
Wittchen miał 4,95 mln zł zysku netto, 6,38 mln zł zysku EBIT w I kw. 2022 r.
Zysk operacyjny wyniósł 6,38 mln zł wobec 0,46 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,29 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 38,29 mln zł rok wcześniej.
– Przychody zagraniczne za okres 3 miesięcy zakończonych 31 marca 2022 r. wyniosły 13,9 mln zł, natomiast w analogicznym okresie 2021 r. wartość ta wyniosła 6,1 mln zł., co stanowiło 22 proc. udziału w przychodach grupy – wzrost do analogicznego okresu o 3 pkt proc. Na dzień 31 marca 2022 r. spółka posiadała 7 salonów za granicą, z czego 6 salonów własnych zlokalizowanych było w Czechach oraz 1 na Węgrzech – czytamy w raporcie finansowym.
W I kw. br. grupa osiągnęła przychód ze sprzedaży w kanale on-line w wysokości 32,2 mln zł, co stanowiło wzrost o ok. 32 proc. r/r.
Kanał online stanowi ok. 50 proc. udziału przychodów spółki w okresie pierwszych 3 miesięcy 2022 r. i jest wciąż rozwijany przez grupę poprzez zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem własnych sklepów internetowych oraz za pośrednictwem platform typu marketplace. Grupa zwiększyła liczbę platform, z którymi współpracuje do 31 na dzień 31 marca br. z 11 w analogicznym okresie 2021 r.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 5,03 mln zł wobec 0,28 mln zł straty rok wcześniej.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 277,74 mln zł w 2021 r.