
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.
Cloud Technologies to dynamicznie rosnąca spółka działająca w segmencie DataTech. Stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Spółka dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej, zasilając kampanie największych marek na całym świecie. Wysokiej jakości dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych. Wydatki na reklamę online dynamicznie rosną, co generuje rosnący popyt na wysokiej jakości dane o Internautach. Jak wynika z prognoz Insider Intelligence w 2027 roku aż 74 proc. światowych wydatków reklamowych na media marketerzy przeznaczą na reklamę online.
– Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników, chociaż ze względu na duże wahania kursów walutowych interpretacja danych finansowych wymaga większej refleksji, niż zwykle. Przede wszystkim powinniśmy patrzeć na wzrost przychodów ze sprzedaży danych w walucie bazowej, który w dolarze osiągnął ponad 16 proc. r/r. To dobry wynik, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę efekt wysokiej bazy ubiegłego roku oraz ogólne tempo rozwoju rynku reklamy internetowej w tym okresie. Rośnie przy tym rentowność tego segmentu, co potwierdza słuszność przyjętej przez nas strategii rozwoju – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W III kwartale tego roku Cloud Technologies wypracowało przychody w wysokości 13,4 mln zł i zysk netto w wysokości 4 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,4 mln zł, co oznacza wzrost o 8,2 proc. r./r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 64,2 proc. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała przychody w wysokości 41,8 mln zł, a EBITDA sięgnęła 19,6 mln zł, co oznacza wzrost o 30,3 proc. r./r. W raportowanym okresie spółka odnotowała dodatnie przepływy operacyjne w wysokości 6,1 mln zł.
– Na uwagę zasługują w szczególności coraz wyższa marżowość EBITDA kluczowego segmentu sprzedaży danych oraz dalszy wzrost EBITDA. Wyniki wyrażone w złotych nie oddają przy tym realnego, operacyjnego wzrostu sprzedaży danych. Jako spółka działająca globalnie prowadzimy rozliczenia w USD lub EUR, a zaprezentowane w PLN przychody w III kw. uwzględniają bardzo wyraźne umocnienie złotego. Niezależnie od powyższego, w kontekście utrzymujących się od początku roku wzrostów wskaźników oraz sprzyjającego nam rynku, konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, by w kolejnym kwartale wypracować jak najlepsze wyniki – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.
Celem strategicznym Cloud Technologies jest dalszy dynamiczny rozwój międzynarodowej sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii rozwoju spółka zamierza przeznaczyć na rozwój do 100 mln zł w latach 2023 – 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln zł na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln zł na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln zł na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20 proc. oczyszczonego wyniku EBITDA.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.