dausqnnh
Advertisement
PARTNER SERWISU
xenvybmd

SFD rozpoczyna sprzedaż swoich produktów w Ukrainie

Omawiane walory:

SFD rozpoczyna sprzedaż suplementów diety i żywności dietetycznej w Ukrainie poprzez własny sklep internetowy. Dostawy do klientów w Ukrainie realizowane będą z magazynu w Opolu. To szósty, i obecnie największy, rynek zagraniczny, na którym spółka prowadzi sprzedaż w tej formule.

sfd, sprzedaz, ukraina

Fot. Spółka

– Decyzję o wyborze Ukrainy jako naszego następnego rynku zagranicznego, gdzie uruchamiamy sprzedaż przez własny sklep internetowy, podjęliśmy po analizie naszych własnych danych z rynków, gdzie już działamy oraz na podstawie danych konsumenckich z Ukrainy, gdzie wiele firm, również z naszej, szeroko rozumianej, branży osiąga bardzo dobre wyniki w segmencie e-commerce. Oceniamy też, iż Ukraina przedstawia bardzo duży potencjał do sprzedaży produktów SFD ze wszystkich segmentów: odżywek, żywności dietetycznej oraz suplementów. Logistycznie jesteśmy przygotowani, a dostawy realizowane będą we współpracy z doświadczonym partnerem na tym rynku – skomentował Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD SA.

Spółka w Ukrainie zastosuje model rozwinięty w Polsce i przetestowany na pozostałych pięciu rynkach zagranicznych.

– To, co wyróżnia Ukrainę, to atrakcyjny poziom niezbędnych nakładów marketingowych w przeliczeniu na markę lub produkt oraz poziom cen porównywalnych produktów, który jest zbliżony lub wyższy od cen w Polsce w niektórych kategoriach. Uważamy także, że oferta SFD w istotny sposób poszerzy ten rynek, gdzie obecnie konsumenci mają relatywnie niewielki wybór odżywek, suplementów czy żywności dietetycznej i wzbogaconej – skomentował Rafał Zakrzewski, wiceprezes zarządu SFD S.A. ds. przychodów

Spółka wypracowała skuteczny model realizowania sprzedaży poprzez własne sklepy internetowe poza Polską przy realizacji dostaw do klientów z magazynu w Opolu. Na każdym z rynków spółka współpracuje z wybranymi influencerami wspierającymi sprzedaż oferty oraz z doświadczonym operatorem logistycznym. Internacjonalizację modelu operacyjnego SFD rozpoczęła w maju 2021r, kiedy spółka uruchomiła sprzedaż na rynku czeskim. Obecnie SFD posiada sześć sklepów internetowych poza Polską: w Czechach, Rumunii, Austrii, na Węgrzech, Słowacji oraz w Ukrainie. Na rynkach, gdzie spółka rozpoczęła sprzedaż najwcześniej notowana jest bardzo wysoka dynamika przychodów i spółka ocenia, iż w bieżącym roku udział rynków zagranicznych w sprzedaży osiągnie 10 proc.

➡ Kalendarium giełdowe StockWatch.pl – daty raportów okresowych spółek, terminy ustalenia praw i wypłat dywidend, daty wykupu i ustalenia odsetek od obligacji

SFD posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 29 stacjonarnych sklepów własnych, 72 sklepy franczyzowe oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • WIG20 próbuje odrabiać straty, w grze Budimex, Dino, PKO BP i Echo

    Rynki finansowe z rozczarowaniem przyjęły wyniki piątkowych rozmów Trump-Putin na Alasce, co przełożyło się słabe otwarcie poniedziałkowej sesji na giełdach w Europie. Jednocześnie, przed dzisiejszymi rozmowami Trump-Zełenski w Waszyngtonie, wciąż żywe są nadzieje na zakończenie wojny w Ukrainie, co poprawia nastroje na giełdach.

  • SFD z zyskiem w II kwartale. Nowa spółka produkcyjna i ekspansja e-commerce napędzają wyniki

    SFD podtrzymało dobrą passę. W II kwartale producent suplementów diety zanotował dwucyfrową dynamikę przychodów, zwiększył rentowność, a na poziomie netto ubiegłoroczną stratę zamienił w ponad 1,4 mln zł zysku.

  • Energetyka pręży muskuły, w grze PGE, Dino, Wielton i SFD

    Piątkowa sesja rozpoczęła się od wzrostów, choć dało się również zauważyć chęć do realizacji zysków. Szczególnie mocno wyróżnia się energetyka z PGE na czele. Najsłabszą spółką w indeksie WIG20 jest Dino Polska.

  • Efekt Kanału Zero. SFD skokowo poprawiło przychody i zysk netto

    W pierwszym kwartale 2025 roku główny partner Kanału Zero zanotował wzrost przychodów o ponad 30 proc. oraz niemal trzykrotny wzrost zysku netto. Kluczową rolę odegrały sprzedaż w największych sieciach handlowych oraz dynamiczny rozwój kanałów e-commerce.

  • Karny przysiad na kursie SFD po wynikach za IV kwartał

    Środową sesję notowania dystrybutora odżywek i suplementów diety rozpoczęły od dwucyfrowej przeceny, która momentami przekraczała 19 proc. Impulsem do wyprzedaży akcji jest raport za IV kwartał, w którym spółka sygnalizuje spadek przychodów i stratę netto.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat