PARTNER SERWISU
vnwnkhxy

Carbon Studio: W pierwszych miesiącach 2023 roku planujemy rozpocząć kampanię marketingową gry Crimen

Omawiane walory:

Gośćmi środowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli Błażej Szaflik, prezes zarządu i Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio SA. Tematem spotkania było omówienie aktualnych wyników Grupy Kapitałowej Carbon Studio oraz przedstawienie biznesowych planów na przyszłość. 

Carbon, Studio, vr, czat, inwestorski

Błażej Szaflik, prezes zarządu i Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio SA.

Carbon Studio to notowany na NewConnect developer gier dedykowanych technologii VR. Polski zespół jest twórcą świetnie ocenianej serii gier The Wizards oraz oryginalnego projektu VR osadzonego w świecie fantasy – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier dedykowanych wiodącym platformom VR: Steam VR, Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR. Carbon Studio ma także status wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Jednocześnie Studio rozwija swoją działalność w obszarze technologii Metaverse. Zespół zaangażowany jest w międzynarodowy projekt, który wiąże się z eksploracją obcej planety.

Carbon Studio jest świeżo po publikacji wyników za III kwartał. W minionym okresie spółka poprawiła przychody i zanotowała 0,25 mln zł jednostkowego zysku netto (vs 0,04 mln zł rok wcześniej).

– Zwiększenie przychodów Carbon Studio w trzecim kwartale spowodowane jest utrzymującą się sprzedażą gier z serii The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall w wersji na platformy Meta Quest oraz PC VR. W dalszym ciągu obserwujemy rozwój rynku urządzeń VR, a co za tym idzie również stabilną sprzedaż gier. Trzeci kwartał to również realizacja kolejnych kamieni milowych bieżących projektów, nad którymi pracuje spółka. W raportowanym okresie udało się zrealizować i rozliczyć kolejny kamień milowy w projekcie związanym z Metaverse oraz w projektach związanych z umową z partnerem zewnętrznym, o którym mowa była w komunikacie ESPI 8/2022 – powiedzieli przedstawiciele zarządu.

Obecnie spółka koncentruje swoje siły nad produkcją nowego tytułu na gogle VR Standalone – Crimen. Szacowany budżet gry to 1,5 mln zł, a nad grą pracuje 20-osobowy zespół. W pierwszych miesiącach 2023 roku Carbon Studio planuje rozpocząć kampanię marketingową. Wtedy też zaprezentuje pierwsze materiały związane z grą, jej wizerunkiem i gameplayem.

– Ostatnie miesiące to czas dalszej pracy produkcyjnej, w ramach której zespół zamknął scope wszystkich lokacji, mechanik walki oraz opracował niepowtarzalny styl graficzny, dzięki któremu gra przy zachowaniu wysokich parametrów wydajności wygląda dobrze. W dalszym ciągu tworzona jest zawartość gry oraz implementowane są mechaniki rozgrywki. Jeśli chodzi o kwestię wydawcy, toczą się rozmowy z potencjalnymi partnerami – powiedzieli przedstawiciele spółki.

Drugą grą VR nad którą pracuje nieustannie jest The Wizards – Dark Times w trybie kooperacji. Niedługo spółka planuje ogłosić dalsze plany związane z tą produkcją.

– Tryb kooperacyjny przeznaczony jest dla trzech graczy. Każdy z graczy może wybrać swoją klasę (elektryczny, ogniowy, lodowy). Każda klasa posiada swoje unikatowe czary, które odblokowujemy wraz z progresją gracza. Gracze walczą na arenach przeciwko hordom przeciwników, a w trakcie realizują swoje zadania. Pomimo przesunięcia czasowego projektu, jesteśmy zadowoleni z efektów prac i wierzymy, że efekty prac odzwierciedlą zadowolenie wśród graczy. Przyszły rok będzie niezmiernie ciekawy pod kątem nowych platform VR, które jawią się na horyzoncie i możliwości jakie dla projektu z sobą niosą – powiedzieli przedstawiciele spółki.

Spółka chciała przenieść notowania na rynek główny GPW, ale musiała je na razie odłożyć.

– Aktualnie z racji niskiej kapitalizacji, koncentrujemy się przede wszystkim nad zwiększeniem wartości wewnętrznej firmy – skupiamy się na projektach naszych gier oraz rozwoju technologii produkcyjnych. Jest to praca żmudna i czasochłonna, a jej efekty na pewno będą widoczne w przyszłości. Wierzymy, że wzrost wartości naszej spółki, nad którym teraz pracujemy zostanie odzwierciedlony w kapitalizacji CS, a co za tym idzie powstanie zasadność do przejścia na Główny Rynek GPW w Warszawie – powiedzieli przedstawiciele spółki.

>> Zapis czatu inwestorskiego z Błażejem Szaflikiem, prezesem zarządu i Karoliną Koszutą, członkinią zarządu Carbon Studio SA

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Historyczny rok dla Carbon Studio

    Rok 2023 był najbardziej dynamicznym okresem w historii polskiego pioniera w obszarze VR-owych gier. Pomimo licznych wyzwań związanych z fuzją z Iron VR, grupa kapitałowa Carbon Studio zakończyła go rekordowym przychodem, który wyniósł 5,63 mln zł, a więc o ponad 20 proc. więcej niż przychód za 2022 r.

  • Carbon Studio za swój główny cel uważa dalszy rozwój uniwersum ‚The Wizards’

    Carbon Studio za swój główny cel z perspektywy nadchodzących gier uważa dalszy rozwój uniwersum "The Wizards" poprzez wsparcie istniejących tytułów, dodatki do nich i nowe platformy oraz nowe projekty związane z serią, poinformował ISBtech członek zarządu Aleksander Caban. Deweloper pracuje równolegle nad projektem VR osadzonym na Dzikim Zachodzie.

  • Carbon Studio: Plan przejścia na GPW jest aktualny, obecnie skupiamy się na działaniach związanych z połączeniem z Iron VR

    Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Aleksander Caban, członek zarządu Grupy Carbon Studio SA. Tematem spotkania było podsumowanie minionego roku oraz omówienie strategicznych celów oraz dalszych kierunków rozwoju.

  • Carbon Studio miało 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto w I kw. 2024 r.

    Grupa Carbon Studio zanotowała w I kwartale 2024 r. prawie 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto. Spółka kontynuuje wsparcie dla swoich gier oraz pracuje nad nowymi tytułami – najnowszy “Projekt EL”, ma być kolejnym krokiem w eksploracji innowacyjnych rozwiązań w VR. Carbon Studio mocniej angażuje się także w wykorzystanie technologii AI w branży gier wideo.

     

  • Carbon Studio przejmuje Iron VR i podtrzymuje plany przejścia na główny parkiet GPW

    Carbon Studio zakończył proces rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego związanego z połączeniem spółek. W kolejnym kroku Carbon Studio planuje rozpocząć proces ubiegania się o wprowadzenie akcji połączeniowych do obrotu na rynku NewConnect. Celem fuzji jest m.in. uproszczenie struktury grupy, zbudowanie jednego silnego brandu oraz zwiększenie wartości spółki, które jest kluczowe w procesie planowanego przeniesienia akcji Carbon Studio na główny parkiet GPW.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat