
(Fot. Pexels)
– W ubiegłym roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe w kluczowych dla nas obszarach. Motorem naszego wzrostu był i jest dynamiczny rozwój w kluczowym dla nas segmencie sprzedaży danych, który rośnie w tempie ok. 50 proc. r/r. W 2022 roku zrealizowaliśmy wiele celów naszej strategii rozwoju na lata 2021- 2023, takich jak akwizycja hiszpańskiej spółki TL1, debiut na głównym rynku GPW oraz znaczące umocnienie naszej pozycji na globalnym rynku sprzedaży danych. Obecnie intensywnie pracujemy nad strategią rozwoju na najbliższe lata – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W 2022 roku Cloud Technologies osiągnęła rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży danych, zarówno na przestrzeni całego roku, jak i czwartego kwartału. Roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o 52,9 proc. r/r, do 38,5 mln zł, a w czwartym kwartale osiągnęły 12,9 mln zł (+53,5 proc. r/r). Po raz pierwszy w historii spółki sprzedaż danych przekroczyła 10 mln zł w jednym kwartale. Czwarty kwartał 2022 roku był również pierwszym pełnym okresem konsolidacji wyników z hiszpańską spółką TL1, co pozwoliło na osiągnięcie rekordowych wyników w kluczowym segmencie, którego rentowność w Q4 2022 przekroczyła już 70 proc.
Wartość wskaźnika EBITDA, oczyszczona o koszty programu motywacyjnego, osiągnięta przez spółkę w minionym roku wyniosła 23,3 mln zł (+52,2 proc. r/r),. W czwartym kwartale 2022 r., przychody wyniosły 16,3 mln zł (+14,3 proc. Q4 2022/Q4 2021) EBITDA wzrosła o 85 proc. r/r i wyniosła 8,2 mln zł. W poprzednim roku Cloud Technologies wygenerowało zysk netto na poziomie 14 mln zł (+112,1 proc.). W czwartym kwartale, mimo ujemnych różnic kursowych spowodowanych umocnieniem złotówki względem dolara, zysk netto wzrósł o 90 proc. r/r, osiągając 3,1 mln zł.
– W 2022 roku, pomimo m.in. zakupu TL1 i częściowego skupu akcji, zwiększyliśmy środki pieniężne o 14,0 mln zł w efekcie czego rok zamknęliśmy z rekordowym w historii spółki poziomem gotówki wynoszącym 42,6 mln zł. Dzięki temu z powodzeniem dokonaliśmy kluczowych inwestycji w pierwszym kwartale bieżącego roku, tym samym realizując kolejne istotne elementy naszej strategii rozwoju na lata 2021-2023. Sfinalizowaliśmy skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego oraz nabyliśmy prawa do platformy DSP, ponownie wzmacniając przewagi konkurencyjne wynikające z zastosowania naszej autorskiej technologii DMP. Potwierdzające efektywność naszej strategii wyniki spółki w 2022 roku oraz utrzymujące się dwucyfrowe tempo rozwoju rynku pozwalają nam wierzyć, że w kolejnych latach będziemy generować jeszcze lepsze wyniki finansowe – dodaje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.
Cloud Technologies z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021-2023. Jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Spółka w ramach strategii zrealizowała już kluczowe dla jej rozwoju działania, m.in.: znacząco zwiększyła sprzedaż w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, przeszła na główny parkiet GPW, przejęła hiszpańską spółkę TL1, dokonała zakupu technologii – platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej online oraz przeprowadziła skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego. Obecnie pracuje nad strategią na kolejne lata.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com.