Plany wydawnicze 5 producentów gier na 2021 r. [GPW Innovation Day]

Omawiane walory: , , , ,

Podczas GPW Innovation Day, wydarzenia organizowanego przez przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, cc group oraz Strict Minds, nie zabrakło notowanych na rynku spółek gamingowych. O powstających grach i planach na przyszły rok mówili przedstawiciele 5 znanych firm.

gpw,innovation,day,starward,creepyjar,moonlit,qubic

Podczas GPW Innovation Day o planach i projektach na przyszły rok opowiedzieli przedstawiciele 5 znanych spółek gamingowych.

Przyszyły rok będzie arcyważny dla Starward Industries. Na 2021 studio zapowiedziało premierę swojej flagowej produkcji – Niezwyciężonego. Gra powstaje na licencji książki Stanisława Lema. We wrześniu Starward Industries ujawnił garść informacji na temat debiutanckiego projektu. Oprócz tytułu gry, spółka upubliczniła wątek przewodni fabuły, pierwsze screenshoty z przebiegu rozgrywki oraz fragmenty oprawy muzycznej. Gra dostępna będzie na komputery oraz konsole najnowszej generacji, ale jak zaznaczył prezes Marek Markuszewski, lista platform jest wciąż otwarta.

– Niezwyciężony powstaje w technologii Unreal 4, ale w przyszłym roku planujemy „przesiąść się” na najnowszą generację silnika, oczywiście gdy tylko będzie gwarantować stabilną pracę – powiedział podczas GPW Innovation Day prezes Starward Industries, Marek Markuszewski.

W przyszłym roku studio będzie skupiać się na budowaniu wishlisty i community. Planuje też dużą ofensywę marketingową. Promocji tytułu mają sprzyjać liczne imprezy upamiętniające setną rocznicę urodzin Lema.

– Rok 2021 jest oficjalnie rokiem Stanisława Lema. W przyszłym roku będziemy obchodzić stulecie urodzin sławnego pisarza. Wokół tego roku będą odbywały się liczne wydarzenia upamiętniające twórczość pisarza – dodał Dawid Sękowski, COO. – Premierę gry planujemy na II połowę 2021 r. Dokładną datę podamy bliżej premiery, przy okazji planujemy wypuszczenie nowych materiałów – dodał prezes studia.

Już na starcie nowego roku głośno będzie o Blooberze. 28 stycznia krakowski producent gier wypuści The Medium, czyli trzymający w napięciu horror psychologiczny, którego motywem przewodnim są różne punkty widzenia. Gracze będą mogli wcielić się w Mariannę – medium żyjące w dwóch światach: fizycznym i duchowym. Wcześniej spółka nawiązała współpracę z Microsoftem przy wydaniu gry na platformy PC i Xbox Series X.

– The Medium to dotychczas nasza największa produkcja. (…) Mam nadzieję, że ta gra pokaże, że Bloober Team to nie jest spółka jednego czy dwóch tytułów, tylko spółka, która ma powtarzalną jakość i idzie cały czas do przodu – powiedział Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Pierwotnie gra miała ukazać się 10 grudnia, ale studio przesunęło termin na styczeń. Jak zaznaczył prezes studia, jednym z istotnych czynników przemawiającym za zmianą była premiera Cyberpunka CD Projektu.

– Wypuszczenie tytułu w tym okresie (10 grudnia – przyp. red.), to zniknięcie z radarów mediów i graczy. Uwaga wszystkich jest skupiona na produkcji CD Projektu i nie ma co ukrywać, jest to największa premiera tego roku. To był jeden z istotnych dla nas czynników, natomiast jeśli chodzi o całokształt decyzji, to na pewno nie był to jedyny element – dodał prezes Bloober Team.

W ubiegłym tygodniu gra The Medium uzyskała certyfikację na platformę Xbox Series X.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z poziomu wishlisty The Medium na platformie Steam. Obecnie gra jest w setce najbardziej oczekiwanych tytułów pod względem wielkości listy, a trzeba pamiętać, że przed nami wciąż bardzo istotny etap kampanii marketingowej – powiedział Piotr Babieno.

Drugi projekt, nad którym pracuje Bloober Team, nosi nazwę roboczą „Black”. Prezes studia zaznaczył, że w najbliższym czasie nie będzie on bliżej przedstawiany publiczności i inwestorom.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Podczas trzeciego dnia GPW Innovation Day plany i bieżące projekty omówił prezes Moonlit, Michał Gardeła. Studio pracuje nad dwoma tytułami, przy czym status najważniejszego projektu ma obecnie Model Builder, czyli symulator modelarza. Gra ma trafić na rynek w 2021 roku. Moonlit wciąż jest na etapie wyboru dystrybutorów Model Buildera. Na krótkiej liście są dwie firmy z Wielkiej Brytanii oraz po jednej z Niemiec i Ameryki. Jak zaznaczył prezes studia, obecnie trwają zaawansowane negocjacje, których efekty niebawem powinny zostać upublicznione.

– Jeśli chodzi o datę premiery, to jesteśmy w trakcie ustalania. Jest to podyktowane tym, że trwają bardzo zaawansowane negocjacje z kilkoma wydawcami, którzy jak sami zaznaczyli, potrzebują nieco czasu na to, aby grę odpowiednio wypromować. Pojawiają się też wymagania co do zawartości gry na starcie – powiedział Michał Gardeła, prezes Moonlit.

Drugi projekt studia to Dog Trainer, czyli symulator psiego trenera. Zgodnie z planem ma to być znacznie większy projekt niż Model Builder. Premiera gry planowana jest na 2022 r.

