StockWatch.pl

CD Projekt miał 17,8 mln zł zysku netto w I kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

Zyski i przychody producenta gier znów okazały się dużo lepsze od oczekiwań rynkowych ekspertów. Niezmiennie motorem napędowym wyników CD Projektu pozostaje Wiedźmin 3 z dodatkami.

Zyski CD Projektu są niższe niż przed rokiem, ale nie jest to żadną niespodzianką. Studio w pierwszych miesiącach br. nie wydało żadnej nowej gry. Mimo to akcjonariusze mają powody do zadowolenia, bo rezultaty są znacznie wyższe niż przewidywał to konsensus rynkowy. Eksperci ankietowani przez PAP spodziewali się 15,1 mln zł zysku netto, 16,5 mln zł zysku EBIT i 23,7 mln zł EBITDA. Tymczasem zysk netto okazał się o blisko 18 proc. lepszy i wyniósł 17,8 mln zł, a EBIT i EBITDA przebiły oczekiwania o blisko 25 proc. i wyniosły odpowiednio 20,6 mln zł i 29,5 mln zł.

Pozytywną niespodzianką są także przychody ze sprzedaży, które wyniosły blisko 81 mln zł i nie tylko okazały się o 7 proc. wyższe niż przed rokiem, ale też o 8,3 proc. pokonały konsensus rynkowy. Największy udział w zrealizowanych przychodach ze sprzedaży miała utrzymująca się dobra sprzedaż Wiedźmina 3 z dodatkami oraz w mniejszym stopniu GWINT-a i Wojny Krwi. Na przychody grupy pozytywnie wpłynęły też wyniki sprzedażowe platformy GOG.com.

Źródło: Sprawozdanie finansowe CD Projektu.

W pierwszym kwartale 2019 r. grupa skupiła się na pracy nad nowymi tytułami i technologii. Wydatki spółki w tym obszarze wyniosły 25 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe w wysokości 264 mln zł. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom CD Projektu

W studiu CD Projekt RED kontynuowano intensywne prace nad produkcją gry Cyberpunk 2077, w które zaangażowany jest ponad 400-osobowy zespół. Równolegle do tworzenia gry, trwały prace nad CD Projekt RED Store, czyli sklepu z gadżetami takimi jak koszulki, akcesoria czy figurki inspirowane grami studia.

CD Projekt rozpoczyna beta-testy GOG Galaxy 2.0 >>> KLIKNIJ

Z kolei, GOG na przestrzeni ostatnich kwartałów intensywnie rozwijał projekt GOG Galaxy 2.0. Aplikacja przedstawiona graczom 22 maja 2019 umożliwi im połączenie w jedną bibliotekę wszystkich posiadanych gier oraz komunikację ze znajomymi i śledzenie ich postępów, niezależnie od platform, na których grają. Propozycja będzie rozwiązaniem dla wszystkich graczy na platformach PC i konsolach – wykraczając poza użytkowników GOG.COM. Aplikacja to odpowiedź na obecną sytuację na rynku, którego fragmentacja stale rośnie przez coraz większą ilość nowych podmiotów cyfrowej dystrybucji oraz kolejne tytuły ukazujące się na wyłączność na danych platformach.

– W najbliższym czasie będziemy uczestniczyć w E3, które będą największymi targami w historii CD Projektu. Chcemy, aby nasza obecność w Los Angeles była jeszcze bardziej widoczna niż rok temu – komentuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

W tym roku CD Projekt zaplanował na E3 dedykowaną komunikację i przestrzeń do spotkań dla mediów (w tym dziennikarzy i liderów opinii), partnerów biznesowych, inwestorów giełdowych, jak również dla graczy, a Cyberpunk 2077 będzie po raz pierwszy pokazywany w przestrzeni publicznej targów.

W czwartek na zamknięciu sesji akcje CD Projektu podrożały o 1,3 proc. do 206 zł. Kapitalizacja grupy zbliża się do 20 mld zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT CDPROJEKT, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR