
Marek Soból, CEO oraz Monika Ciesielka, Chief Operating Officer Weird Fish SA
StockWatch.pl: WeirdFish pracuje nad pierwszą autorską grą w otwartym świecie, której akcja rozgrywa się w kosmosie. Niedawno studio przedstawiło trailer i odkryło kartę Oddyssey: Your Space, Your Way! na Steamie. Gier osadzonych w kosmosie jest całkiem sporo. Czym Wasz tytuł będzie się wyróżniał na tle dotychczas wydanych gier?
Marek Soból: Najbliższa przyszłość stoi pod znakiem eksploracji kosmosu, dlatego nie obawiamy się przesycenia rynku tą tematyką. Dotychczasowe lądowania na Marsie i Księżycu rozbudziły ludzką ciekawość. Myślę, że wkrótce działania eksploracyjne zostaną jeszcze bardziej spotęgowane. Fabuła naszej gry jest ściśle powiązana z galaktyką, jednak nie ma nic wspólnego z badaniami naukowymi i rzeczywistością. Oddyssey: Your Space, Your Way! wyróżnia się niezwykle ciekawą grafiką, story z dużą dawką świetnego humoru i mechaniką, która umożliwia grę w 8-osobowym co-opie. Ta gra na pewno nie zostanie niezauważona!
Premiera Oddyssey: Your Space, Your Way! w trybie early access planowana jest na przełomie III i IV kwartału br. Na jakim etapie jest produkcja? Co będzie zawierać gra na starcie?
Marek Soból: Produkcja jest na etapie bety. Tytuł budujemy trybami i aktualnie mamy gotowy tutorial w singleplayer oraz freemode – typowy sandbox w multi. Najmniej rozbudowana jest obecnie warstwa story, jednak od początku nie planowaliśmy stricte fabularnej gry. Ponadto, z mojego doświadczenia wynika, że story i co-op nie współpracują ze sobą dobrze. Story bazuje na eventach, a dialogi zamknięte są głównie w kwestiach narratora. Trudno określić jaki będzie czas rozgrywki. We freemode, planujemy możliwie tak dużo atrakcji, aby zatrzymać graczy na jak najdłużej. Tutorial trwa 1,5 godziny, a story obejmuje 5 galaktyk, z której każda zapewnia ok. 2 godziny rozgrywki.
Tytuł w pierwszej kolejności będzie dostępny na PC, a następnie trafi na konsole. Ile czasu zajmie portowanie i kiedy można spodziewać się premier kolejnych wersji?
Marek Soból Robimy grę na konsole PlayStation, Xbox i Switch. Kolejne wersje gry planujemy wypuścić w przyszłym roku. O szczegółach będziemy informować na bieżąco.
Globalnym wydawcą gry jest 505 Games. Co przesądziło o wyborze włoskiej firmy?
Monika Ciesielka: Studio 505 Games wybraliśmy spośród kilku wydawców, którzy po pokazaniu demo Oddyssey: Your Space, Your Way! zaproponowali nam współpracę. Negocjacje były dość długim i żmudnym procesem – jednak od początku bardzo ważne było dla nas dokonanie wyboru, który zapewni solidne wsparcie dla naszej spółki i korzystne warunki umowy. Zależało nam także na renomowanym partnerze wydawniczym, z ugruntowaną pozycją i sukcesami na koncie. Studio 505 spełniało w nasze oczekiwania – jego flagowe tytuły, m.in. Assetto Corsa, sprzedają się w milionach egzemplarzy. Włoski wydawca swoim doświadczeniem gwarantował efektywne wypromowanie gry na całym świecie. Dodatkowo, bardzo zależało nam na przyjaznej atmosferze współpracy i nieograniczaniu naszej kreatywności. Studio 505 pod tym względem rekomendowali nam mniej oficjalnie koledzy z branży. Studio zostało wyróżnione prestiżowym tytułem Wydawcy Roku 2019 w rankingu Metacritic, co jeszcze bardziej utwierdziło nas w przekonaniu, że dokonaliśmy słusznego wyboru.
Jeszcze rok temu studio szacowało całkowity budżet gry z marketingiem na 4-5 mln zł. Obecnie mowa o budżecie 8 mln zł. Skąd taka zmiana? Ile z tej kwoty spółka chce przeznaczyć na promocję gry?
Marek Soból: W procesie produkcji gry trudno jest oszacować wszystko na początku ze 100-proc. trafnością. Część mechanik mogliśmy zamknąć w danym momencie i gracz byłby zadowolony. Widzieliśmy w nich jednak duży potencjał, który postanowiliśmy w pełni wykorzystać. Jako autor nie chciałbym zostawiać gry EA lub w wersji finałowej, wiedząc, że może być zrobiona lepiej.
Monika Ciesielka: Również fakt współpracy z renomowanym, globalnym wydawcą w oczywisty sposób ułatwił nam zwiększenie budżetu gry i rozbudowanie jej pierwotnego planu. Ostatecznie, postanowiliśmy zrealizować w grze więcej z naszych pomysłów.
Jakie są oczekiwania względem Oddyssey: Your Space, Your Way? Jaki poziom sprzedaży uznacie za sukces, a jaki będzie dla Was rozczarowaniem?
Monika Ciesielka: Zakładamy, że naprawdę dobra sprzedaż to około 300 tys. kopii. Przy takiej wartości sprzedaży, rozłożonej w ciągu roku, już po kilku miesiącach zwróciłyby się nakłady na produkcję, a później gra generowałaby kolejne zyski.
Jak idzie budowa wishlisty Oddyssey: Your Space, Your Way? Czy mogą Państwo zdradzić jej obecny stan?
Monika Ciesielka: Ze względu na naszą umowę z wydawcą nie możemy jeszcze zdradzić zbyt wielu szczegółów związanych z działaniami marketingowymi. Mamy natomiast zamiar w pełni wykorzystać doświadczenie i „zasięg” 505 na globalnym rynku gamingowym. Pokładamy spore nadzieje w potencjale gry na rynkach światowych, w tym np. azjatyckim. Wspólnie z 505, uważamy, że zaletą Oddyssey jest jej duża uniwersalność. Ludzie niezależnie od tego, gdzie mieszkają, myślą czasem, co by było gdybyśmy musieli opuścić naszą planetę. Zauważyliśmy z naszych obserwacji, że humor wykorzystany w grze podoba się wielu graczom. Liczymy, że Oddyssey odniesie sukces w skali globalnej.
Przejdźmy do planów. Model biznesowy WeirdFish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. Kiedy spółka chce ruszyć z drugim projektem?
Marek Soból: W tym momencie mamy rozpisane dwa projekty w wersji koncepcyjnej. Narodził się także pomysł stworzenia małego zespołu do prototypowania rozwiązań, aby przeanalizować potencjał nowych projektów. Obecnie skupiamy się na naszym pierwszym projekcie, czyli Oddyssey: Your Space, Your Way!.
Na jakim etapie są przygotowania do upublicznienia spółki. Kiedy planowany jest debiut?
Monika Ciesielka: Obecnie prowadzimy kampanię crowdfundingową na platformie Navigator Crowd. Wniosek do GPW planujemy złożyć zaraz po zarejestrowaniu obecnej emisji. Mamy nadzieję, że debiut na NewConnect odbędzie się na przełomie Q3 i Q4 tego roku.
Proszę przybliżyć parametry oferty w kampanii crowdfundingowej. Ile środków chce pozyskać spółka?
Monika Ciesielka: Planujemy zebrać do 2 mln zł. Jedna akcja będzie kosztowała 190 zł. Wycena spółki przed emisją wynosiła 120 mln zł.
Na co trafią pozyskane środki od inwestorów?
Monika Ciesielka: Planujemy przeznaczyć pieniądze na dwa cele – finalizację produkcji gry Oddyssey: Your Space, Your Way! i rozpoczęcie pre-produkcji drugiej gry. Na pewno wybierzemy najlepszy model pracy zarówno dla spółki, jak i dla fanów naszych produkcji. Mamy już kilka ciekawych pomysłów na kolejny tytuł, więcej zdradzimy wkrótce.
W jaki sposób można złożyć zapis. Czy obowiązuje np. próg minimalnej inwestycji?
Monika Ciesielka: Zapisy można składać na stronie emisji. Minimalny próg to zakup 5 akcji, aby zostać akcjonariuszem WeirdFish trzeba zainwestować nieco poniżej 1.000 zł.
Czy obecni akcjonariusze deklarują lub zamierzają zadeklarować lockup na posiadane akcje od momentu debiutu na NewConnect?
Marek Soból: Tak, zdecydowanie. Mamy bardzo zaangażowany akcjonariat, wszyscy mocno wierzą w spółkę i w projekt Oddyssey: Your Space, Your Way! Dodatkowo cały czas mamy na uwadze rozwój biznesowy i rozwój wycen zaprzyjaźnionych spółek. Dzięki przyjętej strategii akcjonariat nie zamierza szybko pozbywać się akcji WeirdFish. Chcemy zapewnić poczucie bezpieczeństwa nowym akcjonariuszom, dlatego postanowiliśmy objąć lockupem 95 proc. wcześniej wyemitowanych akcji spółki.
Dziękujemy za rozmowę.