Analitycy Citigroup obniżyli rekomendację dla Agory do neutralnie z kupuj. Biuro zaleca także kupowanie akcji Cyfrowego Polsatu oraz TVN. Jednak w obu wypadkach eksperci z Citi obniżyli ceny docelowe. Wycena Cyfrowego Polsatu została ścięta do 17,1 zł z 19,1 zł. Natomiast w wycenie akcji TVN nastąpiła korekta z 22,1 zł do18,2 zł.
Z naszych informacji wynika, że Citigroup nie zakłada dużego wyhamowania na rynku reklamy. Na przyszły rok prognozuje 3-proc. wzrost w stosunku do 3,7-proc. szacowanej dynamiki na ten rok. Jednak wyhamowanie byłoby bardziej widoczne, gdyby nie zaplanowane piłkarskie Euro2012. W innych krajach gdzie odbywały się mistrzostwa, rynek reklamy zyskiwał dodatkowe kilka punktów procentowych. U nas może być podobnie. Jednak zdaniem Citi tylko Euro2012 ratuje polski rynek reklamy od spadku.
Inni brokerzy podobnie spodziewają się pogorszenia sytuacji na rynku reklamy, choć także liczą na pozytywny wpływ piłkarskich mistrzostw.
– Negatywne trendy na rynku reklamy widoczne były już w III kwartale i w kolejnych kwartałach powinny być także widoczne. Z uwagi na słabnące tempo wzrostu wydatków reklamowych obniżamy nasze prognozy tegorocznego wzrostu z 5 proc. do 3 proc. W 2012 roku oczekujemy, że organizacja EURO 2012 pozwoli jedynie zrekompensować rynkowi reklamowemu oczekiwany spadek dynamiki PKB i ponownie urosnąć w tempie 3 proc. Na organizacji Euro2012 powinni skorzystać spółki medialne, w tym największe: Agora, Cyfrowy Polsat oraz TVN. Jednak cały czas ich notowania pozostają pod presją słabnącego rynku reklamy. Obawy o dalsze wyhamowanie tego rynku powodują, że ich kursy zachowują się słabo – uważa Pior Grzybowski, analityk DI BRE Banku.
Notowania spółek medialnych pozostawiają wiele do życzenia. Tylko na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy akcje Agory straciły prawie 40 proc., a TVN ponad 45 proc. Stosunkowo najlepiej trzymały się notowania Cyfrowego Polsatu. Tu sześciomiesięczna stopa zwrotu jest na 16-proc. minusie. Przecena spółek medialnych powoduje, że brokerzy tną ich wyceny, ale często utrzymując pozytywne nastawienie zalecając kupowanie albo trzymanie akcji.
Negatywne tendencje na reklamy zmusiły ostatnio także analityków UniCredit do obniżenia cen docelowych dla Cyfrowego Polsatu i TVN. Jednak broker dalej widzi potencjał wzrostowy w akcjach tych spółek.
>> Analizujesz rynek mediowy pod kątem fundamentalnym? >> Zacznij od podstawowych wskaźników sektora w serwisie StockWatch.pl