PARTNER SERWISU
dcmjuznl

Pepco Group zwiększyło przychody. W planach otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów

Omawiane walory:

Przychody Grupy Pepco wyniosły 4 824 mln euro w całym roku obrotowym 2021/2022 (zakończonym 30 września 2022), tj. wzrosły o 17,4 proc. r/r, przy założeniu stałego kursu walutowego, podała spółka. Pepco przewiduje, że liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro.

Pepco,IPO,DEBIUT,OFERTA

(Fot. Pepco Group)

– Przychody Grupy za cały rok wyniosły 4 824 mln euro, +17,4 proc. r/r, przy założeniu stałego kursu walutowego:

– PEPCO: wzrost o 28,7 proc.

– Grupa Poundland: wzrost o 5 proc.

– Silny całoroczny wzrost sprzedaży ogółem w warunkach porównywalnych (LFL) o 5,2 proc.:

– PEPCO: wzrost o 7,4 proc. LFL

– Grupa Poundland: wzrost o 2,6 proc. LFL

– W samym wrześniu wzrost sprzedaży LFL wyniósł 15,5 proc., co zapewnia solidną bazę do dalszego wzrostu w roku obrotowym 2023 – czytamy w komunikacie.

W samym IV kwartale roku obrotowego (lipiec-wrzesień 2022) przychody ogółem wyniosły 1 243 mln euro i wzrosły o 17,4 proc. r/r przy założeniu stałego kursu walutowego oraz o 5,2 proc. w warunkach porównywalnych (LFL), podano także.

– Przewiduje się, że liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro. Przedział ten jest zgodny z naszymi oczekiwaniami dotyczącymi wzrostu r/r. Przy bieżącym kursie walutowym oczekuje się, że bazowy wynik EBITDA znajdzie się w przedziale od 720 mln euro do 735 mln euro – czytamy dalej.

Dług finansowy netto, z wyłączeniem umów leasingowych, wyniósł 265 mln euro i jest o 168 mln euro wyższy niż w ubiegłym roku. Zadłużenie netto na koniec okresu5 wyniosło 1 430 mln euro (MSSF 16), co oznacza wzrost o 228 mln euro r/r, podała też spółka.

Wstępne wyniki finansowe za cały rok obrotowy zostaną opublikowane 13 grudnia, zapowiedziano także.

– W ramach przyspieszonego programu ekspansji sieci sklepów otworzyliśmy w całym 2022 r. rekordową liczbę nowych placówek – 516, czyli więcej niż planowane 450 (ten cel też został podwyższony w stosunku do pierwotnych założeń). Rozbudowa sieci sklepów jest największym pojedynczym czynnikiem wzrostu wartości Grupy Pepco. W ramach marki PEPCO otworzyliśmy 446 nowych sklepów, a więc więcej niż planowane 400, z czego 163 nowe sklepy na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej: we Włoszech, w Hiszpanii, w Austrii i w Niemczech – napisano w komunikacie.

W ramach Grupy Poundland otwarto 70 nowych sklepów (wyłączając zamknięcie 59 sklepów Fultons), z czego zdecydowana większość to sklepy Dealz w Polsce, podano także.

– Stale poprawiamy jakość naszej działalności. W tym roku zmodernizowaliśmy 727 placówek (598 PEPCO, 129 Poundland). W ten sposób zakończyliśmy program rozbudowy oferty wielobranżowej PEPCO i kontynuujemy program modernizacji sklepów Poundland, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży LFL, osiągnięcia ekonomii skali i poszerzenia oferty dla naszych klientów – czytamy dalej.

➡ Spółki dywidendowe – kalendarium, kwoty, wiadomości i komunikaty dotyczące dywidend w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Pepco planuje min. 550 nowych sklepów netto, wejście do Grecji i Portugalii w 2022/2023

Cel Pepco Group na rok finansowy 2022/2023 (rozpoczęty 1 października 2022) to przynajmniej 550 nowych sklepów netto oraz wejście marki PEPCO na nowe rynki – do Grecji i Portugalii.

– W ślad za zachęcającymi wynikami na nowych i istniejących rynkach, nadal przyspieszamy nasz program ekspansji sieci sklepów. Cel na rok finansowy 2023 r. to przynajmniej 550 nowych sklepów netto. W roku finansowym 2023 planujemy też wejście marki PEPCO na nowe rynki – do Grecji i Portugalii – czytamy w komunikacie.

W ramach przyspieszonego programu ekspansji sieci sklepów grupa otworzyła w całym 2021/2022 rekordową liczbę nowych placówek – 516, czyli więcej niż planowane 450 (ten cel też został podwyższony w stosunku do pierwotnych założeń). W ramach marki PEPCO otwarto 446 nowych sklepów, a więc więcej niż planowane 400, z czego 163 nowe sklepy na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej: we Włoszech, w Hiszpanii, w Austrii i w Niemczech.

W ramach Grupy Poundland otwarto 70 nowych sklepów (wyłączając zamknięcie 59 sklepów Fultons), z czego zdecydowana większość to sklepy Dealz w Polsce.

– Jak podawaliśmy w lipcu, w ślad za udaną operacją przekształcenia w Hiszpanii sklepów Dealz w placówki PEPCO, dzięki czemu pod jednym dachem dostępna jest pełna oferta ubrań i artykułów wielobranżowych PEPCO oraz artykuły szybkozbywalne z oferty Poundland, Grupa zdecydowała się na wycofanie marki Dealz z Hiszpanii i realizację strategii wzrostu dla marki PEPCO. W ślad za tym pilotażem, konwersje sklepów Dealz w sklepy marki PEPCO prowadzone są w kolejnych placówkach, a wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami – czytamy dalej.

– Ponieważ w Hiszpanii projekt okazał się sukcesem, PEPCO prowadzi obecnie na małą skalę pilotaż sklepów pod marką PEPCO w Republice Irlandii. Oznacza to przekształcenie istniejących sklepów Dealz w sześciu lokalizacjach w placówki pod szyldem PEPCO i sprzedaż pod jednym dachem naszych wszystkich trzech kategorii produktowych. Reakcja klientów odwiedzających nasz pierwszy pilotażowy sklep w centrum handlowym Omni w dzielnicy Santry na przedmieściach Dublina była wyjątkowo pozytywna i z uwagą analizujemy kolejne zbierane opinie na ten temat. Podobnie jak w przypadku Hiszpanii, jakiekolwiek dalsze decyzje podejmiemy dopiero po przeanalizowaniu odzewu klientów na wprowadzane przez nas zmiany – napisano także.

Poza istniejącymi programami modernizacji sklepów, grupa przeprowadziła programy pilotażowe dotyczące nowej oferty i wyglądu sklepów PEPCO w 16 placówkach we Wrocławiu i 47 w Warszawie.

– Pozwoliło to na zwiększenie powierzchni sprzedażowej o 4-12 proc. Sklepy zyskały lepszy rozkład i wystrój, produkty są lepiej wyeksponowane, co przyczynia się do poprawy wyników finansowych. Sukces w tym zakresie zdecydował, że podjęliśmy decyzję, iż program modernizacji obejmie w ciągu kolejnych 2-3 lat pozostałe sklepy PEPCO – zapowiedziano także.

➡ Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, statystyki i dane giełdowe ➡ Sprawdź!

Pepco zwiększa roczne wydatki inwestycyjne do 350-400 mln euro

Pepco Group zdecydowało o zwiększeniu rocznych wydatków inwestycyjnych do 350-400 mln euro. Inwestycje mają zostać sfinansowane dzięki powtarzalnym oszczędnościom w zakresie przepływów pieniężnych z działalności.

– Biorąc pod uwagę jak bardzo rentowne są nasze sklepy, zdecydowaliśmy o przyspieszeniu programu rozbudowy sieci placówek. Będziemy też zwiększać naszą obecność w Europie Zachodniej i kontynuować program modernizacji sklepów. Nasze roczne wydatki inwestycyjne wzrosną do 350-400 mln euro – czytamy w komunikacie.

– Inwestycje te zostaną sfinansowane dzięki stałym działaniom zarządu prowadzącym do powtarzalnych oszczędności w zakresie przepływów pieniężnych z działalności. Chociaż warunki handlowe nadal będą stanowiły wyzwanie, jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować rozwój. Sądzimy, że zmienność panująca na rynku jest dla nas szansą na zwiększenie udziału w rynku i obecności marki w Europie – czytamy dalej.

W grudniu 2021 r. Pepco Group zapowiadało zwiększenie nakładów inwestycyjnych do ponad 200 mln euro w roku obrotowym 2021/2022 (rozpoczętym 1 października 2021) wobec 181 mln euro rok wcześniej.

Pepco Group liczy na utrzymanie wzrostu EBITDA w dotychczasowym tempie

Pepco Group liczy, że jego wynik EBITDA może nadal rosnąć w dotychczasowym tempie, o ile nie dojdzie do dalszego pogorszenia warunków makroekonomicznych wpływających na handel, poinformował dyrektor generalny Trevor Masters.

– Nasze dotychczasowe postępy dają nam pewność, że ciągła rozbudowa naszej sieci pozwoli nam osiągnąć większe korzyści skali w całej Grupy, a większa efektywność przyniesie dalsze oszczędności. Jesteśmy pewni, że dzięki realizacji tej strategii, nasz wynik EBITDA może nadal rosnąć w dotychczasowym tempie, o ile nie dojdzie do dalszego pogorszenia warunków makroekonomicznych wpływających na handel – powiedział Masters, cytowany w komunikacie.

Grupa podała dziś, że przewiduje, iż liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro. Przedział ten jest zgodny z oczekiwaniami Pepco dotyczącymi wzrostu r/r. Przy bieżącym kursie walutowym grupa oczekuje, że bazowy wynik EBITDA znajdzie się w przedziale od 720 mln euro do 735 mln euro.

