PARTNER SERWISU
xmywkubq

Mex Polska w strategii na 2024-2028 zakłada dwucyfrowy wzrost EBITDA r/r, rozwój marek

Omawiane walory:

Mex Polska ogłosiła strategię na 2024-2028, w której będzie koncentrować się na umacnianiu pozycji rynkowej i intensyfikację działań w kluczowych lokalizacjach, jakimi są duże, dochodowe miasta Polski. Spółka będzie rozwijać portfolio, także o nowe marki, i zakłada otwieranie ok. 6 nowych wysokomarżowych lokali rocznie. Zamiarem Grupy jest osiąganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA r/r, wypłata dywidendy oraz rozwój także poprzez akwizycje. Spółka nie przewiduje obecnie emisji akcji czy obligacji.

mexpolska, akcje, handel, wyniki, prognozy, strategia,

Mex Polska w strategii na 2024-2028 zakłada dwucyfrowy wzrost EBITDA r/r, rozwój marek

W ramach strategii Grupa planuje rozwijać swoje portfolio zarówno poprzez rozbudowę istniejących konceptów, jak i wprowadzenie na rynek nowych marek – zarówno własnych, jak i pozyskanych w wyniku akwizycji. Dzięki temu spółka zamierza wykorzystać niezagospodarowany potencjał rynkowy. Rozbudowa zdywersyfikowanego portfolio o nowe, wysokomarżowe lokale własne zakłada otwarcie około 6 nowych lokali rocznie, pod warunkiem pozyskiwania atrakcyjnych i dochodowych lokalizacji.

– Nasza strategia na lata 2024-2028 koncentruje się na dużych ośrodkach miejskich, ponieważ to właśnie tam widzimy największy potencjał do generowania zysków. Rynek gastronomiczny w Polsce jest stosunkowo płytki i tylko niewielka ilość miejsc oferuje realną możliwość osiągania wysokiej rentowności. Dlatego stawiamy na rozwój zróżnicowanego portfolio marek i dodawanie nowych konceptów, co pozwala nam skutecznie działać w tych kluczowych lokalizacjach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Katowice, Poznań, Łódź, Kraków oraz najatrakcyjniejszych miejscowościach turystycznych, jak Sopot i Zakopane. Kraków jest tego doskonałym przykładem. To właśnie tam, w prestiżowym Pasażu Bielaka, z powodzeniem wykorzystujemy ten model w ramach kilku naszych konceptów, nie obawiając się kanibalizacji lokalizacyjnej. Wręcz odwrotnie, czujemy synergię pomiędzy tymi lokalami – powiedział prezes Paweł Kowalewski, cytowany w komunikacie.

Spółka wskazała, że zaproponowane w niniejszej strategii kierunki rozwoju będą realizowane głównie ze środków własnych, jednakże część nowych otwarć będzie finansowana albo kredytami bankowymi (lokale własne) albo ze środkami inwestorów (franczyza). Strategia na lata 2024-2028 zakłada zrównoważony rozwój, operacyjną elastyczność oraz konsekwentne dążenie do wzrostu rentowności, podkreślono.

Kluczowe obszary to:

