
SFD skokowo poprawiło przychody i zysk netto.
„Efekt Kanału Zero” w wynikach SFD, przychody i zyski mocno w górę
W I kwartale 2025 roku SFD osiągnął rekordowe 117,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli blisko 31 proc. więcej rok do roku. To także pierwszy raz, gdy dystrybutor suplementów diety kwartalnie przekracza poziom 100 mln zł przychodów. Spółka w raporcie zaznacza, że tak dynamiczny przyrost to efekt m.in. rozszerzenia współpracy z największymi sieciami handlowymi w Polsce oraz rozwoju sprzedaży internetowej – zarówno w sklepach własnych, jak i na platformach typu marketplace. Skokowy wzrost zbiegł się w czasie z mocną promocją produktów spółki w Kanale Zero, którego od stycznia br. SFD jest głównym partnerem. Producent suplementów diety zastąpił w tej roli serwisy rekrutacyjne – RocketJobs Just Join IT.

Wyniki finansowe SDF uległy znaczącej poprawie w I kwartale 2025 r. Źródło: Spółka
Wzrostowi przychodów towarzyszyła również poprawa rentowności. EBITDA podskoczyła w r/r o ponad 110 proc. do 7,22 mln zł, a zysk netto o imponujące 186 proc. do 4,44 mln zł. Pod względem zysków był to trzeci najlepszy kwartał w historii SDF.
– Pierwszy kwartał 2025 charakteryzował się bardzo silną dynamiką wzrostu przychodów naszej spółki (o 30 proc. r/r). Głównymi motorami napędowymi wzrostów były największe sieci handlowe w Polsce oraz e-commerce, zarówno własny jak i sprzedaż poprzez marketplaces – powiedział Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD SA.
Rozwój laboratoriów i logistyki
SFD równolegle rozwija zaplecze technologiczne i logistyczne. W pierwszym kwartale spółka kontynuowała inwestycje w rozwój własnego laboratorium odpowiedzialnego za kontrolę jakości produktów. To pokłosie incydentu z września 2023 r., gdy firma zaliczyła poważną wpadkę z przekroczoną normą rtęci w swoich produktach.
– Był to również okres dalszych wzmożonych prac nad rozwojem własnego laboratorium, które ma za zadanie wychwytywać wszelkie nieprawidłowości i utrzymywać na najwyższym poziomie produkty oferowane przez Spółkę. Kontrola jakości jest kluczowym priorytetem dla całej firmy. W tym roku podjęliśmy również decyzję o objęciu tytułu głównego sponsora Kanału Zero, jednego z najbardziej rozpoznawalnych kanałów informacyjno-publicystycznych w polskim internecie – dodaje Mateusz Pazdan.
SFD rozwija ofertę i infrastrukturę
W minionym kwartale spółka wprowadziła do oferty ok. 30 nowych produktów. W marcu zadebiutowała nowa marka własna YOU, opracowana wspólnie z Małgorzatą Rozenek-Majdan, której produkty są skierowane do segmentu beauty. Dodatkowo rozszerzono linię ALLNATURE – suplementów opartych na naturalnych składnikach.
– W 1 kwartale 2025 r. wprowadziliśmy do oferty ok. 30 nowych produktów. W marcu premierę miała nowa marka własna YOU, stworzona wspólnie z Małgorzatą Rozenek-Majdan. W jej skład wchodzą suplementy z kategorii beauty. Kolejnymi nowościami były między innymi nowe produkty z serii ALLNATURE – powiedziała Natalia Pazdan, wiceprezes zarządu ds. produktu.
Firma rozpoczęła także negocjacje dotyczące długoterminowego wynajmu powierzchni magazynowej, co ma pozwolić na szybszą realizację inwestycji.
– Po przeprowadzeniu analiz Spółka rozpoczęła negocjacje dotyczące długoterminowego wynajmu powierzchni magazynowej – w istniejącym centrum logistycznym lub w formule BTS. Decyzja ta podyktowana jest m.in. faktem, że najem znacząco skraca czas realizacji inwestycji – wyjaśnia Bartosz Kogut, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych.
Utrzymanie bezpiecznych wskaźników i poprawa efektywności
Na koniec marca 2025 roku SFD SA notowała dalszą poprawę wskaźników operacyjnych i finansowych. Zadłużenie ogólne spadło z 0,56 do 0,55, a rotacja zapasów skróciła się z 80 do 73 dni. Utrzymano rotację należności na poziomie 17 dni, a rotacja zobowiązań poprawiła się z 32 do 26 dni. Średnia wartość zamówienia w e-sklepie wyniosła 148 zł.
– 1 kwartał 2025 był okresem, w którym powróciliśmy do silnej dynamiki wzrostu przychodów, a co za tym idzie poprawie uległa rentowność na każdym z poziomów. Bardzo wyraźnie wzrósł (o 186 proc. r/r) zysk netto spółki. Na koniec 1 kwartału 2025 r. poprawie uległy również wskaźniki zadłużenia czy rotacji zapasów – komentuje Przemysław Kwiatkowski, wiceprezes zarządu ds. finansów.
SFD prowadzi handel hurtowy i detaliczny odżywkami, suplementami diety i akcesoriami sportowymi. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.