
Fot. Carbon Studio
– Ku naszemu zadowoleniu, seria gier The Wizards od samego początku cieszy się wyraźnym zainteresowanie ze strony graczy. Od końca 2020 roku dynamika sprzedaży gier z serii rośnie stabilnie, przybierając o około 100 tys. sztuk rocznie. Właśnie odnotowaliśmy kolejny próg sprzedażowy, którym jest przekroczenie poziomu 350 tys. sprzedanych egzemplarzy. Tytuły z serii cieszą się największą popularnością wśród społeczności ze Stanów Zjednoczonych, co nie dziwi ze względu na rozpowszechnienie gogli VR w tym regionie. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Gry z serii The Wizards kilkukrotnie znalazły się w zestawieniu TOP listy bestsellerów platformy Steam, a także były nominowane do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Marka zdobyła również nagrodę Viveport Developer Awards, dzięki czemu w 2018 roku Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco.
Najnowszy tytuł z serii – The Wizards Dark Times – od 2021 roku dostępny jest w wersji na popularną platformę Meta Quest. Projekt wzbogacany jest także o tryb co-op pozwalający na rozgrywkę do 3 graczy.
– Szykujemy serię dużych dodatkowych usprawnień przy okazji tworzenia trybu co-op. Dwie zamknięte wersje beta dla użytkowników pokazały podczas testów, że warto w to inwestować, a dzięki temu seria The Wizards będzie gościła na goglach VR jeszcze przez długie lata – mówi Aleksander Caban.
Założeniem jest by produkcja The Wizards Dark Times w łatwy sposób umożliwiła graczom toczenie w gronie przyjaciół wielu epickich bitew w krainie Meliora.
Po trzech kwartałach br. Carbon Studio zaraportowało 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, względem prawie 3,4 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto w tym okresie wyniósł ponad 1,1 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł z analogicznego okresu 2021 roku.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR.