
Mex Polska szacuje skons. zysk EBITDA na 16,2 mln zł w 2024 r., wzrost o 8 proc. r/r
Skonsolidowany zysk netto Grupy spodziewany jest na poziomie 3 mln zł, ale na jego wysokość wpływ miało zastosowanie standardu MSSF16, który wpłynął na strukturę kosztów oraz aktywa i zobowiązania z umów najmu. Bez uwzględnienia tego czynnika skonsolidowany zysk netto osiągnąłby prawie 4 mln zł w porównaniu do 4,2 mln zł na koniec 2023 roku, a zysk EBIT zostałby na porównywalnym poziomie względem roku poprzedniego, utrzymując wartość 4,5 mln zł.
– Wstępne wyniki za 2024 rok potwierdzają skuteczność naszej strategii rozwoju, opartej na konsekwentnej ekspansji kluczowych konceptów oraz optymalizacji operacyjnej. Dzięki stabilnej podstawie finansowej możemy bez obaw inwestować w nowe, coraz bardziej atrakcyjne lokalizacje, jednocześnie doskonaląc rozpoczęte procesy. Takie podejście pozwala nam nie tylko systematycznie zwiększać przychody, ale także umacniać konkurencyjność i dostosowywać zróżnicowaną ofertę do dynamicznie zmieniających się trendów rynkowych oraz oczekiwań klientów. Stała, dogłębna analiza rynku umożliwia nam precyzyjne określanie kierunków działań i skuteczne wyprzedzanie konkurencji, co stanowi fundament stabilnego i trwałego rozwoju naszej grupy – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
Na skonsolidowane wyniki grupy w 2024 roku istotny wpływ miało otwarcie w II poł. ub.r. 5 lokali gastronomicznych. Łączna kwota jednorazowych kosztów związanych z otwarciami tych lokali (w tym początkowych strat w okresie tzw. ścieżki dojścia do progu rentowności poszczególnych lokali) wyniosła prawie 1,4 mln zł, w porównaniu do jednorazowych kosztów związanych z otwarciami lokali uruchomionymi w II półroczu 2023 roku, które wraz z początkowymi stratami w okresie ścieżki dojścia” wyniosły 0,4 mln zł.
Obecnie Mex Polska zarządza 54 dochodowymi lokalami gastronomicznymi, ulokowanymi w największych miastach i popularnych aglomeracjach turystycznych w kraju. W całym 2024 roku otwarto 9 nowych lokali, między innymi w Katowicach, Krakowie i Wrocławiu, natomiast w styczniu 2025 uruchomione zostały kolejne 2 lokale (tj. Chicas&Gorillas w Warszawie oraz Pizzanova w Krakowie). W najbliższych tygodniach planowane jest uruchomienie kolejnych lokali, m.in. restauracji Prosty Temat w Krakowie. Jednocześnie grupa kapitałowa rozszerzyła swoją ofertę o usługę delivery, obejmującą koncepty kulinarne takie jak The Mexican, PanKejk, Prosty Temat, Pizzanova i Spoco Taco. Spółka liczy, że sprzedaż na wynos przyczyni się do dodatkowego wzrostu zysku netto grupy o co najmniej 1 mln zł w 2025 roku, wzmacniając jej pozycję rynkową i przynosząc korzyści akcjonariuszom.
Ostateczne wyniki finansowe grupy Mex Polska za rok 2024 zostaną zaprezentowane 9 kwietnia 2025 r.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi kilku marek. Od 2012 r. spółka jest notowana na głównym rynku GPW.