
Fot. fb/Ferro
Ferro zaskoczyło pozytywnie zyskiem netto
W I kwartale 2025 roku Ferro wypracowało 20,04 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 16,73 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowana EBITDA spadła natomiast o 6 proc. r/r do 28,8 mln zł, a przychody były niższe o 1,8 proc. r/r i wyniosły 195,8 mln zł.
Wyniki okazały się lepsze od oczekiwań rynkowych. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk netto na poziomie 16,2 mln zł oraz EBITDA w wysokości 26,5 mln zł.
– Wyniki oceniamy lekko pozytywnie. Przychody były nieco niższe od naszej prognozy (-2 proc. r/r), co świadczy o braku poprawy w nastrojach konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej. EBIT okazał się o 9 proc. wyższy od naszej prognozy, a zysk netto aż o 20 proc. wyższy, głównie dzięki dodatnim różnicom kursowym na płatnościach za towary z Chin – komentuje Dariusz Nawrot, analityk Noble Securities.
Eksport nadal odpowiada za większość sprzedaży Ferro
Segmenty produktowe zachowały zróżnicowaną dynamikę. Sprzedaż armatury sanitarnej spadła o 9 proc. r/r do 90,5 mln zł, natomiast armatura instalacyjna wzrosła o 3 proc. r/r do 62,6 mln zł. W segmencie źródeł ciepła zanotowano 2-procentowy wzrost do 37,6 mln zł.
Sprzedaż zagraniczna Ferro sięgnęła 115,5 mln zł, stanowiąc 59 proc. całkowitych przychodów. Największe wzrosty sprzedaży odnotowano na rynkach rumuńskim, węgierskim i litewskim. W Polsce przychody wyniosły 80,3 mln zł.
Nowa strategia Ferro jeszcze w III kwartale
Ferro poinformowało o trwających pracach nad aktualizacją strategii F1R2. Ich wyniki mają zostać ogłoszone najpóźniej w III kwartale 2025 roku. Proces obejmuje m.in. analizę trendów rynkowych, scenariuszy makroekonomicznych oraz spotkania warsztatowe z zespołem zarządzającym.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych przez Grupę w pierwszym kwartale br. Widzimy, że działania w obszarze optymalizacji, poprawy efektywności i poszukiwania nowych rynków zbytu, podejmowane przez nas w minionych latach i kontynuowane obecnie, przynoszą pożądane efekty, w sposób trwały przyczyniając się do wzrostu zysków, pomimo relatywnie stabilnego poziomu sprzedaży. Otoczenie rynkowe nadal jest wymagające – zgodnie z naszymi ostrożnymi przewidywaniami z końca ub.r. póki co nie mamy do czynienia z przełomem, jeśli chodzi o sytuację popytową – komentuje Wojciech Gątkiewicz, prezes Ferro.
Prezes spółki dodał, że Ferro wciąż inwestuje w rozwój produktów oraz systemy IT. Trwa montaż nowej linii produkcyjnej baterii w Czechach, a spółka kontynuuje ekspansję na Bałkany i kraje Europy Południowo-Zachodniej.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.