PARTNER SERWISU
imaeqtej

Wiktor Pyrzyk: Oferta Plantwear to inwestycja w rosnącą spółkę

Omawiane walory:

Gościem piątkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl był Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear. Głównym tematem spotkania była trwająca emisja akcji spółki oraz plany debiutu na NewConnect.

Wiktor Pyrzyk, prezes zarządu Plantwear.

Plantwear to polski producent lifestylowych akcesoriów z drewna. Spółka jest w trakcie emisji akcji na platformie CrowdConnect.pl, z której chce pozyskać 2,4 mln zł. W puli jest 363.636 akcji po cenie 6,60 zł za sztukę. Zapisy trwają do 10 maja. Nad ofertą czuwa Dom Maklerski INC SA, właściciel CrowdConnect.pl i jednocześnie oferujący akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.

Z pozyskanych w ten sposób środków Plantwear zamierza sfinansować dalszy rozwój. Część wpływów zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych. Drugim celem jest ekspansja zagraniczna. Plantwear celuje w cztery największe rynki Europy: Niemcy, Francję, Włochy oraz Wielką Brytanię.

– Planujemy na kapitał obrotowy przeznaczyć 400 tys. zł. Ma to być kapitał przeznaczony na produkty pod ekspansję zagraniczną oraz wytworzenie nowych produktów w ramach obecnych linii (planujemy wprowadzić do sprzedażny zegarki w cenach 2-6 tys. zł, to jest główna pozycja powodująca planowany wzrost kapitału obrotowego) – powiedział w rozmowie na żywo Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

>> Zapis całego spotkania z Wiktorem Pyrzykiem, prezesem zarządu Plantwear znajdziesz tutaj

Prezes spółki podkreśla, że Plantwear to nie startup, a prężnie rosnąca firma z konkretnymi produktami. W portfolio ma okulary, zegarki, biżuterię oraz etui na smartfony, wszystko wykonane ze specjalnie wyselekcjonowanych gatunków drewna. Swoje produkty Plantwear sprzedaje za pośrednictwem własnego sklepu internetowego (e-commerce generuje około 95 proc. przychodów) oraz dwóch stacjonarnych punktów sprzedaży zlokalizowanych w galeriach handlowych w Krakowie – planowane jest otwarcie kolejnych w największych miastach w Polsce. Plantwear dociera do swoich klientów głównie z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji – w tym przede wszystkim za pośrednictwem Facebooka, gdzie zgromadził ponad 500 tys. fanów.

W latach 2016-2018 Plantwear sprzedał 61,7 tys. produktów, z czego aż 30 tys. tylko w ubiegłym roku. Z dostępnych danych wynika, że w 2018 r. przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mln zł, a zysk netto 510 tys. zł. Prognozy na 2019 r. to odpowiednio 6,55 mln zł i 750 tys. zł.

– Od początku uważam, że do nas lepiej pasuje pojecie crowdinvesting, bo nie finansuje się pomysłu na biznes tylko inwestuje w rosnącą spółkę. Mamy dodatnie przepływy finansowe i całkiem niezłą rentowność. Dzięki temu spełniamy kryteria wejścia na NewConnect. Będąc spółką notowaną umożliwiamy inwestorom obrót akcjami, coś czego nie ma na platformach crowdfunding. Także inwestorzy nabywając nasze akcje mają jasny komunikat z naszej strony, od kiedy będą mieli możliwość wyjścia (ale zachęcamy zostać z nami jak najdłużej). – zaznaczył Wiktor Pyrzyk.

>> Szczegóły oferty i zapisy na akcje Plantwear znajdziesz tutaj

Plantwear jest pierwszą spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl. Platforma ta wystartowała w lutym br. i dedykowana jest emitentom z sektora małych i średnich firm, dla których docelowym kierunkiem rozwoju jest debiut na rynku kapitałowym. Z punktu widzenia potencjalnego inwestora istotne jest, że na etapie składania zapisu na stronie emitenta nie musi posiadać rachunku maklerskiego. Ten przyda się dopiero przed debiutem na NewConnect. Inwestorzy chcieli wiedzieć, czy istnieje ryzyko, że brak rachunku maklerskiego spowoduje utratę akcji.

– Absolutnie żadne akcje nie przepadają. W momencie złożenia zapisu nie trzeba mieć rachunku, będzie można założyć go później, przed debiutem spółki na NewConnect. Jeżeli z jakichś względów ktoś nie zdąży – będzie tak zwany sponsor emisji, czyli dom maklerski, który przechowa wszystkie akcje osób, które nie zdążyły założyć rachunku. Potem taki sponsor emisji przekazuje akcje na rachunek maklerski danej osoby (kiedy go sobie już założy) – zapewnił prezes Plantwear.

Spółka jeszcze w tym roku zamierza zadebiutować na NewConnect. Zaraz po przeprowadzeniu oferty publicznej ruszy z działaniami w zakresie wprowadzenia do obrotu. Plantwear ma już podpisaną umowę na autoryzowane doradztwo z firmą INC. Prezes zaznacza, że wejście na małą giełdę ułatwi kontakt z inwestorami (organizacja WZA, raporty bieżące i okresowe) i deklaruje transparentność w kontaktach. Plantwear już dziś planuje wdrożenie programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Każda osoba posiadająca minimum 1.000 akcji spółki otrzyma dostęp do unikalnej linii produktów. Dokładne parametry programu zostaną podane w dniu debiutu na rynku akcji NewConnect.

– Ze swojej strony mogę zapewnić, że bardzo zależy mi na transparentnej komunikacji – chcemy budować wokół spółki społeczność inwestorów (stad m.in. program lojalnościowy). Planujemy organizację eventów, m.in. wspólne sadzenie drzew (tradycja ta została rozpoczęta w zeszłym roku). – dodał Wiktor Pyrzyk.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Posypały się kary za brak raportów rocznych. 70 spółek zawieszonych

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zawiesiła obrót akcjami aż 70 spółek z rynku NewConnect z powodu nieprzekazania raportów rocznych za 2024 rok. W wypadku 43 spółek można mówić o recydywie, ponieważ w ich wypadku zawieszenie zostało jedynie przedłużone.

  • Przychody Plantwear wzrosły o 32,9 proc. r/r do ok. 2,2 mln zł w II kwartale 2020 r.

    PLANTWEAR osiągnął niespełna 2,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w II kwartale 2020 roku, co oznacza wzrost o 32,9 proc. r/r. Tylko w czerwcu spółka odnotowała 0,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 75,9 proc. r/r. Dużym zainteresowaniem cieszy się również nowa platforma Giftbay.pl - uruchomiony na początku kwietnia serwis sprzedażowy. W lipcu spółka uruchomi sprzedaż na rynku rumuńskim.

  • Irański atak na GPW i udany debiut Plantwear

    Ostrzelanie przez Iran amerykańskich baz w Iraku popsuło nastroje na GPW i wielu innych rynkach akcji. Mocno na wartości traci nie tylko WIG20, tradycyjnie najbardziej wrażliwy na impulsy płynące z rynków globalnych, ale również sWIG80, który jeszcze rano poprawił swoje wczorajsze 16-miesięczne maksima. Nie mniej jednak jest jeszcze cień szansy, że indeksom uda się odrobić straty.

  • Plantwear zadebiutuje na NewConnect 8 stycznia

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji PLANTWEAR na rynku NewConnect na środę 8 stycznia 2020 r.

  • Plantwear może zadebiutować na NewConnect w styczniu

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia do obrotu na rynku NewConnect akcji PLANTWEAR. Debiut na NewConnect planowany jest na styczeń 2020 roku.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat