Sierpniowe przychody ze sprzedaży Baltony to w sumie 38,6 mln zł. W ujęciu r/r były niższe o 13 proc. Spadek obrotu widoczny od pewnego czasu to przede wszystkim pokłosie niższej sprzedaży w segmencie B2B, co ma związek z eliminacją nierentownych kontraktów. W ubiegłym miesiącu przychody w tym segmencie obniżyły się o 30 proc. do 8,1 mln zł. Spadła też sprzedaż w biznesie sklepy (Travel Retail) – z 30,5 mln zł do 27,8 mln zł. Natomiast nadal z powodzeniem rozwija wysoko rentowny segment gastronomiczny. Obroty dywizji Food & Beverage zwiększyły się o 12 proc. do 2,7 mln zł. Podobna tendencja wpisująca się w strategię jest widoczna w wynikach styczeń-sierpień tego roku. Biznes gastronomiczny wzrósł w tym okresie o 18 proc. do 16,9 mln zł. Segment Travel Retail skurczył się o 6 proc. do 176,8 mln zł, a B2B o 43 proc. do 55,1 mln zł. Łącznie w tym okresie przychody obniżyły się o 17 proc. do 248,7 mln zł.
Zmianę struktury sprzedaży widać także w wynikach półrocznych. W tym okresie przychody grupy spadły o 16,5 proc. do 177 mln zł. Detaliczna sprzedaż ogólnodostępna wzrosła o 18 proc., detaliczna sprzedaż wolnocłowa powiększyła się o 10 proc., ale sprzedaż hurtowa i shipchandling spadły o 65 proc. Powodem jest mniejsza liczba lotów turystycznych w rejon basenu Morza Śródziemnego.

(Fot. mat. spółki)
EBITDA w I półroczu 2016 r. wyniosła 3,7 mln zł wobec 5,2 mln zł rok wcześniej. Na poziomie netto pojawiła się strata w wysokości 2,3 mln zł wobec 0,4 mln zł na minusie sprzed roku. Znaczący wpływ na wynik netto miały wahania kursów dolara i euro oraz sytuacja polityczno-ekonomiczna na Ukrainie, na skutek której kurs hrywny uległ dalszemu spadkowi. Wszystko to spowodowało powstanie znaczących ujemnych różnic kursowych. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Baltony
W tym roku akcje Baltony straciły 42 proc. Jednak należy odnotować, że w ostatnich tygodniach kurs podjął próbę odbicia. W skali ostatniego miesiąca stopa zwrotu jest na 57-proc. plusie.