
Piotr Nielubowicz, Chief Financial Officer i Karolina Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich CD Projekt SA.
CD Projekt jest świeżo po publikacji wyników za II kwartał, które finalnie okazały się nieco lepsze od oczekiwań rynkowych ekspertów. Największy polski producent gier wideo osiągnął w drugim kwartale 2025 r. przychody na poziomie 216,7 mln zł, co oznacza wzrost o 9,4 proc. rok do roku i jednocześnie przewyższenie konsensusu PAP Biznes o 5,4 proc. Wynik EBITDA wyniósł 89 mln zł (wzrost o 0,2 proc. r/r), również powyżej prognoz o 19,1 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 22,9 proc. r/r do 72,4 mln zł, natomiast zysk netto spadł minimalnie – o 1,3 proc. r/r – do 69 mln zł, ale nadal był wyższy o 7,7 proc. od oczekiwań rynku.
Zaprezentowane wyniki uwzględniają sprzedaż Cyberpunka 2077 na konsolę Switch 2, która zadebiutowała w czerwcu. Spółka nie podała, ile na ten moment sprzedano kopii gry.
– W spółce nie mamy praktyki informowania o sprzedanych liczbach kopii na każdej konferencji wynikowej – zwykle informujemy o osiągnięciu „okrągłych” wolumenów. Z kolei przychody ze sprzedaży tej wersji zostały ujęte odpowiednio w przychodach ze sprzedaży produktów oraz przychodach ze sprzedaży towarów i materiałów – powiedział podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Piotr Nielubowicz, CFO grupy CD Projekt.
CD Projekt: 9 projektów w toku, w tym trzy niezapowiedziane
CD Projekt prowadzi obecnie prace nad dziewięcioma projektami, z czego dwa — wersje gry Cyberpunk 2077: Ultimate Edition na Nintendo Switch 2 oraz na komputery Mac — miały już swoje premiery. Pozostałe siedem obejmuje m.in. nowe części Wiedźmina, kontynuację Cyberpunka, remake pierwszej części Wiedźmina, projekty Syriusz i Hadar, grę mobilną oraz produkcje osadzone w świecie Edgerunners.
– Na konferencji wynikowej za I kwartał 2025 r. informowaliśmy, że realizujemy 9 projektów, różnego typu i wielkości, będących w fazie developmentu, z czego 3 były wciąż niezapowiedziane – tłumaczy Karolina Gnaś, wiceprezes ds. relacji inwestorskich.
Spółka celowo wstrzymuje się z ogłaszaniem nowych projektów, czekając na odpowiedni moment, by wzbudzić zainteresowanie graczy.
Syriusz z trybem multiplayer, Hadar wciąż na etapie koncepcyjnym
Jednym z kluczowych projektów pozostaje Syriusz, który rozwijany jest od początku na silniku Unreal Engine 5. Aktualnie pracuje nad nim zespół liczący 51 osób, a jego finalna wersja ma oferować tryb multiplayer.
– Projekt Syriusz od początku jest rozwijany na silniku Unreal Engine 5 – informuje Karolina Gnaś.
Natomiast projekt Hadar, nowe IP spółki, znajduje się nadal na etapie prac koncepcyjnych i nie przeszedł jeszcze do fazy produkcyjnej.
Rozwój technologiczny: AI i współpraca z Epic Games
CD Projekt inwestuje w badania nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji w procesie produkcji gier. Projekty badawcze obejmują zarówno wdrażanie istniejących narzędzi, jak i tworzenie własnych rozwiązań. Równolegle spółka kontynuuje strategiczną współpracę z Epic Games, rozwijając silnik UE5 na potrzeby kolejnych tytułów.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni. Podobnie jak z tech demo Wiedźmina 4, który pokazał możliwości rozwiązań i narzędzi, które udało nam się wypracować z Epic Games w ciągu ostatnich trzech lat – komentuje Piotr Nielubowicz.
Trasa koncertowa i Edgerunners 2 jako elementy strategii marketingowej
W ramach budowania rozpoznawalności marki spółka organizuje trasę koncertową „Witcher in Concert” obejmującą ponad 50 wydarzeń na całym świecie. Jednocześnie zapowiedziano kontynuację anime Edgerunners. Oba przedsięwzięcia mają zarówno wymiar promocyjny, jak i komercyjny.
– Jednocześnie chcemy, żeby wszystkie nasze projekty i produkty towarzyszące dokładały się do wyniku – mówi Karolina Gnaś.
Ambitne cele finansowe i rozbudowa zespołów
CD Projekt mierzy wysoko. Celem programu motywacyjnego jest osiągnięcie 2 mld zł zysku netto w latach 2023–2026 oraz 3 mld zł w latach 2024–2027. Do końca 2025 r. zespół pracujący nad Cyberpunkiem 2 ma liczyć 150–160 osób.
– Historycznie, jeśli chodzi o nasze programy motywacyjne, zawsze stawialiśmy sobie bardzo ambitne cele – i tak też jest tym razem – dodał Piotr Nielubowicz.
CD Projekt pozostaje wierny swojej strategii tworzenia rozbudowanych, fabularnych gier RPG AAA z otwartym światem, wzbogacanych o elementy sieciowe.
– Core naszej strategii to zdecydowanie oparte na fabule, duże gry AAA z otwartym światem – podkreśla Piotr Nielubowicz.
CD Projekt tworzy i wydaje gry RPG, a jego flagowymi tytułami są seria „Wiedźmin” oraz „Cyberpunk 2077”. Grupa obejmuje również platformę GOG, oferującą cyfrową dystrybucję gier.