PARTNER SERWISU
lqwlobpa

Notowania Bytomiu bronią poziomu 3 zł po słabych wynikach za maj

Omawiane walory:

Dynamika sprzedaży modowej grupy w ubiegłym miesiącu sięgnęła 12 proc., ale w sklepach porównywalnych doszło do spadku o 1,6 proc., czemu towarzyszyła obniżka marży. Zdaniem analityków, to może być skutek wprowadzonej zmiany w strategii sprzedaży i dlatego chwilowe spowolnienie nie powinno być czymś niepokojącym.

Po kwietniowym ponad 44-proc. wzroście sprzedaży w maju dynamika wyhamowała. W minionym miesiącu ogólne przychody Bytomia zwiększyły się w ujęciu r/r o 12,1 proc. do 13,1 mln zł. Sprzedaż detaliczna urosła o 10 proc. do 12,8 mln zł. Co istotne, w sklepach porównywalnych doszło do spadku o 1,6 proc., a wartość sprzedaży wyniosła 11,5 mln zł. Sprzedaż hurtowa wzrosła o 373 proc., ale to był efekt niskiej bazy i ma niewielkie znaczenie dla ogólnej sprzedaży. Marża w detalu obniżyła się z 58,3 proc. do 57,6 proc., a w hurcie z 47,8 proc. do 37,2 proc.

Narastająco po pierwszych pięciu miesiącach ogólna sprzedaż poprawiła się o 21,7 proc. do 57,6 mln zł. Przychody w detalu wzrosły o 23,8 proc. do 55,8 mln zł, a w sklepach porównywalnych o 11,1 proc. 49,9 mln zł. Marża detaliczna obniżyła się z 55,1 proc. do 54 proc. W hurcie przychody spadły o 19,8 proc. do 1,8 mln zł, a marża wzrosła z 35,8 proc. do 36,9 proc. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Bytom SA

– Informację o 12-proc. wzroście sprzedaży odbieramy neutralnie, ze względu na to iż sprzedaż LFL jest na minusie. Spadkowi uległa również marża handlowa, która w maju była o 1,1 p.p. niższa r/r. Powyższe wartość mogą być skutkiem wprowadzonej zmiany w strategii sprzedaży dlatego chwilowe spowolnienie nie powinno być czymś niepokojącym. W ujęciu narastającym sprzedaż detaliczna wzrosła o 23,8 proc. r/r do 55,8 mln zł, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży porównywalnej o 11 proc. r/r, co pozwoliło zrealizować 30,1 mln zł marży tj. 54 proc. vs 55,1 proc. rok wcześniej (-1,1 p.p.). – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.

W I kwartale 2016 r. zysk netto odzieżowej spółki wyniósł 0,5 mln zł i był minimalnie niższy niż rok wcześniej. Na poziomie EBITDA spółka zarobiła 1,6 mln zł, poprawiając się r/r o 36 proc. Wynik napędzała podstawowa gałąź działalności, czyli sprzedaż detaliczna, która urosła o 22 proc. W raportowanym okresie średnia marża detaliczna utrzymała się na stabilnym poziomie 51,9 proc., wobec 51,8 z I kwartału 2015 r. Na koniec marca Bytom posiadał 98 sklepów pod własną marką o powierzchni 10,6 tys. m2. Rok wcześniej było to 83 sklepy o powierzchni 8,5 tys. m2.

Dziś akcje Bytomia tracą kilka procent, a kurs schodzi nawet poniżej 3 zł. W ostatnich miesiącach na kursie dominuje przecena – trzymiesięczna stopa zwrotu jest na 17-proc. minusie. Natomiast w skali roku mamy 13-proc. wzrost.

wykres_bytom

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat