
Fot. Spółka
– Decyzję o wyborze Ukrainy jako naszego następnego rynku zagranicznego, gdzie uruchamiamy sprzedaż przez własny sklep internetowy, podjęliśmy po analizie naszych własnych danych z rynków, gdzie już działamy oraz na podstawie danych konsumenckich z Ukrainy, gdzie wiele firm, również z naszej, szeroko rozumianej, branży osiąga bardzo dobre wyniki w segmencie e-commerce. Oceniamy też, iż Ukraina przedstawia bardzo duży potencjał do sprzedaży produktów SFD ze wszystkich segmentów: odżywek, żywności dietetycznej oraz suplementów. Logistycznie jesteśmy przygotowani, a dostawy realizowane będą we współpracy z doświadczonym partnerem na tym rynku – skomentował Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD SA.
Spółka w Ukrainie zastosuje model rozwinięty w Polsce i przetestowany na pozostałych pięciu rynkach zagranicznych.
– To, co wyróżnia Ukrainę, to atrakcyjny poziom niezbędnych nakładów marketingowych w przeliczeniu na markę lub produkt oraz poziom cen porównywalnych produktów, który jest zbliżony lub wyższy od cen w Polsce w niektórych kategoriach. Uważamy także, że oferta SFD w istotny sposób poszerzy ten rynek, gdzie obecnie konsumenci mają relatywnie niewielki wybór odżywek, suplementów czy żywności dietetycznej i wzbogaconej – skomentował Rafał Zakrzewski, wiceprezes zarządu SFD S.A. ds. przychodów
Spółka wypracowała skuteczny model realizowania sprzedaży poprzez własne sklepy internetowe poza Polską przy realizacji dostaw do klientów z magazynu w Opolu. Na każdym z rynków spółka współpracuje z wybranymi influencerami wspierającymi sprzedaż oferty oraz z doświadczonym operatorem logistycznym. Internacjonalizację modelu operacyjnego SFD rozpoczęła w maju 2021r, kiedy spółka uruchomiła sprzedaż na rynku czeskim. Obecnie SFD posiada sześć sklepów internetowych poza Polską: w Czechach, Rumunii, Austrii, na Węgrzech, Słowacji oraz w Ukrainie. Na rynkach, gdzie spółka rozpoczęła sprzedaż najwcześniej notowana jest bardzo wysoka dynamika przychodów i spółka ocenia, iż w bieżącym roku udział rynków zagranicznych w sprzedaży osiągnie 10 proc.
SFD posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 29 stacjonarnych sklepów własnych, 72 sklepy franczyzowe oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION.