PARTNER SERWISU
uhmcbbem

Przychody Pepco Group wzrosły o blisko 20 proc. r/r do 1,18 mld euro w II kw. r.obr.

Omawiane walory:

Pepco Group odnotowało 1 184 mln euro przychodów w II kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. styczeń-marzec br.), co oznacza wzrost o 19,7 proc. r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego). Sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w II kw. o 8,5 proc. r/r.

pepco

(Fot. spółka)

Przychody grupy za I półrocze wzrosły o 22,8 proc. r/r do 2 839 mln euro, przy wzroście LFL wynoszącym 11,1 proc., podano w komunikacie.

Segment Pepco odnotował wzrost o 30,7 proc. r/r do 710 mln euro w II kw. (i o 10,7 proc. LFL) oraz o 36,9 proc. r/r do 1 719 mln euro w całym I półr. (o 15,8 proc. LFL).

– Pepco zanotowało zachęcający wynik w II kwartale mimo wciąż trwającej wysokiej inflacji odczuwanej zarówno przez klientów, jak i samą firmę. Popyt na nasze towary pozostaje wysoki, a dwucyfrowy wzrost przychodów według danych porównywalnych pokazuje, jak solidnych postępów dokonała Grupa. Wciąż realizujemy nasze cele strategiczne, w tym udaną strategię przeobrażenia sklepów oraz ich ekspansji – co pozostaje najważniejszym źródłem budowania wartości firmy – skomentował prezes Pepco Group Trevor Masters, cytowany w komunikacie.

➡ POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

Kontynuowano otwarcia nowych sklepów wszystkich marek Grupy. W pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego otwarto netto 166 nowych sklepów, a ich liczba sięgnęła łącznie 4 127; w tym w segmencie Pepco dokonano 134 otwarcia netto, osiągając łącznie 3 101 placówek, podano także.

– Po raz pierwszy w historii firmy, liczba nowych sklepów uruchomionych w tym kwartale w Europie Zachodniej, wliczając nasz setny sklep we Włoszech, przewyższyła liczbę nowych placówek w Europie Środkowej. To strategiczne osiągnięcie dla Grupy, a pozytywne reakcje klientów na naszą ofertę pokazują, że rynkiem docelowym jest dla nas cała Europa. Będziemy szukali możliwości do skorzystania z okazji do dalszego wzrostu w drugiej części roku, a nasze plany uruchomienia działalności w Portugalii oraz Bośni i Hercegowinie w drugiej połowie 2023 r. są realizowane zgodnie z harmonogramem – dodał Masters.

Grupa Poundland otworzyła 32 nowe sklepy netto w pierwszym półroczu, w dużej mierzy dzięki rozwojowi Dealz Poland, które otworzyło 36 nowych sklepów netto w tym okresie. Marka Dealz przekroczyła łączną liczbę 200 sklepów w Polsce, wskazano także.

– Spodziewane jest zwiększenie liczby otwarć w drugim półroczu 2023 r. Grupa pozostaje przekonana co do wypełnienia celu uruchomienia 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym – czytamy dalej w komunikacie.

Grupa podkreśla, że jej ekspansja w Europie Zachodniej przebiega pozytywnie. Włochy i Hiszpania są jej najszybciej rosnącymi rynkami, z mocnymi wynikami w ostatnich trzech latach. Niedawno otworzyła setny sklep we Włoszech. Wcześniej w tym miesiącu Pepco otwarło również swój setny sklep w Serbii, wzmacniając tym samym obecność marki w tym kraju, wyliczono w materiale.

Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Decyzja RPP w centrum uwagi, gorąco na KGHM, Jujubee i JSW

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od niewielkich spadków, które później zostały szybko wyzerowane. Gwiazdą sesji jest drożejący w ślad za metalami KGHM. Na szerokim rynku wyróżniają się JSW, Neuca, Rainbow Tours i XTPL. Cały czas w centrum uwagi pozostają banki. Wydarzeniem dnia w Polsce będzie decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych.

  • Mieszane nastroje na GPW, w grze Pepco, Ten Square Games i Bumech

    Sesja na GPW rozpoczęła się od próby wygenerowania mocniejszych wzrostów, która to próba jednak została dość szybko spacyfikowana. W efekcie przy ulicy Książęcej, tak jak na innych europejskich giełdach, zagościła atmosfera wyczekiwania. Dziś potencjalnych impulsów może dostarczyć tylko zachowanie Wall Street.

  • Pepco Group uruchamia program emisji obligacji o wartości do 2 mld zł

    PEPCO Group zainicjowało program emisji obligacji o wartości do 2 mld zł. Spółka rozważa także emisję zielonych obligacji zgodnych z międzynarodowymi standardami ICMA.

  • WIG20 balansuje wokół 2.800 pkt., w grze LPP, Dino i Rainbow Tours

    Okolice poziomu 2800 pkt. na indeksie WIG20 stały się ostatnio polem zażartej walki między giełdowymi bykami a niedźwiedziami. Wczorajszą potyczkę wygrały misie. Dziś rano kontratakują byki, posiłkując się wsparciem banków, Allegro i dobrych nastrojów w Europie. To jednak tylko przedsmak emocji. Prawdziwa bitwa rozegra się o 14:30, gdy zostaną opublikowane dane z USA.

  • Pepco Group uruchamia kolejną transzę skupu akcji i wykup obligacji o wartości 175 mln euro

    PEPCO Group rusza w październiku z drugim etapem programu skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro. Równocześnie spółka ogłosiła wykup części obligacji uprzywilejowanych o wartości 175 mln euro jako element strategii optymalizacji struktury zadłużenia.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat