
Wiktor Pyrzyk, prezes zarządu Plantwear.
Plantwear to polski producent lifestylowych akcesoriów z drewna. Spółka jest w trakcie emisji akcji na platformie CrowdConnect.pl, z której chce pozyskać 2,4 mln zł. W puli jest 363.636 akcji po cenie 6,60 zł za sztukę. Zapisy trwają do 10 maja. Nad ofertą czuwa Dom Maklerski INC SA, właściciel CrowdConnect.pl i jednocześnie oferujący akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.
Z pozyskanych w ten sposób środków Plantwear zamierza sfinansować dalszy rozwój. Część wpływów zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych. Drugim celem jest ekspansja zagraniczna. Plantwear celuje w cztery największe rynki Europy: Niemcy, Francję, Włochy oraz Wielką Brytanię.
– Planujemy na kapitał obrotowy przeznaczyć 400 tys. zł. Ma to być kapitał przeznaczony na produkty pod ekspansję zagraniczną oraz wytworzenie nowych produktów w ramach obecnych linii (planujemy wprowadzić do sprzedażny zegarki w cenach 2-6 tys. zł, to jest główna pozycja powodująca planowany wzrost kapitału obrotowego) – powiedział w rozmowie na żywo Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Prezes spółki podkreśla, że Plantwear to nie startup, a prężnie rosnąca firma z konkretnymi produktami. W portfolio ma okulary, zegarki, biżuterię oraz etui na smartfony, wszystko wykonane ze specjalnie wyselekcjonowanych gatunków drewna. Swoje produkty Plantwear sprzedaje za pośrednictwem własnego sklepu internetowego (e-commerce generuje około 95 proc. przychodów) oraz dwóch stacjonarnych punktów sprzedaży zlokalizowanych w galeriach handlowych w Krakowie – planowane jest otwarcie kolejnych w największych miastach w Polsce. Plantwear dociera do swoich klientów głównie z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji – w tym przede wszystkim za pośrednictwem Facebooka, gdzie zgromadził ponad 500 tys. fanów.
W latach 2016-2018 Plantwear sprzedał 61,7 tys. produktów, z czego aż 30 tys. tylko w ubiegłym roku. Z dostępnych danych wynika, że w 2018 r. przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mln zł, a zysk netto 510 tys. zł. Prognozy na 2019 r. to odpowiednio 6,55 mln zł i 750 tys. zł.
– Od początku uważam, że do nas lepiej pasuje pojecie crowdinvesting, bo nie finansuje się pomysłu na biznes tylko inwestuje w rosnącą spółkę. Mamy dodatnie przepływy finansowe i całkiem niezłą rentowność. Dzięki temu spełniamy kryteria wejścia na NewConnect. Będąc spółką notowaną umożliwiamy inwestorom obrót akcjami, coś czego nie ma na platformach crowdfunding. Także inwestorzy nabywając nasze akcje mają jasny komunikat z naszej strony, od kiedy będą mieli możliwość wyjścia (ale zachęcamy zostać z nami jak najdłużej). – zaznaczył Wiktor Pyrzyk.
Plantwear jest pierwszą spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl. Platforma ta wystartowała w lutym br. i dedykowana jest emitentom z sektora małych i średnich firm, dla których docelowym kierunkiem rozwoju jest debiut na rynku kapitałowym. Z punktu widzenia potencjalnego inwestora istotne jest, że na etapie składania zapisu na stronie emitenta nie musi posiadać rachunku maklerskiego. Ten przyda się dopiero przed debiutem na NewConnect. Inwestorzy chcieli wiedzieć, czy istnieje ryzyko, że brak rachunku maklerskiego spowoduje utratę akcji.
– Absolutnie żadne akcje nie przepadają. W momencie złożenia zapisu nie trzeba mieć rachunku, będzie można założyć go później, przed debiutem spółki na NewConnect. Jeżeli z jakichś względów ktoś nie zdąży – będzie tak zwany sponsor emisji, czyli dom maklerski, który przechowa wszystkie akcje osób, które nie zdążyły założyć rachunku. Potem taki sponsor emisji przekazuje akcje na rachunek maklerski danej osoby (kiedy go sobie już założy) – zapewnił prezes Plantwear.
Spółka jeszcze w tym roku zamierza zadebiutować na NewConnect. Zaraz po przeprowadzeniu oferty publicznej ruszy z działaniami w zakresie wprowadzenia do obrotu. Plantwear ma już podpisaną umowę na autoryzowane doradztwo z firmą INC. Prezes zaznacza, że wejście na małą giełdę ułatwi kontakt z inwestorami (organizacja WZA, raporty bieżące i okresowe) i deklaruje transparentność w kontaktach. Plantwear już dziś planuje wdrożenie programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Każda osoba posiadająca minimum 1.000 akcji spółki otrzyma dostęp do unikalnej linii produktów. Dokładne parametry programu zostaną podane w dniu debiutu na rynku akcji NewConnect.
– Ze swojej strony mogę zapewnić, że bardzo zależy mi na transparentnej komunikacji – chcemy budować wokół spółki społeczność inwestorów (stad m.in. program lojalnościowy). Planujemy organizację eventów, m.in. wspólne sadzenie drzew (tradycja ta została rozpoczęta w zeszłym roku). – dodał Wiktor Pyrzyk.