
Błażej Szaflik, prezes zarządu i Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio SA.
Carbon Studio to notowany na NewConnect developer gier dedykowanych technologii VR. Polski zespół jest twórcą świetnie ocenianej serii gier The Wizards oraz oryginalnego projektu VR osadzonego w świecie fantasy – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier dedykowanych wiodącym platformom VR: Steam VR, Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR. Carbon Studio ma także status wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Jednocześnie Studio rozwija swoją działalność w obszarze technologii Metaverse. Zespół zaangażowany jest w międzynarodowy projekt, który wiąże się z eksploracją obcej planety.
Carbon Studio jest świeżo po publikacji wyników za III kwartał. W minionym okresie spółka poprawiła przychody i zanotowała 0,25 mln zł jednostkowego zysku netto (vs 0,04 mln zł rok wcześniej).
– Zwiększenie przychodów Carbon Studio w trzecim kwartale spowodowane jest utrzymującą się sprzedażą gier z serii The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall w wersji na platformy Meta Quest oraz PC VR. W dalszym ciągu obserwujemy rozwój rynku urządzeń VR, a co za tym idzie również stabilną sprzedaż gier. Trzeci kwartał to również realizacja kolejnych kamieni milowych bieżących projektów, nad którymi pracuje spółka. W raportowanym okresie udało się zrealizować i rozliczyć kolejny kamień milowy w projekcie związanym z Metaverse oraz w projektach związanych z umową z partnerem zewnętrznym, o którym mowa była w komunikacie ESPI 8/2022 – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
Obecnie spółka koncentruje swoje siły nad produkcją nowego tytułu na gogle VR Standalone – Crimen. Szacowany budżet gry to 1,5 mln zł, a nad grą pracuje 20-osobowy zespół. W pierwszych miesiącach 2023 roku Carbon Studio planuje rozpocząć kampanię marketingową. Wtedy też zaprezentuje pierwsze materiały związane z grą, jej wizerunkiem i gameplayem.
– Ostatnie miesiące to czas dalszej pracy produkcyjnej, w ramach której zespół zamknął scope wszystkich lokacji, mechanik walki oraz opracował niepowtarzalny styl graficzny, dzięki któremu gra przy zachowaniu wysokich parametrów wydajności wygląda dobrze. W dalszym ciągu tworzona jest zawartość gry oraz implementowane są mechaniki rozgrywki. Jeśli chodzi o kwestię wydawcy, toczą się rozmowy z potencjalnymi partnerami – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Drugą grą VR nad którą pracuje nieustannie jest The Wizards – Dark Times w trybie kooperacji. Niedługo spółka planuje ogłosić dalsze plany związane z tą produkcją.
– Tryb kooperacyjny przeznaczony jest dla trzech graczy. Każdy z graczy może wybrać swoją klasę (elektryczny, ogniowy, lodowy). Każda klasa posiada swoje unikatowe czary, które odblokowujemy wraz z progresją gracza. Gracze walczą na arenach przeciwko hordom przeciwników, a w trakcie realizują swoje zadania. Pomimo przesunięcia czasowego projektu, jesteśmy zadowoleni z efektów prac i wierzymy, że efekty prac odzwierciedlą zadowolenie wśród graczy. Przyszły rok będzie niezmiernie ciekawy pod kątem nowych platform VR, które jawią się na horyzoncie i możliwości jakie dla projektu z sobą niosą – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Spółka chciała przenieść notowania na rynek główny GPW, ale musiała je na razie odłożyć.
– Aktualnie z racji niskiej kapitalizacji, koncentrujemy się przede wszystkim nad zwiększeniem wartości wewnętrznej firmy – skupiamy się na projektach naszych gier oraz rozwoju technologii produkcyjnych. Jest to praca żmudna i czasochłonna, a jej efekty na pewno będą widoczne w przyszłości. Wierzymy, że wzrost wartości naszej spółki, nad którym teraz pracujemy zostanie odzwierciedlony w kapitalizacji CS, a co za tym idzie powstanie zasadność do przejścia na Główny Rynek GPW w Warszawie – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR.