
Creepy Jar miało 3 mln zł zysku netto, 3 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2024 r.
Zysk operacyjny wyniósł 2,87 mln zł wobec 8,64 mln zł zysku rok wcześniej.
– W raportowanym okresie spółka wypracowała 2,9 mln zł zysku z działalności operacyjnej (spadek o 67 proc. r/r) i 3,2 mln zł EBITDA (spadek o 64 proc. r/r). Pozwoliło to osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 39 proc. i 44 proc. rentowności EBITDA. Zysk netto w raportowanym okresie obniżył się o 64 proc. r/r do poziomu 3,3 mln zł, a marża netto wyniosła 46 proc. (spadek o 31 pkt proc. r/r). Spadki rentowności związane są z uzyskaniem w bieżącym okresie niższych przychodów ze sprzedaży, rosnącymi kosztami produkcji oraz zwiększeniem zespołu – czytamy w raporcie.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,28 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 12,01 mln zł rok wcześniej.
– W I kwartale 2024 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży ‚Green Hell’ w wysokości 7,3 mln zł wobec 12 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry ‚Green Hell’ o 39 proc., r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu i dostosowanej do niego polityki przecen – czytamy dalej.
– W I kwartale 2024 r. 64 proc. przychodów netto ze sprzedaży zostało wygenerowanych na platformie PC/Steam, z kolei sprzedaż na konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox stanowiła 31 proc. przychodów spółki. Pozostałe 5 proc. stanowią tantiemy od podmiotów, którym spółka udzieliła licencji na portowanie i dystrybucję ‚Green Hell’ na Nintendo Switch oraz platformy wirtualnej rzeczywistości – napisano także.
Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I kwartale 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 343 tys. kopii, z czego 57 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox, podano także.
Łączne nakłady na prace rozwojowe związane z produkcją gier w I kwartale 2024 r. wyniosły 3,1 mln zł, z czego 2,5 mln zł zostało wykazane w bilansie, a 0,6 mln zł zostało wykazane w rachunku wyników jako bieżące koszty produkcji gier, poinformowała też spółka.
W I kwartale 2024 r. spółka finalizowała działania zgodnie z ostatnią zaprezentowaną roadmapą „Green Hell”. 23 stycznia 2024 r. premierę w wersji na PC/Steam miał dodatek #19 „Flamekeeper”, a 17 kwietnia studio udostępniło ostatnią aktualizację przewidzianą w ww. roadmapie o nazwie #20 „Anteater”.
– Aktualnie spółka pracuje nad wersją ‚Green Hell’ na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. W styczniu 2024 r. spółka udostępniła dubbing ‚Green Hell’ w standardowym języku mandaryńskim (chińskim). Aktualnie gra jest dostępna w języku angielskim i mandaryńskim (pełny dźwięk), a gracze mogą wybrać interfejs i napisy w 20 językach – napisano w raporcie.
W I kwartale 2024 r. spółka kontynuowała prace nad drugim autorskim projektem o nazwie „StarRupture”.
– Realizowane w tym czasie kamienie milowe produkcji obejmowały kluczowe mechaniki związane z budowaniem bazy, eksploracją otwartego świata, systemem walki i zarządzania zasobami. Wszystkie elementy gry są na bieżąco testowane przez zespół spółki zarówno w trybie singleplayer, jak i w trybie kooperacji. W grudniu 2023 r. spółka zainicjowała publikację planowanej serii devlogów dotyczących nowego projektu. Data premiery ‚StarRupture’ nie została jeszcze ustalona. Prace nad wersją early access studio planuje zakończyć w ostatnim kwartale 2024 roku, w międzyczasie podejmie decyzję o wyborze optymalnego okna wydawniczego – czytamy dalej.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.