– Aby ta gra faktycznie spodobała się graczom, musimy stworzyć bardzo realistycznie wyglądające zwierzęta. W tej kwestii wykonaliśmy już masę pracy. Obecnie pracujemy nad wykorzystaniem uniwersalnej bazy animacji dla poszczególnych ras. Dzięki temu zwierzaki będą posiadały odpowiednio dużo animacji i każda z nich będzie odpowiednio realistyczna – powiedział Michał Gardeła.

W GPW Innovation Day udział wzięli także przedstawiciele Creepy Jar, czyli spółki, którą śmiało można nazwać objawieniem roku. Wszystko za sprawą trybu kooperacji (co-op) do gry Green Hell. Rozszerzenie okazało się strzałem w dziesiątkę i podbiło sprzedaż tytułu oraz notowania akcji. Według najnowszych danych, łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na Steamie przekroczyła poziom 1,5 mln sztuk. Obecnie spółka pracuje nad nowym, darmowym rozszerzeniem do gry pt. The Spirits of Amazonia, które zostało podzielone na trzy części.

– The Spirits of Amazonia jest obecnie w fazie play-testów i poprawiania najważniejszych błędów. Zanim wydamy tę aktualizację, najpierw musi ona przejść nasze wewnętrzne testy, a sa one dość złożone z uwagi na liczbę nowych mechanik. Na ten moment ciężko powiedzieć, kiedy będziemy gotowi do wydania The Spirits of Amazonia, mam nadzieję, że jak najszybciej. Czas goni, bo przed nami przerwa świąteczna, więc marketingowo optymalny termin to styczeń. Wszystko zależy od tego, jak szybko pójdą testy i poprawki – powiedział Krzysztof Kwiatek, prezes studia.

Na początku przyszłego roku studio wyda też Green Hell w wersji na konsole PS4 i Xbox One. Premiera szykowana jest na przełom I i II kwartału.

– Jesteśmy w fazie alfa, czyli wszystkie mechaniki są grywalne, ale błędy oczywiście się pojawiają. Przed nami jeszcze kilka dni testów, a potem wracamy do porting house i czekamy na betę. Na ten moment w temacie wersji konsolowej nie mamy opóźnień – Krzysztof Sałek, członek zarządu.

– Firma, która się zajmuje portowaniem Green Hell doskonale zna się na rzeczy. Wersja Xboxowa i Play Station 4 działają. Pozostają technologiczne wyzwania związane z trybem co-op i optymalizacją – dodał Krzysztof Kwiatek, prezes studia.

Rok 2021 r. najprawdopodobniej zapisze się w historii Creepy Jar jako rok debiutu na GPW. Przypomnijmy, że spółka jeszcze w lipcu złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z planowanym przeniesieniem notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany GPW.

– Obecnie piłka jest po stronie KNF. Proces cały czas się toczy. Czekamy na kolejną rundę pytań. Mamy nadzieję, że to będzie ostatnia runda – powiedział Krzysztof Sałek.

Plany na kolejne kwartały przedstawił też QubicGames, czyli wydawca i deweloper gier z kategorii premium indie, skupiający się na platformie Nintendo Switch. W przyszłym roku najważniejsze nadchodzące tytuły studia to kontynuacje gier BIT.TRIP, Real Boxing 2, Good Night, Knight, Epistory i Pocket Mini Golf 2. Oprócz tego QubicGames zamierza postawić na własne produkcje.

– Rok 2021 będzie dla nas bardzo ważny. Zamierzamy stworzyć kilka własnych, znaczących IP, które będziemy rozwijać przez kolejne lata. Chcemy skupić się na większych tytułach, dlatego na początku 2021 roku będzie więcej gier, a potem będzie ich trochę mniej – powiedział Jakub Pieczykolan, prezes Qubic Games.

Obecnie QubicGames pracuje nad dwoma segmentami gier. Pierwszy to seria Pocket Mini Golf, gdzie studio tworzy dodatki do pierwszej części oraz drugą część, która jest w fazie koncepcyjnej. Na podobnym etapie jest gra Pocket Bowling. Druga odnoga to tzw. Family Entertainment, nad którą pracować będzie specjalnie utworzona do tego spółka Forests Spirits. W tym segmencie znajdują się takie tytuły jak Coloring Book i Puzzle Book oraz powstająca kontynuacja tego pierwszego tytułu. Oprócz tego powstają zupełnie nowe IP.

W przyszłym roku QubicGames chce wejść w produkcję gier na komputery osobiste z portami gier Myths and Dungeons, Robonauts i Geki Yaba (premiera szykowana na I kw. 2021 roku) oraz konsole nowej generacji. W tym celu zawiązano spółkę Untold Games, która już teraz pracuje nad 5 nowymi projektami.

– Spółka została założona kilka miesięcy temu, natomiast jej początki są bardzo dynamiczne – dodał Jakub Pieczykolan.

O GPW Innovation Day

GPW Innovation Day odbyło się online w dniach 8-10 grudnia. Wydarzenie zorganizowali: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, cc group oraz Strict Minds. Patronem medialnym wydarzenia była portal StockWatch.pl.

Tym razem pierwsze dwa dni konferencji zarezerwowano dla spółek, które dopiero planują debiut na warszawskim parkiecie w najbliższych miesiącach. Trzeci dzień poświęcono spółkom już obecnym na rynku. W sumie w wydarzeniu udział wzięło 30 firm z sektorów gier komputerowych, IT czy biotechnologii. Relacja z pierwszego dnia jest dostępna TUTAJ, a drugiego TUTAJ. Wszystkie materiały wideo są do obejrzenia na YouTubowym kanale GPW.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o BLOOBER, CreepyJar, Moonlit, QUBICGMS, Starward)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR