
Kurs akcji Ten Square Games spada po szacunkowych danych za II kwartał
W szacunkowej kwocie płatności 83 mln zł odnosi się do płatności wygenerowanych przez grę „Fishing Clash” (wyłączając przychody licencyjne z Chin), co stanowi ok. 67,5 proc. skonsolidowanych przychodów. Kolejne 25 mln zł (20,3 proc.) odnosi się do płatności w grze „Hunting Clash”.
Łączne przychody wygenerowane przez flagowe tytuły „Fishing Clash” i „Hunting Clash” w czerwcu wzrosły o 14,2 proc/ m/m.
– Dostosowaliśmy się do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych powodowanych zakończeniem lockdownów, utratą graczy w Rosji i na Białorusi, globalnym wzrostem inflacji oraz wyższymi kosztami pozyskania graczy w segmencie gier mobilnych, co miało swój istotny wpływ na wyniki osiągnięte w maju br. Zmiany produktowe i dostosowanie oferty do aktualnej sytuacji przyniosły pozytywne efekty widoczne w wynikach za czerwiec – skomentował prezes Maciej Zużałek, cytowany w komunikacie.
Ostateczna informacja o przychodach ze sprzedaży, w tym w szczególności z uwzględnieniem przychodu odroczonego w czasie, będzie opublikowana w skonsolidowanym raporcie okresowym za I półrocze br., który zostanie opublikowany 5 września 2022 r.
Ten Square Games zdecydowało o zamknięciu prac nad grą ‚Football Elite’
Ten Square Games podjęło decyzję o zamknięciu prac nad grą „Football Elite” po przeprowadzeniu analizy kosztów marketingowych w zestawieniu z potencjałem rynkowym.
– Informacja negatywna. Sugerując się ostatnimi odczytami z portalu Sensor Tower powyższy odczyt jest delikatnie poniżej naszych oczekiwań, natomiast dużym rozczarowaniem jest decyzja o zamknięciu prac nad Football Elite i odpisem w wysokości ok. 8,5 mln zł – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
Jak dodała spółka, decyzja o zamknięciu projektu została podjęta po przeprowadzeniu w czerwcu analizy kosztów marketingowych w zestawieniu z potencjałem rynkowym i zaangażowaniem graczy, którzy mogli testować nową grę. W ocenie zarządu, optymalizacja projektu zajęłaby wiele miesięcy, a poniesione koszty byłyby niewspółmierne do potencjalnych przychodów i rozmiaru segmentu tego typu gry. Na koniec czerwca tego roku wartość skapitalizowanych kosztów związanych z produkcją gry Football Elite wyniosła około 8,5 mln zł. Spółka poinformowała, że dokona odpisu z tytułu utraty wartości aktywa niematerialnego w tej samej wysokości pod datą 30 czerwca 2022 roku.
„Football Elite” zadebiutował w br. testowo na kilku najbardziej obiecujących rynkach – wraz z grami „Wings of Heroes” oraz „The Gang”.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wczesnych wyników ‚Wings of Heroes’ i na rozwoju tego tytułu będziemy się koncentrowali w najbliższych miesiącach. Potencjał tej gry oceniamy bardzo wysoko, a odzew ze strony graczy jest tego potwierdzeniem – powiedział prezes Maciej Zużałek, cytowany w komunikacie.
Spółka zapowiedziała, że w kolejnych miesiącach spółka wprowadzi na rynek dwie kolejne gry: „Undead Clash” i „Fishing Masters”.
– Do generowania wzrostów wyników spółki mają przyczynić się także nowe funkcjonalności we flagowych tytułach – ‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’. Ten Square Games jest liderem w segmencie wędkarskim i myśliwskim, a spółka stale powiększa potencjał obu rynków. Wprowadzane rozwiązania mają zachęcić nowe osoby do dołączenia do społeczności tych gier, jak i dać nowe doświadczenia osobom związanym z nimi od dawna – podsumowano w komunikacie.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.