  • Koncentracja na dużych aglomeracjach i popularnych miejscowościach turystycznych. Grupa zamierza skupić swoje działania na umacnianiu obecności w największych aglomeracjach miejskich oraz w najchętniej odwiedzanych lokalizacjach turystycznych. Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Kraków i Łódź – to te miasta generują obecnie około 95 proc. dochodów Grupy. W planach jest utrzymanie tej tendencji w miastach o podobnie dużej skali, w tym ekspansja do Katowic, gdzie do końca 2024 roku planowane jest otwarcie dwóch lokali pod markami Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas.
  • Umacnianie istniejących marek. W ramach strategii wzrostu, Grupa planuje dalsze umacnianie marek w miastach z obiecującym potencjałem oraz popularnych miejscowościach turystycznych, co pozwoli na pełniejsze wykorzystanie obecnych zasobów oraz dalsze zwiększanie udziałów rynkowych.
  • Rozbudowa sieci o nowe wysokomarżowe lokale. Grupa przewiduje otwarcie średnio sześciu nowych lokali rocznie, z naciskiem na wysokomarżowe lokalizacje, co jest uzależnione od pozyskania dochodowych miejsc spełniających nasze kryteria. Strategia ta zapewni zrównoważony rozwój działalności i dalsze umacnianie pozycji Grupy na rynku. Do końca 2024 roku planowane jest otwarcie minimum 3 nowych lokali, w tym w dwa w Katowicach oraz jeden w Krakowie – w kultowym Pasażu Bielaka. Grupa posiada w tej lokalizacji już 3 lokale w ramach 3 różnych konceptów i nie obawia się kanibalizacji popytu, bazując na potencjale Pasażu oraz znanym profilu konsumenta.
  • Rozwój poprzez akwizycje i własne marki. Kontynuując politykę dywersyfikacji portfolio, Grupa planuje wprowadzenie nowych marek, zarówno poprzez kreowanie własnych konceptów, jak i akwizycje rynkowe. Taka strategia umożliwi lepsze dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów, a także zdywersyfikowanie źródeł przychodów. Dodatkowo Multibranding umożliwia elastyczne dopasowanie konkretnego konceptu do pojawiających się okazji na rynku najmu lokali gastronomicznych.
  • Elastyczność i szybkość działania. Dostosowując się do dynamicznie zmieniających się trendów rynkowych, Grupa stawia na elastyczność w podejmowaniu decyzji. Szybka adaptacja do nowych realiów rynkowych, doskonalenie oferty oraz otwieranie lokali pod istniejącymi szyldami pozwolą Grupie na skuteczną konkurencję i zwiększanie udziałów rynkowych. Zdecydowanie sprzyja temu płaska struktura zarządzania Grupą.
  • Franczyza i rozwój w mniejszych miastach. Grupa zamierza rozwijać model franczyzowy dla marek o solidnych fundamentach, kierując swoje działania na mniejsze miasta, co pozwoli na zwiększenie obecności w regionach o mniejszej konkurencji i większym potencjale lokalnym.
  • Transparentność wobec interesariuszy. Kontynuując politykę otwartości wobec akcjonariuszy i interesariuszy, Grupa wyraża gotowość do dalszego dzielenia się zyskiem poprzez wypłatę dywidendy oraz utrzymanie otwartych kanałów komunikacji. Transparentne zarządzanie informacjami i przejrzystość operacyjna są  priorytetem w relacjach z rynkiem i inwestorami.
  • Utrzymanie poziomu rentowności i wzrost EBITDA. Zamiarem Grupy jest osiąganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA rok do roku, jednakże pod warunkiem pozyskiwania właściwych lokalizacji i realizacji założonego planu otwarć – czytamy w komunikacie.

– Dzięki płaskiej strukturze naszej Grupy, proces zarządzania i podejmowania decyzji strategicznych jest znacząco przyspieszony. Umożliwia to efektywne zarządzanie markami, wprowadzanie szybkich zmian oraz natychmiastowe reagowanie na bieżące problemy i ich sprawne rozwiązywanie – podsumował wiceprezes Andrzej Domżał.

Spółka dodała też, że wartość rynku gastronomicznego w Polsce wzrosła z 36,5 mld zł w 2022 roku do 39,7 mld zł w 2023 roku, co oznacza wzrost o 8,8 proc., zaś na świecie wartość rynku gastronomicznego osiągnęła 4,1 bln zł.

Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas oraz Spoko Taco. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 13 spółek, które w maju podzielą 5,2 mld zł dywidend

    Tegoroczny sezon dywidendowy rozpoczął się od kilku mocnych akcentów. W pierwszych dniach maja 4 spółki podzieliły między akcjonariuszy bagatela 8,2 mld zł dywidend. W kolejnych tygodniach 13 kolejnych firm rozdysponuje aż 5,2 mld zł. Sprawdzamy, gdzie w maju szykują się najciekawsze dywidendy.

  • Mex Polska rekomenduje wypłatę 0,11 zł dywidendy na akcję z zysku za 2024 rok

    Mex Polska zarekomendował przeznaczenie 0,84 mln zł z zysku netto za ub.r., wynoszącego 3,03 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,11 zł na akcję. Pozostałe 2,69 mln zł zarząd proponuje przekazać na kapitał zapasowy. Jednocześnie zarząd proponuje ustalenie 20 maja 2025 roku jako dnia dywidendy oraz 29 maja 2025 roku jako dnia wypłaty dywidendy.

  • Mex Polska szacuje skons. zysk EBITDA na 16,2 mln zł w 2024 r., wzrost o 8 proc. r/r

    Mex Polska spodziewa się skonsolidowanego zysku EBITDA na poziomie 16,2 mln zł na koniec 2024 r., co oznacza wzrost o 8 proc. r/r. Zysk EBIT ma przekroczyć 5,6 mln zł, a wzrost skonsolidowanych przychodów netto 12 proc. r/r do niespełna 107 mln zł.

  • Grupa Mex Polska szacuje 106,7mln zł przychodów na koniec 2024 r.

    Mex Polska spodziewa się wypracowania 106,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży na koniec 2024 roku. Oczekiwany wynik oznacza wzrost o 12 proc. rr.

  • Mex Polska ma łącznie 50 lokali w ramach 6 brandów

    Mex Polska otworzyła dwa nowe lokale własne Grupy: "Chicas&Gorillas" oraz nowy koncept Grupy - "Spoko Taco", czyli lokal z segmentu street food z kuchnią meksykańską, podała spółka. Grupa zarządza obecnie 50 lokalami gastronomicznymi w ramach sześciu brandów.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat