Braster poinformował także, że 65 proc. sprzedaży stanowił pakiet 6 badań, 20 proc. sprzedaży pakiet 24 badań, a 15 proc. sprzedaży pakiet 12 badań.
– Po analizie wyników sprzedażowych urządzenia Braster i dokonaniu analizy nakładów inwestycyjnych poniesionych w związku z promocją urządzenia na rynku konsumenckim oraz ponownym zredefiniowaniu rynku przy uwzględnieniu możliwości finansowych emitenta, zarząd spółki podjął decyzję o zmianie dotychczasowego modelu biznesowego. Zakłada on zminimalizowanie wsparcia dla sprzedaży urządzenia Braster w wersji konsumenckiej i rozszerzenie oferowanego portfolio produktowego o wyrób medyczny ‚Braster Pro – system profilaktyki raka piersi’, który skierowany jest do środowiska medycznego i przeznaczony m.in. do użycia przez lekarzy w gabinetach lekarskich – czytamy dalej.
Fatalne wyniki sprzedaży wśród konsumentów skłoniły spółkę do zmiany strategii. Braster w II kwartale 2018 roku prowadził prace mające na celu stworzenie nowego wyrobu medycznego dedykowanego lekarzom oraz wprowadzenie tego wyrobu do komercyjnej sprzedaży w Polsce i na świecie. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Brastera
– Prace polegały m.in. na dostosowaniu całego systemu telemedycznego do zastosowania profesjonalnego, na opracowaniu opakowania na potrzeby nowego produktu, przygotowano również platformę e-learningową, aby lekarze mogli pogłębić swoją wiedzę na temat termografii oraz funkcjonowania całego systemu Braster – czytamy.
Jak zapewnia spółka, prace nad Braster Pro zakończyły się w czerwcu 2018 roku, pozytywną oceną zgodności przeprowadzoną przy udziale jednostki notyfikowanej TÜV NORD Polska dla wyrobu medycznego „Braster Pro – system profilaktyki raka piersi”. Spółka zgłosiła wyrób medyczny Braster Pro do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów medycznych i Produktów biobójczych 1 sierpnia br. Po 14 dniach od dokonania zgłoszenia (przy braku zastrzeżeń Urzędu) spółka będzie mogła wprowadzić wyrób do obrotu na rynku polskim i europejskim oraz rozpocząć procedurę zgłoszeniową w krajach Unii Europejskiej, w których jest to wymagane oraz na wybranych rynkach zagranicznych.