
(Fot. spółka)
Grupa odnotowała 2 839 mln euro przychodów w I półr. roku obrotowego 2022/2023 (tj. październik-marzec br.), co oznacza wzrost o 22,8 proc. r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego), podała spółka. Sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w I półr. 11,1 proc. r/r (+13 proc. w I kw. i +8,5 proc. w II kw.).
Sprzedaż w warunkach porównywalnych (LFL) w segmencie Pepco wzrosła o 15,8 proc., a w Poundland Group o 4,9 proc.
Spółka podała także, że łączna liczba sklepów na koniec I półr. wyniosła 4 127, co oznacza wzrost o 12 proc. r/r, co wynikało głównie ze wzrostu liczby placówek sieci Pepco w Europie Zachodniej.
Marża brutto była na poziomie 40,1 proc. w I półr. 2022/2023, a zadłużenie netto na koniec I półr. wyniosło 383 mln euro (MSR 17), co stanowi 0,9-krotność LTM EBITDA.
Pepco podtrzymuje plan wzrostu EBITDA w 2022/2023 i liczy na wzrost marży w II półr.
Grupa Pepco ocenia, że znajduje się na dobrej drodze do otwarcia co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym 2022/2023 i osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami, zaś marża brutto na poziomie 40,1 proc. w I półr. odzwierciedla oczekiwania Grupy, przy oczekiwanym wzroście w II półr. wraz ze spadkiem inflacji po stronie kosztów podstawowych.
Łączna liczba sklepów na koniec I półr. 2022/2023 wyniosła 4 127, co oznacza wzrost o 12 proc. r/r, co wynikało głównie ze wzrostu liczby placówek sieci Pepco w Europie Zachodniej, podano także.
– Grupa poczyniła znaczne postępy w realizacji przyjętych celów strategicznych w tym półroczu, odnotowując jednocześnie zarówno wzrost przychodów jak i bazowego wyniku EBITDA. W omawianym okresie otworzyliśmy 166 nowych sklepów netto i jesteśmy przekonani, że osiągniemy zakładany cel, jakim jest otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym, w ramach naszego ukierunkowanego i rentownego programu otwierania sklepów – powiedział dyrektor generalny (CEO) Pepco Group Trevor Masters, cytowany w komunikacie.
– Nasza strategia wzrostu w Europie Zachodniej jest realizowana zgodnie z planem, odzwierciedlając dużą atrakcyjność marki Pepco dla klientów na całym kontynencie. Włochy, gdzie niedawno otworzyliśmy nasz setny sklep, oraz Hiszpania – która korzysta z naszej połączonej oferty odzieży, produktów ogólnego użytku i produktów szybkozbywalnych – nadal są naszymi największymi i najszybciej rozwijającymi się rynkami w Europie Zachodniej. W maju mieliśmy przyjemność wprowadzić markę Pepco na rynek portugalski – dodał.
Podkreślił ponownie, że inflacja w Europie Środkowej utrzymuje się na podwyższonym poziomie, w związku z czym działalność w sklepach Pepco pozostawała wyzwaniem.
– Pomimo tego nadal spełnialiśmy oczekiwania klientów dysponujących ograniczonym budżetem, utrzymując pozycję lidera cenowego i zwiększając nasz udział w rynku, skupiając się jednocześnie na kosztach prowadzenia działalności w obecnym otoczeniu inflacyjnym/ Utrzymujemy dobrą pozycję i w drugim półroczu marże brutto będą rosły, dzięki pozytywnemu wpływowi niektórych kosztów po stronie kosztów podstawowych, w tym towarów i frachtu. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami – powiedział dyrektor generalny.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksów WIG20 i WIG30.