
Grupa Pepco będzie miała nowego prezesa
Jak podała spółka, 1 lipca Stephan rozpocznie trzymiesięczny okres wprowadzający. Andy Bond pozostanie na stanowisku prezesa wykonawczego (Executive Chair) w tym okresie przejściowym, a 1 października 2024 r. powróci do roli prezesa niewykonawczego. Stephan będzie pracował w biurze grupy w Londynie.
– Z niecierpliwością czekam na współpracę ze Stephanem, aby zrealizować naszą odnowioną strategię poprawy rentowności i generowania środków pieniężnych w naszej podstawowej, ugruntowanej działalności, przy jednoczesnym zapewnieniu bardziej wymiernego, rentownego wzrostu -powiedział Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco Group.
Stephan Borchert ma doświadczenie w kierowaniu międzynarodowymi firmami z różnych sektorów, w tym mody, kosmetycznego, farmaceutycznego i usług opieki zdrowotnej. W latach 2018-2022 Stephan pełnił funkcję prezesa GrandVision, globalnego lidera w sprzedaży detalicznej artykułów optycznych, prowadzącego ponad 7400 sklepów w ponad 40 krajach na całym świecie pod ponad 33 różnymi markami detalicznymi, z rocznymi przychodami w wysokości 4 mld euro.
– Grupa Pepco to potężna firma detaliczna o silnej reputacji, zapewniająca klientom niebywale atrakcyjny asortyment, wartość i wygodę. Cieszę się, że będę mógł współpracować z zarządem, aby realizować strategiczne priorytety Grupy, wkraczając w kolejną fazę jej rozwoju – powiedział Stephan Borchert.
Spadek przychodów LFL w II kwartale
Spadek przychodów LFL Pepco Group wyniósł w II kwartale 2,9 proc. Spółka wskazuje na kontynuację silnego odbicia marży brutto Grupy, dzięki wynikom Pepco. Na koniec marca grupa miała 4.845 sklepów. W I półroczu grupa uruchomiła 289 nowe sklepy netto. W II kwartale liczba otwarć nowych sklepów zgodnie z założeniami zmniejszyła się i wyniosła 86 netto, w porównaniu do 203 nowych sklepów netto w I kw.
Przychody grupy za I półrocze wyniosły 3.200 mln euro przy stałym kursie walutowym i wzrosły o 11 proc. wobec poprzedniego roku. Przychody grupy według danych porównywalnych (LFL) za I półrocze spadły o 2,5 proc. (I półrocze roku obrotowego 2023: LFL +11,1 proc.). Przychody LFL sieci Pepco spadły o 3,2 proc., przy wysokiej bazie odniesienia sprzed roku, kiedy to sprzedaż LFL wzrosła o 15,8 proc. w I półroczu roku obrotowego 2023. Przychody LFL Poundland spadły o 0,7 proc. przy silnych wynikach sprzedaży produktów szybkozbywalnych, przy słabszych wynikach sprzedaży odzieży oraz towarów codziennego użytku, na co wpływ miał proces przechodzenia na ofertę produktową Pepco. Przychody LFL Dealz spadły o 4,6 proc. z uwagi na zaplanowaną zmianę oferty produktów codziennego użytku na towary dostarczane przez Pepco.
– Przedstawione dane za 2Q23/24 oceniamy neutralnie. Przychody lekko powyżej prognozy skompensowane są przez słabszą sprzedaż porównywalną, co kolejny raz potwierdza fakt, że źródłem wysokich dynamik przychodów jest wyłącznie wzrost sieci sprzedaży. Działalność w Austrii jest obecnie uznawana za zakończoną po wyjściu Grupy z Pepco Austria. Z tego względu dane za 2Q wyłączają dane dot. Austrii, co uzasadnia korektę w dół wyników za 1Q. Z obecnie opublikowanych wynika ,że przychody w 1Q wyniosły 1851 mln EUR vs 1869 publikowane wcześniej. Pepco zapowiada dalszą koncentrację na kontroli kosztów i znacznym obniżeniu nakładów inwestycyjnych w tym roku – komentuje Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.