
11 bit studios ma łącznie 10 projektów rozwoju gier w mapie drogowej do końca 2027 r.
– W ramach segmentu ‚new games’ dla ‚FrostPunk 2’ szykujemy bezpłatne znaczące aktualizacje contentu, które pojawią się w ciągu kilku tygodni, a następnie premiera konsolowa, jak również DLC 1 i również bezpłatna aktualizacja, jeszcze w tym roku. Następnie w 2026 roku planujemy kolejne dwa DLC z darmowymi aktualizacjami. A następnie w 2027 roku istnieje możliwość, że ‚FrostPunk2’ stanie się częścią naszego nowego filaru – platform game. Ale to musi zostać przetestowane. Następna gra to ‚The Alters’, która ukaże się już wkrótce na PC i konsole jednocześnie. Planujemy również dużą aktualizację 1.1 przed końcem roku. Następnie w 2026 roku, około połowy roku, pojawi się DLC. Rynek i społeczność wskażą nam, jak dalej rozwijać i rozszerzać ten produkt. Decyzje w tej kwestii zapadną w 2027 – powiedział Ziemak podczas prezentacji inwestorskiej spółki.
Kolejny tytuł w ramach segmentu „nowe gry” to P12, nad którym prace już trwają.
– Jest to coś, co już sugerowaliśmy, choć nie wyjaśniliśmy, o co dokładnie chodzi. Chcemy podkreślić, że już pracujemy nad P12 i jesteśmy w fazie design. Ta już się rozpoczęła, by wkrótce przejść do prototypowania. Preprodukcja przewidywana jest na początku 2026 roku, a następnie faza produkcji w 2027 roku. To duża nowa gra, nad którą obecnie pracujemy. Następnie dwa nowe projekty P13 i P14. P13 to tytuł, który będzie rozwijany przez zespół stojący za ‚Frostpunk2’. Wkrótce przejdziemy do fazy pitching i design. Mamy już kilka solidnych pomysłów na to, co to będzie, ale oczywiście trzeba je dopracować. Musimy przejść proces zielonego światła, aby następnie przejść do prototypowania, przedprodukcji w 2026 i produkcji gdzieś w 2027 roku. P14 będzie podążać za podobną ścieżką. Będzie docelowo rozwijany przez zespół ‚The Alters’, który wciąż pracuje nad ukończeniem tej gry – wymienił CPO.
11 bit studio ogłosił wprowadzenie nowego segmentu w swojej strukturze „platform games”.
– Projekt P11 zdekodowaliśmy dziś jako ‚Frostpunk 1886’. To nasza pierwsza gra w segmencie platform, nad którą już pracujemy na etapie design i porting. Będziemy rozszerzać zespół przez cały 2025 rok, aby osiągnąć rozmiar produkcyjny do końca bieżącego roku lub na początku 2026 roku, a następnie ma to być dość szybki proces produkcyjny z osiągnięciem wersji beta i oknem premiery w 2027 roku. Jest to możliwe dzięki typowi gry, jaką jest ‚Frostpunk 1886’. Chcemy również wkrótce rozpocząć kolejny projekt platform game P15. Stoi za tym solidny pomysł. Planujemy rozpocząć fazę design w II połowie 2025 roku, a następnie ponownie przejść do produkcji w 2026 – dodał Ziemak.
Segment wydawniczy to obecnie trzy tytuły: „Moonlighter 2” z oknem premiery w II połowie 2025 roku oraz „Death Howl”, którego premiera również planowana jest na II połowę 2025 roku, wskazał ponadto.
– Istnieje również zupełnie nowy podpisany projekt, który jest obecnie zaplanowany na 2026 rok. Nie ogłosiliśmy go jeszcze, ale chcemy podkreślić, że istnieje. Oczywiście to nie wszystko. Zaplanowaliśmy w naszym budżecie i planach nowe sloty na kolejne projekty. Średnio będą to prawdopodobnie 2 projekty rocznie, a dodatkowy budżet ‚wild card’ będzie wykorzystywany na specjalne inicjatywy w segmencie wydawniczym. Stawiamy na jakość, nie ilość w tym segmencie – powiedział CPO.
11 bit studios oczekuje poprawy wyników finansowych r/r w 2025 r.
11 bit studios oczekuje poprawy wyników finansowych r/r w tym roku, poinformował prezes Przemysław Marszał.
– Kiedy patrzymy na ten rok, oczekujemy, że nasze zyski i dochody będą lepsze niż w ubiegłym roku. Nie chcemy pokazywać więcej, ponieważ mamy dużo zmiennych, jak chociażby kursy walut, co może mieć na wpływ na wyniki. Ale nadal mamy wielkie oczekiwania i wierzymy, że ten rok będzie naprawdę niesamowity dla 11 bit studios – powiedział Marszał podczas konferencji inwestorskiej.
11 bit studios odnotowało 6,89 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. wobec 0,53 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 140,55 mln zł wobec 52,27 mln zł rok wcześniej.
Spółka planuje w tym roku m.in. czerwcową premierę gry „the Alters”, wydanie nowego contentu dla „Frostpunk 2” i 2 premiery w segmencie wydawniczym „Moonlighter 2” i „Death Howl”.
Dyrektor finansowy Martin Balawajder dodał, że na obecną chwilę nie przewiduje kolejnych odpisów księgowych, ale podkreślił, że spółka systematycznie monitoruje tę kwestię.
Marszał wskazał, że cel spółki to być najlepszym niezależnym studiem tworzącym „dużo gier na raz”.
– Mamy doświadczenie i możemy robić dużo gier na raz, mamy swój plan i podejście do gier. Chcemy po prostu skupić się na tym, co robimy najlepiej. Uważamy, że mamy szansę na duży i częsty sukces dla spółki, graczy i oczywiście inwestorów, jednocześnie zachowując całe innowacyjne podejście, zachowując naszą wydajność i stabilność jako firma – powiedział CEO.
11 bit studios szuka najlepszego letniego okna dla premiery ‚Moonlighter 2: Endless Vault’
11 bit studios szuka najlepszego letniego okna dla premiery „Moonlighter 2: Endless Vault” w ramach segmentu wydawniczego, poinformował marketing director Łukasz Kukawski.
– Zakładamy beta milestone ‚Moonlighter 2’ w II kw. Widzimy wzrost wishlisty tego tytułu i szukamy doskonałego okna letniego, aby oddać grę w ręce graczy – powiedział Kukawski podczas konferencji inwestorskiej.
Dodał, że gra będzie wydana w Game Pass od pierwszego dnia.
Segment wydawniczy 11 bit studios to obecnie trzy tytuły: „Moonlighter 2” z oknem premiery w II połowie 2025 roku oraz „Death Howl”, którego premiera również planowana jest na II połowę 2025 roku, ale w drugiej kolejności.
11 bit studios utworzyło 3. filar – ‚platform games’, 1. projekt to ‚Frostpunk 1886’
11 bit studios utworzyło trzeci filar w swojej strukturze – „platform games” i ogłosiło, że pierwszym projektem w jego ramach jest „Frostpunk 1886”, poinformował marketing director spółki Łukasz Kukawski.
– Wprowadzamy do naszej struktury nowy filar – platform games. Będzie on skoncentrowany na długoterminowym rozwoju wybranych gier/hitów, co ma zapewnić lojalność dotychczasowych graczy, ale też świeżość dla nowych. Ten filar ma mieć wymiar stabilizacyjny dla naszej strategii. Pierwszym projektem w ramach ‚platform games’ jest ‚Frostpunk 1886’ i projekt ten należy odbierać jako przeobrażenie [reimagining] oryginalnego ‚Frostpunka’. Gra będzie przebudowana w Unreal Engine – powiedział Kukawski podczas konferencji inwestorskiej.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.