec 2,04 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 401,83 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 98,51 mln zł rok wcześniej.
W związku z połączeniem operacyjnym spółek MyBenefit i Benefit Systems, mającym na celu m.in. zwiększenie potencjału sprzedażowego zespołów handlowych, od początku 2022 roku wyniki segmentu Kafeterie są prezentowane w segmencie Polska.
– Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w pierwszym kwartale 291,6 mln zł, co oznacza wzrost o 242 proc. r/r. Liczba kart w tym okresie w Polsce osiągnęła poziom 940,5 tys. sztuk (wzrost o 115 proc. r/r). Na koniec marca br. spółka miała 169 działających klubów własnych, w tym pięć nowo otwartych (trzy w Warszawie, po jednym w Piasecznie i w Łodzi) – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W segmencie Zagranica na koniec marca aktywnych było łącznie 316,3 tys. kart (wzrost o 29 proc. r/r). Przychody Segmentu Zagranica wyniosły w I kw. br. 110,2 mln zł, a zysk operacyjny 1,1 mln zł. Grupa zakończyła pierwszą fazę budowy produktu na rynku tureckim i rozpoczęła etap testowania oraz sprzedaży kart MultiSport.
– Zgodnie z przyjętym harmonogramem w kwietniu rozpoczęliśmy wydawanie kart testowych pracodawcom działającym w Stambule, a w maju podpisaliśmy pierwsze umowy. Kontynuujemy także rozbudowę naszej sieci partnerskiej, w której jest obecnie ponad sto obiektów. […] Jeśli sytuacja na rynku tureckim nie ulegnie znaczącej zmianie, planujemy sprzedaż kilku tysięcy kart MultiSport do końca roku – powiedział członek zarządu Bartosz Józefiak, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 9,81 mln zł wobec 26,2 mln zł straty rok wcześniej.
Benefit Systems oczekuje ok. 1,1 mln kart sportowych w Polsce na koniec 2022 r.
Benefit Systems oczekuje wzrostu liczby kart sportowych w Polsce do ok. 1,1 mln na koniec 2022 r. wobec 940,5 tys. sztuk na koniec marca, poinformował członek zarządu Bartosz Józefiak. Cel segmentu zagranicznego to „dążenie do 400 tys. kart” na koniec br. wobec 316,3 tys. kart na koniec I kw.
– Mieliśmy bardzo dobry początek roku i dynamika sprzedaży nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Widzimy, że rynek świadczeń pozapłacowych powraca do stanu sprzed pandemii, a zainteresowanie benefitami, jak i poziom ich finansowania są znacząco wyższe niż rok czy dwa lata temu. W kwietniu i maju baza kart sportowych zwiększyła się o 55 tys. sztuk, co pozwala nam oczekiwać ok. 1,1 mln kart w Polsce na koniec bieżącego roku. Osiągnięcie tego celu uzależniamy przede wszystkim od sezonu letniego, dlatego standardowo planujemy szereg działań lojalizacyjnych, w tym Letnią Grę MultiSport z elementami grywalizacji oraz nagrodami za treningi w okresie wakacji – powiedział Józefiak, cytowany w komunikacie.
Na koniec I kw. br. liczba kart w Polsce osiągnęła poziom 940,5 tys. sztuk (wzrost o 115 proc. r/r).
Liczba kart w Polsce wyniosła 995 tys. w maju, „oczekiwane przekroczenie 1 mln w czerwcu”, podano w prezentacji wynikowej.
Perspektywy na 2022 r. zakładają stopniową poprawę zysków z każdym kwartałem 2022 r. (uwzględniając sezonowość) oraz „powrót rentowności do poziomu sprzed pandemii najpóźniej w IV kw. 2022 r.”.
Za granicą na koniec marca aktywnych było łącznie 316,3 tys. kart (wzrost o 29 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r.).
– 347 tys. w maju, liczba kart coraz bliżej poziomów sprzed pandemii. Aktywność w kwietniu i maju powyżej poziomu z 2019 roku; reaktywacja działań antyfraudowych – wskazano w prezentacji w części poświęconej zagranicy.
Perspektywy dla zagranicy zakładają m.in. „dążenie do 400 tysięcy kart na koniec 2022 r. Oczekiwany pozytywny EBIT w 2022 r., baza kosztowa zależna od tempa wzrostu”.
We własnych sieciach fitness Benefit Systems wprowadził dwie podwyżki cen w 2021 r. (maj i grudzień), kolejną planuje w IV kw. 2022 r. lub I kw. 2023 r.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW.