QubicGames tworzy wieloplatformowe gry komputerowe na platformy iOS, Android, PC, Nintendo 3DS, Sony PS4 i PS Vita oraz Xbox One a także zajmuje się dystrybucją gier na wybrane platformy (w szczególności urządzenia Nintendo oraz iOS). Spółka opublikowała dzisiaj nową strategię, która zakłada m.in. m.in. specjalizację poszczególnych spółek. Spółka-matka skupi się natomiast na działalności wydawniczej, bez wewnętrznego portowania gier i QA.
– W roku 2020 podjęliśmy decyzję o rezygnacji z portowania gier na silniku Unreal, a od roku 2022 wszystkie projekty będą portowane zespołami zewnętrznymi lub tworzone bezpośrednio przez developera gry. Ze względu na różnorodność gier, które wydajemy i technologii, z których korzystają, uważamy to za racjonalną decyzję. Idziemy w mniejszą ilość, ale za to większych tytułów, o wyższej jakości, zarówno własnych produkcji jak i firm trzecich. – powiedział prezes zarządu QubicGames, Jakub Pieczykolan.
– Każda z tworzonych spółek w ramach Grupy Kapitałowej QubicGames ma się zajmować konkretnym obszarem działalności gamedev. Uważam, że specjalizacja tych podmiotów przyniesie wymierne korzyści i rozwój grupy w ramach danej specjalizacji. Przyczyni się do wzrostu ich wartości, a tym samym całej grupy i finalnie wzrostu kursu akcji QG – dodał prezes Qubic Games.
Spółka obecnie ma w planach wydanie kilku istotnych tytułów jak Epistory, Badland, Real Boxing 2 czy Pocket Mini Golf 2. QubicGames planuje zmniejszyć liczbę wydawanych gier na konsoli Nintendo Switch do 6-12 rocznie w kolejnych latach. Będą to własne tytuły i większe tytuły firm trzecich. Spółka prowadzi także rozmowy z kilkoma deweloperami na temat wydania ich gier.
– W mojej ocenie największy potencjał w portfolio QubicGames mają Epistory, Badland, Real Boxing 2, Pocket Mini Golf 2 oraz THE BIT.TRIP the complete original series. Niezależnie spółki Untold Tales i naptime.games będą wydawać swoje tytuły, które mają nie mniejszy potencjał sprzedażowy – powiedział Jakub Pieczykolan.
Untold Tales ma być wydawcą gier indie premium na komputery PC i konsole, w tym konsole nowych generacji. Ma w portfolio wydawniczym na 2021 i 2022 r. cztery podpisane tytuły oraz kilka w negocjacji. Plan zakłada wprowadzenia spółki na GPW w 2022/23 r. i wydawanie 4-6 gier rocznie.
Z kolei naptime.games sp. z o.o. będzie wydawcą i developerem gier family entertainment na komputery PC, urządzenia mobilne i konsole. W planach jest m.in. dynamiczny rozwój zespołu produkcyjnego w Warszawie i Rzeszowie.
Główną działalnością Another Moon sp. z o.o. ma być work for hire w branży gamedev – portowanie gier, QA, codevelopment, pełen developing. W przyszłości możliwe tworzenie własnych IP ze środków pozyskiwanych z działalności work for hire. Spółka celuje w projekty na wysokiej rentowności.
– Zespoły nowo powołanych spółek rekrutują się z dotychczasowych osób pracujących i współpracujących z QubicGames. Mają one przynajmniej kilkuletnie doświadczenie w branży. Dalsza dynamiczna rozbudowa zespołu jest planowana, ale będzie już w gestii zarządów obu podmiotów – powiedział Pieczykolan.
Prezes Pieczykolan potwierdził, że spółka nie zamierza na razie wypłacać dywidendy.
– Spółka nie planuje wypłacenia dywidendy od zysków osiągniętych w roku 2020. Spółka planuje wykorzystać nadwyżki finansowe osiągnięte w roku poprzednim na działalność operacyjno-inwestycyjną – powiedział Jakub Pieczykolan.
Rozważany jest natomiast program motywacyjny i skup akcji własnych.
– Zarząd spółki rozważa możliwość wprowadzenia programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników i współpracowników spółki. Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że w projektach uchwał jest skup akcji własnych za kwotę 1 mln zł celem umorzenia – powiedział prezes zarządu QubicGames.
QubicGames to wydawca i developer niezależnych gier Premium z 17-letnim doświadczeniem. Spółka specjalizuje się w tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na platformę Nintendo Switch. Jest skutecznym i globalnym wydawcą, który współpracuje z developerami z ponad 10 krajów. Od września 2016 roku akcje QubicGames są notowane na rynku NewConnect.