
Fot. Carbon Studio
W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży osiągnęły ponad 3,5 mln zł – w porównaniu do 2,4 mln zł po I półroczu ub. roku. Tylko w II kwartale br. Carbon Studio osiągnęło stabilne przychody na poziomie ok 1,6 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż autorskich produkcji Studia: Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall w wersji na platformy Meta Quest i PC VR oraz popularnej serii gier The Wizards. Aktualnie zespół pracuje nad aktualizacją o nazwie The Wizards – Dark Times: Brotherhood. Premiera odbędzie się 19 października na platformie Steam, Meta Quest i Viveport.
– Zgodnie z oczekiwaniami, I półrocze 2023 roku zamknęliśmy ze wzrostem wyników. To efekt przemyślanej strategii rozwoju produktów, począwszy od odpowiednio dobranej kampanii marketingowej, po trafny wybór kanałów dystrybucyjnych. Niezmiennie naszym nadrzędnym celem pozostaje tworzenie gier o jak najwyższej jakości, co w świecie VR ma szczególne znaczenie. Pozwala nam to sukcesywnie zwiększać community, generując przy tym coraz to lepsze wyniki sprzedażowe. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Bieżący rok jest dla nas intensywnym okresem, biorąc pod uwagę premiery kilku nowych gier. Liczymy , że dalsza konsekwentna rozbudowa portfolio produkcyjnego oraz wydawniczego, przyczyni się do dalszych wzrostów – dodaje.
W marcu 2023 r. Carbon Studio podjęło ważny biznesowy krok w postaci umowy z jedną ze spółek z Grupy Kepler na port istniejącej gry na platformy VR. Koszt przeniesienia tytułu na platformy VR pokryje przedmiotowa spółka z grupy Kepler Interactive, a po wydaniu Carbon Studio będzie uczestniczyło w podziale zysków z gry (udział w przychodach).
Spółka finalizuje prace nad potężną aktualizacją swojej bestsellerowej gry The Wizards – Dark Times pt. The Wizards – Dark Times: Brotherhood. Oprócz nowej wersji Remastered oraz wielu ulepszeń do trybu dla jednego gracza, zaktualizowana wersja wprowadzi tryb coop multiplayer. Premiera na platformach Steam, Meta Quest i Viveport zaplanowana jest na 19 października br. Wydawcą jest Vertigo Games – spółka wchodząca w skład grupy PLAION.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR.