Spółka m.in. produkująca gry komputerowe z serii Wiedźmin dopiero w listopadzie opublikuje wynik za III kwartał, ale już teraz zasugerowała, że bez działań nadzwyczajnych nie byłby on dobry. Zaraz po publikacji planowana jest prezentacja nowej strategii. Kolejne spodziewane wydarzenia to oczekiwany w grudniu wyrok francuskiego sądu w sprawie sporu z Namco Bandai, który ma zdecydować do kogo należą prawa wydawnicze Wiedźmina 2 na konsolę Xbox 360. Premiera tej gry zaplanowana jest na początek przyszłego roku.
Od kilku dni inwestorzy emocjonują się wzrostem kursu CD Projekt RED. Od zeszłego piątku na akcjach producenta gier można było zarobić nawet ponad 30 proc. Nagły powrót sentymentu do spółki, której akcje w trakcie wcześniejszych sześciu miesięcy zjechały z blisko 10 zł poniżej 3,5 zł, częściowo wziął się z zawarcia umowy z Warner Bros dotyczącej wydania i dystrybucji Wiedźmina 2 na terytorium USA, Kanady i Meksyku.
– W ostatnich dniach cieszyć może powrót lepszego sentymentu do naszych akcji, które wcześniej spadały mocniej niż rynek. Notowaniom pomogła zapewne ogłoszona w piątek umowa dystrybucyjna z Warner Bros – ocenia Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED.
Wczoraj agencja ISB poinformowała, że na wyniki CD Projekt RED za III kwartał pozytywny wpływ będzie miało wydarzenie jednorazowe związane z udzieleniem licencji na markę Optimus. Jednak sama spółka nie wyolbrzymia znaczenia tego faktu dla wyników.
– Nadal jesteśmy właścicielem marki Optimus. Udzieliliśmy jedynie licencji na wykorzystanie marki, na kilka lat. Jednak nie możemy ujawniać szczegółów tego dealu, bo taki mamy zapis w umowie. Dla naszych wyników wpływy z tej licencji nie będą miały kluczowego znaczenia. W III kwartale osiągnęliśmy wyniki zgodne z naszymi założeniami i jesteśmy z nich zadowoleni. Nadal podtrzymujemy nasze założenia, że każdy kwartał w tym roku chcielibyśmy zakończyć na plusie. Bardzo dobry dla nas był II kwartał z uwagi na premierę Wiedźmina 2 na PC. Trudno będzie w pozostałych tegorocznych kwartałach pobić wynik z II kwartału – podkreśla prezes CD Projekt RED.
Giełdowa spółka przyznaje, że z informacji jakie do niej docierają wynika, że do tej pory sprzedano około 1 mln sztuk Wiedźmina 2 na PC.
– Najbardziej zadowoleni jesteśmy z cyfrowej dystrybucji, gdzie sprzedaż jest najbardziej rentowna. Do tej pory w tym kanale sprzedaliśmy ponad 200 tys. sztuk. Większość sprzedaży jest generowana na Steam’ie. Tu osiągamy marżę na poziomie 70 proc. ceny detalicznej. Sporo sprzedajemy także przez nasz serwis GOG, gdzie uzyskujemy jeszcze wyższą rentowność, ponieważ 100 proc. przychodów zostaje w naszej grupie – przyznaje Adam Kiciński.
Na I kwartał 2012 r. przygotowywana jest premiera Wiedźmina 2 na konsolę Xbox360. Zarząd spółki w rozmowie z StockWatch.pl potwierdza, że ten termin jest niezagrożony.
– Mamy swoje założenia odnośnie wielkości sprzedaży tej gry, ale chcemy je podać bliżej daty premiery. Na pewno pozytywnie nastraja nas podpisana ostatnio umowa z amerykańskim dystrybutorem Warner Bros – mówi Adam Kiciński.
Jeszcze przed premierą tej gry powinniśmy poznać strategię spółki na najbliższe lata. Jej publikację zaplanowano na 17 listopada.
– To będzie duża zmiana w naszej komunikacji z rynkiem. Doszliśmy do wniosku, że rynek potrzebuje szerszego spojrzenia i powinien znać nasze plany na najbliższe lata. Chcemy im przedstawić kierunki rozwoju oraz nakreślić, jak może wyglądać nasz biznes w najbliższych latach. Nie zamierzamy jednak podawać prognoz finansowych – informuje prezes CD Projekt RED.
>> W ciągu kilku godzin od opublikowania raportu finansowego, zaktualizowane wskaźniki i wyceny fundamentalne pojawią się >> na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl