
Krzysztof Kwiatek – prezes Creepy Jar oraz Grzegorz Piekart – członek zarządu
Creepy Jar odnotowało 3,31 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2024 r. wobec 9,3 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,87 mln zł wobec 8,64 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,28 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 12 mln zł rok wcześniej. Obniżenie przychodów ze sprzedaży to pokłosie naturalnego cyklu starzenia się gry Green Hell i dostosowania do tego procesu polityki przecen.
– Zawsze czujemy presję, jeśli nie finansową, to twórczą. Naszą ambicją jest tworzenie gier, które się dobrze sprzedają – powiedzieli w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Creepy Jar.
Bestsellerowa produkcja studia Green Hell sprzedała się w nakładzie ponad 5 milionów egzemplarzy na PC/Steam oraz konsolach PlayStation i Xbox. Creepy Jar dalej wspiera tytuł wydając dodatki. Kolejny ma pojawić się w drugiej połowie roku.
– Na dzień dzisiejszy koncentrujemy się na produkcji StarRupture – budowanie nowego IP jest bardzo dużym wyzwaniem, naszym celem jest posiadanie dwóch silnych tytułów. Skupiamy się na rozwoju własnych produkcji, w dalszej kolejności będziemy pracować nad GH2 – powiedzieli przedstawiciele zarządu Creepy Jar.
Creepy Jar kontynuuje prace nad drugim, autorskim projektem o nazwie StarRupture, który będzie zaawansowanym symulatorem budowania bazy FPP z elementami eksploracji, walki oraz survivalu, osadzonym w scenerii science-fiction.
– Jesteśmy w połowie drugiego z czterech milestonów – jeszcze nie wszystkie elementy są na odpowiednim poziomie dopracowania, żeby dobrze funkcjonowały w całości, a tym bardziej w materiałach promocyjnych. Nie zapominajmy, że przygotowujemy grę w formule early access, która nawet na moment wydania nie jest kompletnym produktem. W tym przypadku materiały gameplayowe pojawią się bliżej premiery gry. Szacujemy, że budżet produkcyjny StarRupture wyniesie ok. 26 mln zł – powiedzieli przedstawiciele zarządu Creepy Jar.
Łączne nakłady na prace rozwojowe związane z produkcją gier w I kwartale 2024 r. wyniosły 3,1 mln zł, z czego 2,5 mln zł zostało wykazane w bilansie, a 0,6 mln zł zostało wykazane w rachunku wyników jako bieżące koszty produkcji gier. Data premiery StarRupture nie została jeszcze ustalona. Prace nad wersją early access studio planuje zakończyć w ostatnim kwartale 2024 roku, w międzyczasie podejmie decyzję o wyborze optymalnego okna wydawniczego.
– Realizujemy swoją strategię tworzenia wysokiej jakości gier, nastawionych na sukces komercyjny. Udało nam się to osiągnąć w przypadku GH i wykorzystujemy wszystko, czego się nauczyliśmy, aby powtórzyć ten sukces przy SR, a w dalszej kolejności GH2 – dodali.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.