PARTNER SERWISU
dvcuvjdq

Dadelo ma gotowy prospekt i szuje się do IPO

Omawiane walory:

Dadelo, spółka z grupy Oponeo złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego. Dystrybutor rowerów rozważa przeprowadzenie IPO i debiut na GPW.

dadelo,ipo,debiuty,gpw,

(Fot. GPW)

Dadelo, należąca do Grupy Oponeo, jest jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się podmiotów działających na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej. Spółka prowadzi sprzedaż on-line przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl.

– Dadelo łączy wieloletnie doświadczenie i wiedzę zespołu zarządzającego, oferując swoim klientom szeroką gamę produktów wraz ze wszystkimi zaletami zakupów online. Działamy na dynamicznie rosnącym rynku rowerowym w Polsce. Ponadto udział e-commerce w całości sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej również rośnie zarówno w Polsce, jak i na świecie – mówi Ryszard Zawieruszyński, prezes zarządu Dadelo.

Odbiorcami produktów Dadelo są głównie klienci indywidualni, począwszy od sporadycznych użytkowników rowerów, przez zaawansowanych amatorów po profesjonalistów. W ofercie znajdują się wszystkie rodzaje rowerów, od rowerów miejskich, poprzez nowoczesne rowery trekkingowe lub crossowe, a kończąc na wysokiej klasy rowerach szosowych, górskich, czasowych oraz rowerach elektrycznych. Ponadto, istotnym elementem oferty są części oraz akcesoria rowerowe. W ofercie Dadelo znajduje się ok. 12 tys. produktów około 200 renomowanych marek. W okresie 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2020, Dadelo obsłużyło ponad 170 tys. zamówień internetowych.

>> PROMOCJA! Do końca września kup abonament półroczny do Strefy Premium StockWatch.pl, a drugie pół roku otrzymasz gratis!

Dadelo zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo.pl. Dzięki przynależności do Grupy Oponeo, spółka korzysta z doświadczenia i kompetencji w budowaniu i zarządzaniu biznesami e-commerce na polskim rynku (w tym w szczególności budowania bazy klientów, marketingu SEM/SEO, rozwiązań IT oraz logistyki). Współpraca pozwala Dadelo pozyskiwać unikalny know-how, a także generuje synergie kosztowe. Oponeo.pl, jest wiodącym podmiotem pod względem sprzedaży opon i felg w kanale e-commerce w Polsce. W 2007 r. Oponeo.pl. debiutowało na GPW z przychodami na poziomie 29,8 mln zł za 2006 r. i z udziałem w rynku sprzedaży opon w Polsce poniżej 2 proc. Obecnie posiada około 35 proc. udział w rynku sprzedaży opon w Polsce i osiągnęło przychody za 12 miesięcy zakończone 30 czerwca 2020 na poziomie 1 mld zł.

– Jesteśmy przekonani, że Dadelo będzie nadal szybko się rozwijać, m.in. dzięki naszej wiedzy o doświadczeniu w tworzeniu i zarządzaniu biznesami e-commerce zdobytymi w Oponeo.pl i możliwości korzystania z doświadczeń tej spółki dotyczących marketingu on-line i pozycjonowania stron przy wykorzystaniu własnych zasobów i rozwiązań IT połączonych ze sprawną i efektywną logistyką – dodaje Ryszard Zawieruszyński.

Dadelo zamierza kontynuować rozwój działalności w obszarze handlu w segmencie e-commerce, dążąc do poszerzenia swojej oferty, zwiększenia bazy klientów i przychodów ze sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości oferty produktowej i obsługi klienta. Celem strategicznym spółki jest wzrost udziału rynkowego do poziomu 10 proc. w perspektywie średnioterminowej (3-5 lat). Obecnie spółka szacuje swój udział na ok. 1 proc. na rynku sprzedaży rowerów, części i akcesoriów rowerowych oraz odzieży rowerowej sprzedawanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i poprzez sprzedaż elektroniczną.

– Pandemia koronawirusa zmieniła zwyczaje konsumentów, którzy znacząco zwiększyli wolumen i wartość zakupów dokonywanych on-line, w tym także w branży rowerowej. Sprzyja nam też większa świadomość społeczna środowiskowa, przekładająca się na zwiększenie zainteresowania ekologicznymi formami transportu i rekreacji, sukcesywny wzrost świadomości społeczeństwa w obszarze zdrowego stylu życia i aktywności z tym związanymi oraz sukcesywny rozwój infrastruktury rowerowej w Polsce. Dzięki posiadanemu doświadczeniu, know-how, wsparciu i współpracy z Oponeo, oraz sprzyjającym tendencjom rynkowym, Dadelo ma przed sobą bardzo interesujące perspektywy dalszego rozwoju biznesu i dynamicznego powiększania udziałów rynkowych w Polsce – podsumowuje Ryszard Zawieruszyński.

W pierwszej połowie 2020 r. przychody spółki wyniosły 33 mln zł (+113 proc. r/r), a wynik EBITDA 3,5 mln zł, co oznacza ok. 10-krotny wzrost r/r.

Spółka będzie informować o kolejnych krokach dotyczących IPO po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników.

Doradcami procesu IPO spółki Dadelo są: Trigon Dom Maklerski – Menedżer Oferty, cc group sp. z o.o. – Doradca Zarządu oraz DLA Piper Giziński Kycia sp.k. – Doradca Prawny.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat