
Plantwear zajmuje się ręczną produkcją akcesoriów modowych z drewna – zegarków, okularów, etui do telefonów i biżuterii. W 2018 r. spółka sprzedała ponad 30 tysięcy produktów, a przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mln zł (Fot. Plantwear)
W I kwartale 2019 r. Plantwear wygenerował dokładnie 1,97 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 180 proc. lepszym od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2018 r. (0,7 mln zł). Skokowa poprawa wystąpiła także na poziomie netto, gdzie ubiegłoroczna strata z I kwartału w wysokości 174 tys. zł zamieniła się w 186 tys. zł zysku w I kwartale 2019 r. Wstępne wyniki opublikowane przez spółkę to solidna zaliczka na poczet prognozy przyjętej na rok 2019. Na poziomie przychodów spółka zrealizowała już 30 proc. prognozy rocznej i 25 proc. w odniesieniu do zysku w historycznie najsłabszym okresie roku kalendarzowego (w poprzednich latach tylko 9-15 proc. rocznych przychodów generowanych było w I kwartale). Kluczowe znaczenie dla poprawy wyników miała bardzo dobra sprzedaż drewnianej biżuterii. Spółka wygenerowała z jej tytułu 1,06 mln zł sprzedając w omawianym okresie 22,3 tys. sztuk bransoletek, które zadebiutowały w ofercie w IV kwartale 2018 r. W I kwartale 2019 r. Spółce udało się odwrócić negatywny trend w zakresie spadku sprzedaży zegarków (widoczny na przestrzeni ostatnich dwóch lat). Sprzedaż w ramach tej kategorii produktowej wzrosła rok do roku zarówno wartościowo o 50 proc. (do 0,84 mln zł), jak i ilościowo o 42,5 proc. (do 2,3 tys. sztuk).
– Cieszy nas bardzo pozytywny odbiór nowej kategorii produktowej, jaką są od IV kw. 2018 r. drewniane bransoletki. Zainteresowanie klientów jest cały czas bardzo wysokie, co tylko potwierdza, że wprowadzenie ich do oferty było słuszną decyzją – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear SA. Do tego zauważamy rosnące zainteresowanie zegarkami, w tym wprowadzonymi pod koniec ubiegłego roku modelami z serii Dusk & Dawn (łączącymi drewno i metal). Sądzimy, że ten trend jeszcze przybierze na sile wraz z wprowadzeniem w tym roku nowych modeli w krótkich seriach. Wiemy, że klienci poszukują rzeczy unikatowych, które wzbogacą ich kolekcję, więc staramy się odpowiadać na ich potrzeby poszerzając ofertę – dodaje.
Spółka jest w trakcie przeprowadzania publicznej oferty nowych akcji o wartości do 2,4 mln zł poprzedzającej debiut na rynku NewConnect. Zapisy przyjmowane są przez spółkę do 10 maja. Jak zaznacza Piotr Zygmanowski, dyrektor działu ofert pierwotnych w DM INC, najnowsze wyniki istotnie poprawiają wskaźniki wyceny Plantwear, P/E pre money spadło z 13,85x do 8,12x, a P/E post money z 18,55x do 10,88x.
– Zaktualizowana wartość wskaźnika P/E pre money wynosi 8,12x, natomiast post money 10,55x. Jest to istotny spadek względem danych za rok 2018, kiedy to wskaźniki wynosiły kolejno 13,85x oraz 18,55x – wyjaśnia Piotr Zygmanowski, Dyrektor Działu Ofert Pierwotnych w DM INC. Bazowa wycena pre money i post money Emitenta (kolejno 7,1 mln zł i 9,5 mln zł) w trwającej ofercie publicznej nie ulega zmianie, dlatego staje się ona jeszcze atrakcyjniejsza dla potencjalnych inwestorów – dodaje. Gdyby przy wcześniej przyjętych założeniach Spółka miała zostać teraz wyceniona na potrzeby IPO, to jej wartość musiałaby zostać istotnie podwyższona – uzupełnia.
W puli jest 363.636 akcji po cenie 6,60 zł za sztukę. Plantwear chce pozyskać 2,4 mln zł na dalszy rozwój oferty produktowej oraz ekspansji zagranicznej. Oferta podlega przepisom ustawy o ofercie publicznej i obrocie instrumentami finansowymi dotyczącym ofert do 1 mln euro. Nad całością czuwa Dom Maklerski INC SA, właściciel CrowdConnect.pl i jednocześnie oferujący akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.