W III kwartale Radpol zanotował 60,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, co okazało się rezultatem niemal identycznym z analogicznego okresu 2013 roku. Zysk operacyjny uległ poprawie z 6,96 mln zł do 7,3 mln zł, natomiast na czysto spółka zarobiła 5,38 mln zł wobec 5,56 mln zł.
Stagnacja w przychodach ma związek z niższą sprzedażą eksportową. W minionym kwartale spadła ona o 2 mln zł, głównie za sprawą kontraktu z kluczowym odbiorcą z Białorusi, który został zrealizowany w I półroczu tego roku. Należy też zwrócić uwagę na generalnie wysoką bazę z III kwartału 2013 roku. Ubiegłoroczna długa zima spowodował przesunięcie realizacji kontraktów. Zwraca uwagę wzrost cash flow operacyjnego. W minionym kwartale przekroczył on 10 mln zł wobec 6,7 mln zł sprzed roku.
– W porównaniu do III kwartału 2013 r. polepszeniu uległa marżowość grupy, która wzrosła do poziomu 25,9 z 24,1 proc. Stopień poprawy marżowości był jednak niższy, od naszych prognoz (26,9 proc.) i był głównym powodem rozbieżności. W IV kwartał 2014 r. przewidujemy dalszą poprawę rentowności z uwagi na niższą cenę surowców i korzystniejsze warunki w przemyśle. – ocenia DM BPS.
Narastająco po pierwszych dziewięciu miesiącach na koncie spółki jest 157,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 16,4 mln zł zysku EBIT i 10,98 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 124,5 mln zł, 16,8 mln zł i 12,3 mln zł.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 2,52 przy średniej dla sektora 1,26 >> Zobacz jak zmieniły się pozostałe wskaźniki Radpolu po wynikach za III kwartał
W niedawno opublikowanej rekomendacji analitycy DM BPS prognozują, że w całym 2014 roku spółka zanotuje 219,1 mln zł przychodów (+22,8 proc. r/r), EBIT wysokości 24 mln zł (+43 proc.) i zysk netto na poziomie 16,6 mln zł (+48,2 proc.). W ocenie biura, ciepłownictwo i energetyka będą w najbliższych latach najbardziej perspektywicznymi dla grupy rynkami. Zdaniem analityków, sprzedaż zrealizowana w tych segmentach pozwoli na 25-proc. wzrost przychodów w latach 2014-2016. W swoim portfolio Radpol posiada kompletną ofertę produktową w segmentach ciepłowniczym i energetycznym, która jest efektem synergii produktowych pomiędzy zakładami. Fakt ten ma pozwolić na mocną pozycję przetargową grupy w najbliższych latach, a wprowadzenie nowych produktów poprawi marżowości w tych segmentach.
We wtorek akcje Radpolu szukają kierunku. Notowania spółki przez większą część roku znajdowały się w defensywie i od początku roku straciły na wartości 23 proc.