
Marcin Olejarz, prezes BoomBit.
BoomBit w styczniu zwiększył też wydatki na pozyskiwanie graczy (User Acquisition). W ubiegłym miesiącu wyniosły one 3,6 mln zł, wobec 1 mln zł w grudniu.
– W styczniu 2020 nasze przychody osiągnęły poziom 8,5 mln zł, co jest rekordowym poziomem w historii grupy. Ponadto to kolejny miesiąc z rzędu, w którym notujemy duży wzrost poziomu przychodów miesiąc do miesiąca, co jest w dużej mierze ponownie zasługą bardzo dobrych wyników gier hyper-casualowych. W styczniu wprowadziliśmy na rynek nowy tytuł z tej kategorii, co w połączeniu z grami wydanymi w poprzednich miesiącach oraz intensywnym wsparciem marketingowym, przyniosło bardzo pozytywny efekt przychodowy. Nasze gry hyper-casualowe są proste, ale jednocześnie wciągające i charakteryzują się bardzo dobrą monetyzacją – powiedział prezes Marcin Olejarz.
Wiceprezes Hannibal Soares zapewnia, że w segmencie gier GaaS ostatnie miesiące były okresem przejściowym. W najbliższych tygodniach spółka planuje dużą aktualizację do dobrze przyjętej gry Archery Club oraz aktualizacje do Tanks A Lot! i Darts Club. Jeszcze w tym półroczu BoomBit chce wydać nową grę Cooking Festival.
– Siłą rzeczy, ze względu na wspomniane plany aktualizacji, budżet marketingowy na te tytuły został przesunięty na kolejne okresy. Większe kampanie marketingowe dla nich rozpoczniemy zaraz po wprowadzeniu aktualizacji – dodał Soares.
Przysłowiową łyżką dziegciu w beczce miodu jest aktualizacja celów strategicznych grupy. W perspektywie najbliższych dwóch lat BoomBit chce skupić się na wydawaniu gier hyper casual oraz rocznie 3-6 gier w formule GaaS. Studio zasygnalizowało też, że modyfikacje w strategii grupy mogą skutkować koniecznością dokonania odpisów aktualizujących niektóre pozycje ujmowane jako nakłady na prace rozwojowe.
– Modyfikacje w strategii grupy, związane głównie z dobrymi wynikami sprzedażowymi gier hyper-casual, mogą skutkować koniecznością dokonania odpisów aktualizujących niektóre pozycje ujmowane jako Nakłady na prace rozwojowe. W przypadku wystąpienia konieczności dokonania odpisów aktualizujących z tytułu utraty wartości aktywów, spółka niezwłocznie opublikuje informację w tym zakresie w stosownym raporcie bieżącym. Wyniki przeprowadzonych testów na utratę wartości zostaną ujęte w sprawozdaniu finansowym grupy za rok 2019 – czytamy w komunikacie.
W pierwszym półroczu BoomBit planuje wydać serię nowych gier hyper-casualowych oraz wprowadzić na platformę Nintendo Switch dwa kolejne tytuły: Carnage Battle Arena i Bridge Builder Adventure.
– Grupa planuje kontynuować wydawanie gier w formule Game as a Service zarówno produkcji własnej, jak i zewnętrznych twórców, a także gier w formule Game as a Product, w których posiada pozycję wiodącego producenta gatunku Driving Simulator i Bridge – czytamy w komunikacie.
Studio szuka też sposobów na dywersyfikację przychodów poprzez dostosowywanie gier dotychczas wydanych na platformach iOS i Android do kolejnych platform.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r. We wtorek kurs akcji BoomBit rośnie o 24 proc. i jest najwyżej października 2019 r.