– Będziemy nadal rozwijać nasz biznes opierając się na kluczowych zasadach: więcej, lepiej, prościej, taniej. Strategia ta pozwala na szybszy wzrost, którego motorem jest przyspieszanie programu rozbudowy sieci sklepów oraz innowacje mające na celu doskonalenie naszych sklepów, zarówno dla klientów, jak i dla pracowników. To bowiem pozwala nam na dalszą poprawę wyników LFL. W myśl tych zasad obniżamy też koszty – chodzi o to by działać wyraźnie taniej i bardziej wydajnie, upraszczać naszą strukturę i usprawniać procesy wewnętrzne. Strategia ta pozwalała nam dotąd zwiększać sprzedaż, poprawiać wynik EBITDA i generować gotówkę. Przyspieszamy realizację naszej strategii, by wykorzystać rynkowe szanse jakie pojawiają się w warunkach obecnej zmienności – podsumował CEO.

Sprzedaż odzieży i żywności w regionie CEE pozostaje odporna pomimo inflacji

Sprzedaż odzieży, jak i żywności przez Pepco Group pozostaje odporna pomimo inflacji zarówno w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podała spółka.

– Popyt na nasze produkty pozostaje silny, choć niepewność w środowisku makroekonomicznym jest znacząca, wzmagana dodatkowo sytuacją geopolityczną. Inflacja utrzymuje się na rekordowo wysokich poziomach, jednak na naszych podstawowych rynkach: w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii wzrost cen w kategorii produktów odzieżowych i obuwniczych stanowi ledwie jedną trzecią wartości inflacji CPI. Sprzedaż odzieży, jak i żywności, pozostaje więc odporna pomimo inflacji zarówno w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Perspektywy dla rynku w Wielkiej Brytanii są złożone, z uwagi na ograniczony dochód rozporządzalnych konsumentów. W tych trudnych czasach nasza oferta ma dla klientów jeszcze większe znaczenie i nadal przyciąga nowych konsumentów do naszych sklepów, poszerzając nasz rynek docelowy w całej Europie – czytamy w komunikacie.

– Zauważamy poprawę w zakresie zaopatrzenia. Ceny bawełny, choć pozostają podatne na wahania, znajdują się poniżej niedawnych szczytów cenowych. Spadły nieco ceny frachtu, choć wciąż pozostają wysokie w porównaniu do wcześniejszych okresów, zaś sytuacja w zakresie łańcuchów dostaw wciąż nie wróciła do poziomu sprzed pandemii – czytamy dalej.

Pepco podało dziś, że przychody grupy wyniosły 4 824 mln euro w całym roku obrotowym 2021/2022 (zakończonym 30 września 2022), tj. wzrosły o 17,4 proc. r/r, przy założeniu stałego kursu walutowego. Wzrost sprzedaży ogółem w warunkach porównywalnych (LFL) wyniósł 5,2 proc.

Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Pepco Group zakończyła I etap skupu akcji własnych za 50 mln euro

    PEPCO Group zakończyła pierwszy etap programu skupu akcji własnych, nabywając ponad 9,3 mln akcji po średniej cenie 22,64 zł. To część zatwierdzonego planu o wartości do 200 mln euro.

  • Krótka radość na GPW po umowie handlowej UE-USA, w grze PGE, Budimex i Orange

    Od nowy historycznych rekordów indeksów WIG, mWIG40 i sWIG80 oraz 17-letniego rekordu na WIG20 rozpoczęła się poniedziałkowa sesja na giełdzie w Warszawie. Powód do optymizmu dało ogłoszone porozumienie handlowe między Unią Europejską a USA. Wyższe otwarcie inwestorzy wykorzystali do realizacji zysków i warszawskie indeksy szybko zjechały pod kreskę.

  • Korekta na giełdzie. W centrum uwagi Orlen, Molecure

    Nieco gorsze nastroje na globalnych rynkach i "czerwone otwarcie" na większości europejskich parkietów ciążą w piątek giełdzie w Warszawie. Rano swoje notowania korygują wszystkie warszawskie indeksy.

  • Nowy rekord indeksu sWIG80, WIG20 rośnie o 1 proc. Porozumienie handlowe poprawia nastroje na giełdach

    Mamy nowy rekord wszech czasów indeksu sWIG80! W środę rano rosną też pozostałe warszawskie indeksy. Szczególnie WIG20, który zyskuje około 1 proc. To efekt poprawy nastrojów na rynkach globalnych, po tym jak prezydent USA Donald Trump ogłosił porozumienie handlowe USA-Japonia.

  • Stabilizacja blisko rekordów. W centrum uwagi Pepco, KGHM i JSW

    Początek tygodnia na GPW przebiega w spokojnej atmosferze, a indeksy WIG i WIG20 utrzymują stabilne poziomy po silnych wzrostach z piątku, które zakończyły wybiciem górą trwającą od trzech tygodni konsolidację. Podobnie stonowane nastroje można dziś obserwować na większości europejskich parkietów. W gronie spółek z indeksu WIG20 kolejny dzień wyróżnia się PEPCO, a na szerokim rynku uwagę przyciąga JSW z wzrostem kursu prawie 8 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat